Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Maastricht Dome

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Maastricht Dome

    In navolging van het bericht op L1.nl en Limburger.nl; dit topic maar even losgekoppeld van Rieu in zijn algemene topic.

    Zie MO; http://forum.mestreechonline.nl/show...&postcount=174

    Rieu wil eigen concertzaal in Maastricht bouwen


    De Maastricht Dome die violist André Rieu in Maastricht wil bouwen moet niet alleen voor concerten geschikt zijn, maar ook plaats bieden aan sportwedstrijden.


    Meer op L1: http://www.l1.nl/nieuws/220277-rieu-...n#.UdqcOqwR-uI

    Limburger heeft het ook opgepikt: http://www.limburger.nl/article/2013..._in_Maastricht

    Nu ook een filmpje:http://www.l1.nl/video/maastricht-do...3#.Udv0z6wR-uL

    Wat vinden jullie?

    Ik vind dit wel een super kans voor Maastricht m.n. voor Belvedere - of gaat dit de "nekslag" betekenen voor MECC? Kan Rieu daar beter (ver)bouwen, daar zijn al parkings/trein etc.

    Dit nieuwe plan zal uiteraard ook moeten icm met goede parkings en de tram kan hier ook een steentje aan bijdragen en hoe verhoudt zich dit met het verleggen van de Noorderbrug?
    http://www.l1.nl/nieuws/181592-maast...g#.Udv2sqwR-uJ
    Last edited by ; 9 juli 2013, 14:01.

  • #2
    Dhr. Rieu geeft zelf aan minder te willen toeren. Hij is een commercieel ondernemer en mag dus investeren in Maastricht. Waar eventueel een Rieudome moet komen? Geen idee. Dat zou in overleg moeten met Gemeente Maastricht.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
      Dhr. Rieu geeft zelf aan minder te willen toeren. Hij is een commercieel ondernemer en mag dus investeren in Maastricht. Waar eventueel een Rieudome moet komen? Geen idee. Dat zou in overleg moeten met Gemeente Maastricht.
      Iech zow 't wel wete, aon 't int vaan de maosboelevaar boe noe 't landbowbelang die "kunstemeekers" hoesvès. 'T aajt gebow vaan de K.V.K. kin daan deens doen es aontree en de kentoere debove es rizzerveringsburo.
      Iech zeen 't al gans veur miech, zien veer eindelik vaan deen oonderkoumen hook aof.
      Kompleminte, Pieke

      Opmerking


      • #4
        wat vinden jullie?
        wel, enkel een mening, mijn mening:

        dat het succes tot dusver meelift op die prachtige ambiance van het Vrijthof en de binnenstad met dat mooi gekrijs van de zwaluwen op de achtergrond.

        Afgezien van die mensen in de binnenstad die er ook overlast door hebben, is een Rieu-Dome wellicht eerder een economisch vraagstuk voor Rieu zelf.
        En Locaties zijn er toch echt wel genoeg te vinden in Maastricht waar Busladingen toeschouwers gezapig heen kunnen.

        Maar het MECC??? wat een waardeloos stuk niemandsland!
        ik ben verguisd

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht

          Maar het MECC??? wat een waardeloos stuk niemandsland!
          Los van je persoonlijke mening hier, ja het is nu een stukje niemandsland.

          Des te meer een reden om het te verlevendigen en dat kan m.i. prima door een herontwikkeling (het verbouwen van één hal tot dome?) ism Rieu. Infrastructuur daar is prima; vanuit nagenoeg elke wijk goed bereikbaar via de JFK brug, langs de A2 (tunnel), vlakbij het spoor (en station Randwyck!) en parkeervoorzieningen in overvloedde. Beter dan elders weer een asfalt vlakte neerleggen icm een hal.

          Voor de grotere groepen dus perfect bereikbaar. Waarom nieuw bouwen als je iets kunt herontwikkelen en synergie - middels iets bestaands als het MECC - behaald. Qua kosten lijkt me dit ook interessanter. Het kan een aanjager betekenen ook voor het MECC, dat sinds kort gemeentelijk goed is en toch geld kost en (nog) niet echt iets opbrengt.

          Vind dit toch wel een discussie en overweging waard
          Last edited by ; 14 juli 2013, 14:38.

          Opmerking


          • #6
            als je weet:
            - dat de wegen infrastructuur van MECC en Randwyck destijds al ondermaats ontworpen is, alsook nu nog steeds veel congestie en verkeerproblemen levert
            - een Concertzaal is wat kompleet anders dan een tentoonstelling en congrescentrum
            - er is geen enkel voetpad / fietspad naar het MECC
            - er is enkel Parkeergelegenheid voor de Qpark maffia
            - er is geen één fatsoenlijke Horeca gelegenheid die in de buurt ligt
            - er is met veel decorbouw 't een en ander van te maken zoals het decor op het vrijthof

            dan is er heel veel synergie mogelijk en kansen
            maar je vergeet een ding, een openlucht concert is wat anders dan de Black-box van Jopie van der Ende.

            met groet
            ik ben verguisd

            Opmerking


            • #7
              Bij deze mijn antwoorden

              Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
              als je weet:
              - dat de wegen infrastructuur van MECC en Randwyck destijds al ondermaats ontworpen is, alsook nu nog steeds veel congestie en verkeerproblemen levert
              - een Concertzaal is wat kompleet anders dan een tentoonstelling en congrescentrum
              - er is geen enkel voetpad / fietspad naar het MECC
              - er is enkel Parkeergelegenheid voor de Qpark maffia
              - er is geen één fatsoenlijke Horeca gelegenheid die in de buurt ligt
              - er is met veel decorbouw 't een en ander van te maken zoals het decor op het vrijthof

              dan is er heel veel synergie mogelijk en kansen
              maar je vergeet een ding, een openlucht concert is wat anders dan de Black-box van Jopie van der Ende.

              met groet
              - dat de wegen infrastructuur van MECC en Randwyck destijds al ondermaats ontworpen is, alsook nu nog steeds veel congestie en verkeerproblemen levert

              Nieuw te bouwen Dome doet dat ook, dus waarom 2x fouten maken? Daarnaast de infrastructuur rondon MECC wordt verbeterd, tunnel en trein. Sterker nog door een nieuwe hal creeer je 2x hetzelfde issue!

              - een Concertzaal is wat kompleet anders dan een tentoonstelling en congrescentrum

              Da's waar maar waarom nieuw bouwen ipv iets bestaands MECC herontwikkelen tot een zaal voor Rieu en er je voordelen mee doen in zijn geheel, dus synergie behalen.

              - er is geen enkel voetpad / fietspad naar het MECC
              Geen feit, sterker nog; vanuit de binnenstad is Mecc binnen 15 minuten wandelbaar.
              Maar ja voor de deur stoppen is pré; dus.... parkeren zie punt volgend ->

              - er is enkel Parkeergelegenheid voor de Qpark maffia
              Denk je dat dat anders wordt door Rieu en zijn Dome? Dacht het niet, dit kost enkel geld om opnieuw parkeren aan te leggen. De gemeente zal echt dan ook parkeergeld heffen via Qpark.

              - er is geen één fatsoenlijke Horeca gelegenheid die in de buurt ligt
              Geef mij eens een opsomming van wat Rieu de binnenstad oplevert nu BUITEN DE HEKKEN? De meesten komen met touringcars en zijn daarna weg.

              - er is met veel decorbouw 't een en ander van te maken zoals het decor op het vrijthof

              Decorbouw in een hal dus....Net zoals Rieu al deed IN HET MECC dus toen het regende en het Vrijthof nagebouwd (bijna) werd?
              http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2676/...nabouwen.dhtml

              - dan is er heel veel synergie mogelijk en kansen
              maar je vergeet een ding, een openlucht concert is wat anders dan de Black-box van Jopie van der Ende.


              En juist Rieu wil af van dat openlucht concert en wil een hal en daar liggen kansen en die zijn er: nieuwbouw hoeft niet, MECC kan.. ook dus. En we moeten ervoor waken dat deze hal geen "tweede Geusseltbad" project wordt; "iets goeds bestaands vervangen door een gedrocht."

              Just my two (?) cents. Oh en ik vergeet nog dat het MECC nu nog geen aanjager heeft, behalve Tefaf. Dus... 1+1=2.

              en anders kan Rieu nog altijd de Geusselt gebruiken maar da's geen hal en openlucht. Beiden (Mecc + Geusselt) zijn gemeentelijk bezit edoch....

              Last edited by ; 15 juli 2013, 11:43.

              Opmerking


              • #8
                u sprak over een nieuwe Rieu dome (nieuwbouw), ik niet...
                u spreekt over de opbrengsten van de horeca, ik enkel over het ontbreken ervan in Randwyck

                Rieu zal nooit zelf kunnen bouwen gezien de investeringen, hij zal de locatie huren per gelegenheid en event.

                Dat is wat ik bedoelde met: hij zal zijn economisch vraagstuk zelf moeten oplossen.
                Daar heeft de gemeente Maastricht niets maar dan ook niets mee van doen.
                (zou nog mooier zijn dat hij ook nog iets aangereikt krijgt van de Gemeente Maastricht :( )

                Locaties genoeg en leegstand genoeg, zelfs het MECC. Maar je voorkeur is duidelijk Kim82.
                mvg
                ik ben verguisd

                Opmerking


                • #9
                  Grote projecten

                  Quirites,
                  Quot capita/homines, tot sententiae

                  Mijn grote wens : dat de 'kleine' burger in de toekomst ook eens een graantje mee kan pikken.

                  Opmerking


                  • #10
                    Het is nog geen tijd voor de eindejaarsquiz, maar ik heb alvast even geoefend. Vrij vertaald betekent de Latijnse tekst van de pater: 'Lieve mensen, zoveel hoofden, zoveel zinnen'. En dat is zeker waar, ook op MO.

                    Opmerking

                    Bezig...
                    X