Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Maaskruisend verkeer/Omlegging Noorderbrugtracee

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Biogascentrale in Bosscherveld?
    Het zou zo maar kunnen, maar dat heb ik dan wel gemist.
    Waar kan ik info vinden?
    Pier misschien benoem ik het niet geheel juist .
    Gemeente Maastricht noemt het onder de naam
    Duurzame energiecentrale Maastricht.
    De biogascentrale komt in het gebied Bosserveld/Belveder
    Tevens valt onder de noemer Duurzame energiecentrale Maastricht
    ook de waterkrachtcentrale nabij stuw Borgharen maar daar is hevig verzet tegen omdat deze veel vissterften veroorzaakt.
    In het begin van het jaar is er al een inloopavond geweest omtrent Duurzame energiecentrale Maastricht.

    http://www.maastrichtaktueel.nl/inlo...-maastricht-2/

    en
    http://www.maastricht.nl/web/Home/Ho...Maastricht.htm



    Als er intressen is voor meer info over biogascentrale zal deze opzoeken daar ik mij personelijk meer bezig hou met de waterkrachtcentrale Borgharen waar 12december de hogerberoep zaak dient bij Raad van State.
    Last edited by wim54; 18 oktober 2011, 12:49.

    Opmerking


    • #17
      Wim54, bedankt voor de informatie.
      Ik heb nog geen tijd gehad om e.e.a. uitvoerig te bekijken, maar dat gaat zeker gebeuren.

      Over uitvoerig bekijken gesproken.
      Vanavond staat in de commissievergadering Stadsontwikkeling de nieuwe aanlanding van de Noorderbrug op de agenda
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #18
        Ondernemers willen snel duidelijkheid over Noorderbrug



        Ondernemers in Bosscherveld willen snel duidelijkheid over hoe de nieuwe Noorderbrug precies komt te liggen. De gemeente heeft de ondernemers in een bijeenkomst op de hoogte gesteld van de ontwikkelingen. Eind februari ligt het nieuwe bestemmingsplan voor de Noorderbrug zes weken ter inzage en kunnen bezwaren worden ingediend.
        In het overleg met ondernemers is onder meer gesproken over de verlegging van de westelijke aanlanding van de brug, de aanleg van een nieuwe locatie voor perifere detailhandel en de aanleg van de nieuwe Bosscherlaan.

        Verlegging van de brug is noodzakelijk vanwege bereikbaarheid van de stad. De belangen van de ondernemers en werkgelegenheid spelen daarbij een grote rol. Om te bezien hoe er optimaal ingespeeld kan worden op die belangen zijn er in de afgelopen maanden veel gesprekken gevoerd met de ondernemers. Wethouder van Grootheest zegt: ‘Net als alle burgers in Maastricht vinden wij het erg belangrijk om de ondernemers goed en tijdig te informeren en hun mening te horen. Medio mei 2012 willen we dan een vervolgoverleg met de ondernemers, om uit te leggen wat we met alle ontvangen zienswijzen hebben gedaan. Die transparantie past prima bij de wijze van overleg die we met de individuele ondernemers en met de ondernemersvereniging voeren," aldus de wethouder.

        Ruud Burlet, voorzitter van de Ondernemersvereniging Bosscherveld, onderschrijft dat de gemeente en de ondernemers intensief en constructief overleg voeren. Hij zegt: ‘Wel blijven we aandacht vragen voor een snelle besluitvorming. Gelet op de bedrijfsbelangen dienen de bedrijven zo snel mogelijk duidelijkheid te krijgen over het exacte tracé van de Noorderbrug’.maastricht.dichtbij.nl

        Opmerking


        • #19
          Ik mis iets. Hoe komen inwoners van Boschpoort vanaf de Noorderbrug in hun buurt?!?!?

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Paul Bekijk bericht
            Ik mis iets. Hoe komen inwoners van Boschpoort vanaf de Noorderbrug in hun buurt?!?!?
            Wat mis je Paul? Tomtom, doet wonderen, ook in de toekomst

            De Bosscherweg en de nieuwe Bosscherlaan worden de wegen voor Boschpoort en haar inwoners, naast de reeds bestaande weg. Ook hier geldt eerst inlezen dan reageren svp.

            Opmerking


            • #21
              welkom

              Welkom Paul. Soms is een 'draadje' al wat langer bezig. Dan kost het wat tijd om helemaal 'bij' te raken, maar laat het je niet afschrikken. We volgen lang niet allemaal alle draadjes de hele tijd, hoor; je zou er dagwerk aan hebben.

              Overigens, natuurlijk heeft lang niet iedereen een (redelijke dure) TomTom en dat is ook helemaal niet nodig. Ik kom nog steeds overal waar ik wezen moet en dat helemaal zónder.

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                Welkom Paul. Soms is een 'draadje' al wat langer bezig. Dan kost het wat tijd om helemaal 'bij' te raken, maar laat het je niet afschrikken. We volgen lang niet allemaal alle draadjes de hele tijd, hoor; je zou er dagwerk aan hebben.

                Overigens, natuurlijk heeft lang niet iedereen een (redelijke dure) TomTom en dat is ook helemaal niet nodig. Ik kom nog steeds overal waar ik wezen moet en dat helemaal zónder.
                zo is het ik heb ook geen tom/tom
                en vindt de weg ook wel.
                Ook in het donker

                trouwens van harte welkom.

                Opmerking


                • #23
                  ... Ik vroeg me alleen af, aangezien de afslag ("krul") die onder aan de Noorderbrug op de Bosscherweg aankomt verdwijnt, hoe men dan door rijdt naar Boschpoort. De Noorderbrug af, en dan via ingang Bosscherveld industrieterrein aan de Cabergerweg, over Sluis 19?

                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Paul Bekijk bericht
                    ... Ik vroeg me alleen af, aangezien de afslag ("krul") die onder aan de Noorderbrug op de Bosscherweg aankomt verdwijnt, hoe men dan door rijdt naar Boschpoort. De Noorderbrug af, en dan via ingang Bosscherveld industrieterrein aan de Cabergerweg, over Sluis 19?
                    Hoi Paul, zie post 1
                    http://forum.mestreechonline.nl/show...46&postcount=1
                    met tekeningen, hier zie je dat de 'krul' vervangen wordt door andere afslagen naar Centrum/Bosscherveld ipv de krullen.. De huidige verkeersbewegingen blijven dus ter plekke mogelijk zij het anders ingericht.

                    Opmerking


                    • #25
                      Maastricht kiest voor zuidelijk tracé Noorderbrug

                      Bron L1 nieuws:


                      Het college van B&W van Maastricht kiest voor het zuidelijke tracé voor de nieuwe aanlanding van de Noorderbrug.

                      De nieuwe verbinding van de brug met de wegen rond het centrum van Maastricht moet zorgen voor een betere doorstroming. Daarvoor moeten enkele bedrijven op het industrieterrein Bosscherveld verplaatst worden.
                      Deze maand buigt de gemeenteraad zich over het voorstel. Als het plan wordt aangenomen, wordt in 2014 begonnen met het verplaatsen van bedrijven. In 2016 begint de bouw die in 2017 moet zijn afgerond.
                      Het project kost 125 miljoen euro.

                      Filmpje op http://www.l1.nl/video/traject-noorderbrug-1-juni-2012

                      Opmerking


                      • #26
                        Belangrijke hindernis weggenomen voor omlegging Noorderbrugtracee

                        Rubber Resources verhuist naar Beatrixhaven
                        Rubber Resources verplaatst in de komende twee jaar haar activiteiten van de huidige locatie aan de Lage Frontweg naar de Beatrixhaven om plaats te maken voor het nieuwe Noorderbrugtracé. Dat is de gemeente Maastricht met het bedrijf overeengekomen.
                        (Bron: MaastrichtAktueel, 23-10-2012)
                        Goed nieuws dat deze eyesore vlakbij het centrum van Maastricht wordt verplaatst. Nog wat belangrijke punten uit het bericht:
                        • de ca 90 arbeidsplaatsen blijven behouden;
                        • het bedrijf wordt milieuvriendelijker;
                        • juridische procedure van het bedrijf tegen het bestemmingsplan Noorderbrug wordt ingetrokken.

                        Opmerking


                        • #27
                          "De Rubber" verhuist.

                          Ik ben blij over de verplaatsing van Rubber Resources. Eindelijk wat beweging in dit zo lelijke buurtgedeelte. Minder tevreden ben ik over de verdwijning van de Kastanjelaan en een aantal kazematten.

                          Opmerking


                          • #28
                            Ik zag hedenochtend in de Limburger een fotootje van het nieuwe brugdeel / wegdek dat nu op zijn plaats ligt.
                            Natuurlijk weer eens alle door Bing gevonden foto's bekeken en dan ook weer eens hier in het forum aanbeland.
                            Mijn vraag gaat over de Statensingel die ik in de Artist Impressions zie met Bomen en aan weerszijde parkeer plaatsen.
                            Is het bekend hoe het profiel van de Statensingel en Lindenkruis er gaan uitzien?
                            de kompeleminte
                            ik ben verguisd

                            Opmerking

                            Bezig...
                            X