Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Oude kaarten

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Rubke
    replied
    Toevoeging uitleg :
    Verder zit er aan de rechterkant (onder de +) een uitklap schermpje waarmee je kaart lagen aan en uit kunt zetten. Hier zie je ook de bonne en militaire kaart.

het is trouwen officieel OpenStreetMap, en niet uit elkaar geschreven.

verder kan deze thread opgesplits worden voor mijn part aangezien het nu niet meer onder straatnamen past.

Leave a comment:

• SJEF †
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
    Zou het niet handig zijn dit soort technische uitleg meteen toegankelijk te maken door ze ergens bij de uitleg van de site te plaatsen?
    Nu is het hele verhaal - dat hier natuurlijk ook niet echt thuis hoort - zo dadelijk weer verdronken, en dat is geweldig jammer van alle energie die erin gestoken is.
    Nou nee Ingrid.
    Dit betreft geen uitleg in algemene zin over deze forumpagina van MestreechOnline, maar het is specifiek voor die bepaalde webpagina van OpenStreetMap.
    Wel heb ik in mijn antwoord op de vraag van olijfje nog informatie toegevoegd.
    En op die manier zijn er weer meer woorden waar je via de zoekfunctie naar de betreffende uitleg naar toe wordt verwezen.
    Test zelf met de zoekwoorden: OpenStreetMap.
    Succes!
    Last edited by SJEF †; 12 november 2010, 12:55.

Leave a comment:

• Ingrid M.H.Evers
    replied
    Zou het niet handig zijn dit soort technische uitleg meteen toegankelijk te maken door ze ergens bij de uitleg van de site te plaatsen? Nu is het hele verhaal - dat hier natuurlijk ook niet echt thuis hoort - zo dadelijk weer verdronken, en dat is geweldig jammer van alle energie die erin gestoken is.

Leave a comment:

• Rubke
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    ja, dat bedoel ik: alles werkt maar wàt is de meerwaarde ?
    dat je vroeger en nu heel makkelijk kunt vergelijken

Leave a comment:

• Rubke
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
    Nee, helaas. Ik zie alleen maar een witte pagina met een sleepbalkje boven. Slepen levert niets op.
    probeer eens in een andere browser zou ik zeggen
    Bestanden bijvoegen

Leave a comment:

• SJEF †
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    Bij mij werkt 't wel, jammer hè want ik weet juist niet wat ik er mee moet
    Uitleg Vergelijk historische kaarten bij OpenStreetMap.

In het midden bovenaan zie je een schuifregelaar.
    Die staat standaard in het midden en laat 2 plattegronden van Maastricht zien uit 2 verschillenden tijdperken als 2 lagen over elkaar.
    Schuif je de regelaar naar links, dan zie je de plattegrond zoals die nu is.
    Schuif je de regelaar naar rechts, dan zie je een een oudere plattegerond van Maastricht.

De + en - knop aan de linkerkant is om in en uit te zoomen, en daarboven zie je 4 pijltjes om te navigeren (links, rechts, naar boven of naar beneden).
    Last edited by Verwijderde gebruiker; 16 december 2014, 21:05.

Leave a comment:

• burgemeester
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht

werkte deze link trouwens niet bij jou ?
    Nee, helaas. Ik zie alleen maar een witte pagina met een sleepbalkje boven. Slepen levert niets op.

Leave a comment:

• Rubke
    replied
    Dit zal wel een zeer onnozele vraag zijn, maar is het dan ook mogelijk om historische plattegronden als layers over/onder de kaart van Mestreech in OSM te leggen?
    (Ja, ik weet het. Ik blijf bezig)
    Ja, maar dit staat los van osm. osm kun je zien als een kaartlaag.
    Wat jij wilt is een site met een kaart weergave module (lees google maps of openlayers). In deze kaart weergave module kun je allerlei lagen tonen, openstreetmap is dan daar eentje van. En deze laat natuurlijk de huidige staat zien. Maar je kunt ook een oude map erin hangen, komt wel wat techniek bij kijken, maar het kan. (de scan/plaatje moet geo-referenced worden en eventueel opgeknipt worden tot tegeltjes van 256x256)

werkte deze link trouwens niet bij jou ?
    http://mijndev.openstreetmap.nl/~fst...ayers=B0000FFT
    Hier zitten al 2 oude kaarten in..

Leave a comment:

• burgemeester
    replied
    Dit zal wel een zeer onnozele vraag zijn, maar is het dan ook mogelijk om historische plattegronden als layers over/onder de kaart van Mestreech in OSM te leggen?

(Ja, ik weet het. Ik blijf bezig)

Leave a comment:

• Rubke
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Het zal wel een onnozele vraag zijn, maar: hoe dan? Ik zie nergens een edit-mode.
    De Nederlandse website heeft geen edit, daarvoor moet je bij de internationale site gaan kijken (http://www.openstreetmap.org/), en dan op bewerken klikken. Je moet wel eerst even een accountje aanmaken natuurlijk. En daarna gaan lezen hoe en wat of vragen mag ook..
    Waarschuwing, er is een steile leercurve bij de start.

Meer blabla.. http://www.openstreetmap.nl/

Leave a comment:

• El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht
    OpenStreetMap is eigenlijk de wikipedia van geografische data.
    Je kunt dus zelf data toevoegen en wijzigen, en met een beetje geluk staat het een paar minuten later op de kaart.
    Het zal wel een onnozele vraag zijn, maar: hoe dan? Ik zie nergens een edit-mode.

Leave a comment:

• Rubke
    replied
    Het zal wel een onnozele vraag zijn, maar wat is het voordeel van OSM?
    Goede vraag Burgemeester!
    Je zult wel denken, hey google maps of bing heeft ook een "gratis" kaart.. Klopt, maar niet helemaal gratis
    Maar kun je hier iets aan toevoegen ? Nee (naja sinds kort kun je bij google data aanleveren, maar die data wordt eigendom van google)
    Kun je iets met de achterliggende data doen ? Nee
    Kun je eigen kaart weergaves maken ? Nee
    Kun je bv hondenlosloopgebieden visualiseren ? Nee

OpenStreetMap is eigenlijk de wikipedia van geografische data.
    Je kunt dus zelf data toevoegen en wijzigen, en met een beetje geluk staat het een paar minuten later op de kaart. Dus als een weg niet klopt is het zo aangepast. Verder zijn er diverse websites en (mobiele) applicaties die deze data weer gebruiken voor bv fiets planners of noem eens iets geks.. rolstoel navigatie.

Leave a comment:

• El Loco
    replied
    Hij is héél gedetailleerd, burgemeester. Handig voor van alles, toch?

Leave a comment:

• burgemeester
    replied
    Het zal wel een onnozele vraag zijn, maar wat is het voordeel van OSM?

Leave a comment:

• El Loco
    replied
    Wat goed van jou, Rubke.

Leave a comment:

Bezig...
X