Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De nieuwe ENCI Groeve

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    ENCI-stop stopt (nog) niet

    Vandaag, 14 sept. 2013, staat in Dagblad De Limburger een heel stuk over de actiegroep ENCI-stop.

    In dit artikel worden de actievoerders Betty de Haas en Annemarieke Paulussen uitvoerig geïnterviewd door Vikkie Bartholomeus.

    Deze 2 krasse dames stoppen voorlopig nog niet met hun acties.
    Het artikel is HIER te lezen.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #32
      ENCI - groeve en St. Pietersberg

      Beste MO 'ers,

      Toevallig gisteravond bezig geweest met een foto-filmpje over Enci en St. Pietersberg vanaf 1926 tot nu en in de toekomst. In de Limburger vandaag een mooi artikel over de 'Blue Lagoon', kristalhelder natuurlijk zwemwater in de groeve van 2015. Dat heb ik dan nog meegenomen als laatste onderdeeltje. Zoals gebruikelijk op 720p zetten bij 'schroefje' rechtsonder aan en via F11 full screen. Reclame even wegklikken. Een muziekje zit er bij, als is het net 3 sec. te kort.

      In 4.17 minuten toch een kleine beeldhistorie. Indien interesse, dan veel plezier.

      René Brouwers

      [ame]http://www.youtube.com/watch?v=7WjUxlrqz8Y[/ame]

      Opmerking


      • #33
        Anno Delmonte. Schitterende naam. Verder ben ik blij, dat nu meer mensen op MO ons mooie Sint Pieter belichten. René .

        Opmerking


        • #34
          Sjoen gedoon René !
          Mestreechter Geis mage beleve
          en dat door te kinne geve.
          God, wat is dat sjiek ! © Wigo

          Opmerking


          • #35
            Moet ENCI-fabriek dicht?



            Bron: Dagblad De Limburger.

            Opmerking


            • #36
              Afgezien van het werkgelegenheidsargument moet de rechtgeaarde Maastrichtenaar toch blij zijn dat er eindelijk zicht is op het einde van het uitmergelen van ónbetwis 't stöksjke Nederland dat 't sjoênste-n-is.
              Bestanden bijvoegen

              Opmerking


              • #37
                Crematorium en natuurbegraafplaats ?

                En Monuta wil ook nog een crematorium en natuurbegraafplaats inrichten in de ENCI-groeve. De schoorstenen hebben daar genoeg gerookt! Dat ze maar een gravengalerij maken bij winkelcentrum het Loo.

                Opmerking


                • #38
                  Dat kreijste vaan Linkse Rakkers en geitewolle zök.
                  Die make miejjer kepot estot de Mestreechteneer leef is.
                  Kompleminte, Pieke

                  Opmerking


                  • #39
                    Wie er wat kapot maakt lijkt me wel duidelijk toch?
                    Een holle rotte kies.
                    En dat mag ook gezegd en geschreven worden.
                    En dat blijkt dan ook na veel actie voeren. Zie milieuvergunning is vernietigd. (hierboven)

                    Afgezien van die ongelooflijke geluidbelasting die om de zoveel dagen Biesland / Wolder / Jekerdal en st Pieter treft, is het verzuren van de Plateau's ook een geologisch risico.

                    1/3 van Florida (kalkgesteente) is ondermijnd zie ook op tante google >sinkholes florida< ( klik op afbeeldingen)
                    en hadden we niet zomaar een put in Maastricht?

                    ook dat nog
                    Bestanden bijvoegen
                    ik ben verguisd

                    Opmerking


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                      De industrie in Maastricht is op sterven na dood.:(
                      Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Potloed Bekijk bericht
                      Dat kreijste vaan Linkse Rakkers en geitewolle zök. Die make miejjer kepot estot de Mestreechteneer leef is.
                      Is dat zo? Welke partijen hebben decennia lang, jaar in, jaar uit, de Enci gehandhaafd/gesteund/naar de ogen gezien/de werkgelegenheid willen handhaven? (Doorstrepen wat van toepassing is). Waren dat echt allemaal 'linkse rakkers'?

                      Opmerking


                      • #41
                        De uitspraak van de Raad van State

                        Beslissing - De Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State:I. verklaart het beroep van de gemeente Riemst niet-ontvankelijk; II. verklaart de beroepen van de stichting Stichting Enci Stop en de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Enci B.V. tegen het besluit van 5 januari 2010 gegrond; III. vernietigt het besluit van het college van gedeputeerde staten van Limburg van 5 januari 2010, kenmerk 2009/8540;IV. verklaart de beroepen van de stichting Stichting Enci Stop en de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Enci B.V. tegen het besluit van 20 november 2012 gegrond; V. vernietigt het besluit van het college van gedeputeerde staten van Limburg van 20 november 2012, kenmerk 2012/55103; VI. veroordeelt het college van gedeputeerde staten van Limburg tot vergoeding van bij de stichting Stichting Enci Stop in verband met de behandeling van de beroepen opgekomen proceskosten tot een bedrag van € 5.652,00 (zegge: vijfduizend zeshonderdtweeënvijftig euro); VII. veroordeelt het college van gedeputeerde staten van Limburg tot vergoeding van bij de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Enci B.V. in verband met de behandeling van de beroepen opgekomen proceskosten tot een bedrag van € 2.199,00 (zegge: tweeduizend honderdnegenennegentig euro); VIII. gelast dat het college van gedeputeerde staten van Limburg aan appellanten het door hen betaalde griffierecht ten bedrage van € 297,00 (zegge: tweehonderdzevenennegentig euro) voor de stichting Stichting Enci Stop en € 297,00 (zegge: tweehonderdzevenennegentig euro) voor de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Enci B.V. vergoedt. Aldus vastgesteld door mr. J.H. van Kreveld, voorzitter, en mr. W. Sorgdrager en mr. E. Helder, leden, in tegenwoordigheid van mr. R. van Baaren, ambtenaar van staat.w.g. Van Kreveld w.g. Van Baaren voorzitter ambtenaar van staat Uitgesproken in en openbaar op 5 februari 2014.

                        Bron: http://www.raadvanstate.nl/uitsprake....html?id=77701

                        Opmerking


                        • #42
                          ik lees uw "citaat" van de Raad van State meermaals en vraag me af of het de Nederlandse taal is die ik ergens verloren ben onderweg of het jargon dat ik niet ken.
                          Hoe snel gaat het nu verder en worden acties opgelegd aan de Enci?

                          mvg
                          ik ben verguisd

                          Opmerking


                          • #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                            ik lees uw "citaat" van de Raad van State meermaals en vraag me af of het de Nederlandse taal is die ik ergens verloren ben onderweg of het jargon dat ik niet ken.
                            Hoe snel gaat het nu verder en worden acties opgelegd aan de Enci?

                            mvg
                            Volgens mij dient de ENCI nu een nieuwe vergunning aan te vragen bij de Provincie? En onderwijl draait de boel letterlijk en figuurlijk door.

                            Opmerking


                            • #44
                              of topic
                              het viel enkel op
                              8 Feb 14, 14:52 #47

                              ik heb 14:43 nu

                              en daarna herklik ik op het topic en zie

                              8 Feb 14, 13:52 #47

                              ben je tijdreiziger
                              Bestanden bijvoegen
                              Last edited by Antonius; 8 februari 2014, 14:50.
                              ik ben verguisd

                              Opmerking


                              • #45
                                En onderwijl draait de boel letterlijk en figuurlijk door.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X