Toevoeging uitleg :
Verder zit er aan de rechterkant (onder de +) een uitklap schermpje waarmee je kaart lagen aan en uit kunt zetten. Hier zie je ook de bonne en militaire kaart.
het is trouwen officieel OpenStreetMap, en niet uit elkaar geschreven.
verder kan deze thread opgesplits worden voor mijn part aangezien het nu niet meer onder straatnamen past.
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Oude kaarten
Sluiten
X
-
Nou nee Ingrid.Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk berichtZou het niet handig zijn dit soort technische uitleg meteen toegankelijk te maken door ze ergens bij de uitleg van de site te plaatsen?
Nu is het hele verhaal - dat hier natuurlijk ook niet echt thuis hoort - zo dadelijk weer verdronken, en dat is geweldig jammer van alle energie die erin gestoken is.
Dit betreft geen uitleg in algemene zin over deze forumpagina van MestreechOnline, maar het is specifiek voor die bepaalde webpagina van OpenStreetMap.
Wel heb ik in mijn antwoord op de vraag van olijfje nog informatie toegevoegd.
En op die manier zijn er weer meer woorden waar je via de zoekfunctie naar de betreffende uitleg naar toe wordt verwezen.
Test zelf met de zoekwoorden: OpenStreetMap.
Succes!Last edited by SJEF †; 12 november 2010, 12:55.
Leave a comment:
-
Zou het niet handig zijn dit soort technische uitleg meteen toegankelijk te maken door ze ergens bij de uitleg van de site te plaatsen? Nu is het hele verhaal - dat hier natuurlijk ook niet echt thuis hoort - zo dadelijk weer verdronken, en dat is geweldig jammer van alle energie die erin gestoken is.
Leave a comment:
-
dat je vroeger en nu heel makkelijk kunt vergelijkenOorspronkelijk geplaatst door olijfjeja, dat bedoel ik: alles werkt maar wà t is de meerwaarde ?
Leave a comment:
-
probeer eens in een andere browser zou ik zeggenOorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk berichtNee, helaas. Ik zie alleen maar een witte pagina met een sleepbalkje boven. Slepen levert niets op.
Leave a comment:
-
Uitleg Vergelijk historische kaarten bij OpenStreetMap.Oorspronkelijk geplaatst door olijfjeBij mij werkt 't wel, jammer hè want ik weet juist niet wat ik er mee moet
In het midden bovenaan zie je een schuifregelaar.
Die staat standaard in het midden en laat 2 plattegronden van Maastricht zien uit 2 verschillenden tijdperken als 2 lagen over elkaar.
Schuif je de regelaar naar links, dan zie je de plattegrond zoals die nu is.
Schuif je de regelaar naar rechts, dan zie je een een oudere plattegerond van Maastricht.
De + en - knop aan de linkerkant is om in en uit te zoomen, en daarboven zie je 4 pijltjes om te navigeren (links, rechts, naar boven of naar beneden).Last edited by Verwijderde gebruiker; 16 december 2014, 21:05.
Leave a comment:
-
Nee, helaas. Ik zie alleen maar een witte pagina met een sleepbalkje boven. Slepen levert niets op.Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht
werkte deze link trouwens niet bij jou ?
Leave a comment:
-
Ja, maar dit staat los van osm. osm kun je zien als een kaartlaag.Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk berichtDit zal wel een zeer onnozele vraag zijn, maar is het dan ook mogelijk om historische plattegronden als layers over/onder de kaart van Mestreech in OSM te leggen
?
(Ja, ik weet het. Ik blijf bezig)
Wat jij wilt is een site met een kaart weergave module (lees google maps of openlayers). In deze kaart weergave module kun je allerlei lagen tonen, openstreetmap is dan daar eentje van. En deze laat natuurlijk de huidige staat zien. Maar je kunt ook een oude map erin hangen, komt wel wat techniek bij kijken, maar het kan. (de scan/plaatje moet geo-referenced worden en eventueel opgeknipt worden tot tegeltjes van 256x256)
werkte deze link trouwens niet bij jou ?
http://mijndev.openstreetmap.nl/~fst...ayers=B0000FFT
Hier zitten al 2 oude kaarten in..
Leave a comment:
-
Dit zal wel een zeer onnozele vraag zijn, maar is het dan ook mogelijk om historische plattegronden als layers over/onder de kaart van Mestreech in OSM te leggen
?
(Ja, ik weet het. Ik blijf bezig)
Leave a comment:
-
De Nederlandse website heeft geen edit, daarvoor moet je bij de internationale site gaan kijken (http://www.openstreetmap.org/), en dan op bewerken klikken. Je moet wel eerst even een accountje aanmaken natuurlijk. En daarna gaan lezen hoe en watOorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk berichtHet zal wel een onnozele vraag zijn, maar: hoe dan? Ik zie nergens een edit-mode.
of vragen mag ook..
Waarschuwing, er is een steile leercurve bij de start.
Meer blabla.. http://www.openstreetmap.nl/
Leave a comment:
-
Het zal wel een onnozele vraag zijn, maar: hoe dan? Ik zie nergens een edit-mode.Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk berichtOpenStreetMap is eigenlijk de wikipedia van geografische data.
Je kunt dus zelf data toevoegen en wijzigen, en met een beetje geluk staat het een paar minuten later op de kaart.
Leave a comment:
-
Goede vraag Burgemeester!Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk berichtHet zal wel een onnozele vraag zijn, maar wat is het voordeel van OSM?
Je zult wel denken, hey google maps of bing heeft ook een "gratis" kaart.. Klopt, maar niet helemaal gratis
Maar kun je hier iets aan toevoegen ? Nee (naja sinds kort kun je bij google data aanleveren, maar die data wordt eigendom van google)
Kun je iets met de achterliggende data doen ? Nee
Kun je eigen kaart weergaves maken ? Nee
Kun je bv hondenlosloopgebieden visualiseren ? Nee
OpenStreetMap is eigenlijk de wikipedia van geografische data.
Je kunt dus zelf data toevoegen en wijzigen, en met een beetje geluk staat het een paar minuten later op de kaart. Dus als een weg niet klopt is het zo aangepast. Verder zijn er diverse websites en (mobiele) applicaties die deze data weer gebruiken voor bv fiets planners of noem eens iets geks.. rolstoel navigatie.
Leave a comment:
-
Hij is héél gedetailleerd, burgemeester. Handig voor van alles, toch?
Leave a comment:
-
Het zal wel een onnozele vraag zijn, maar wat is het voordeel van OSM?
Leave a comment:
Leave a comment: