Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Twee campussen bundelen krachten

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Twee campussen bundelen krachten

    Dit stond vandaag groot op de voorpagina van "De Limburger" en omdat ik denk dat we hier nog meer over gaan horen lijkt mij een nieuwe thread gerechtvaardigd.



  • #2
    Achtergrondartikel ook in "De Limburger" vandaag.

    Opmerking


    • #3
      Zouden er blote billen te zien zijn geweest in die film? Op de gezichten van de heren af te gaan, wèl.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
        Zouden er blote billen te zien zijn geweest in die film? Op de gezichten van de heren af te gaan, wèl.
        Ik mag hopen dat er meer voor nodig is dan alleen maar "blote billen" , hoe fraai dan ook, om Schneiders, Hesslels en Verhagen in een dermate vervoering te brengen. :(

        Opmerking


        • #5
          Ik vraag mij altijd af hoe zij die aantallen indirecte banen uitrekenen. Zij kijken waarschijnliijk in een glazen bol en in dit geval door bolle brillenglazen. Of lachen zij ons gewoon uit?

          Opmerking


          • #6
            Maastricht Health Campus - filmpje en masterplan

            Op de website van de provincie Limburg is het filmpje te bekijken, waarbij de heren hierboven (#2) afgelopen dinsdag zulke grote ogen opzetten (zonder 3D-brilletjes lukt het ook prima). Het is nog voornamelijk wishful thinking en het filmpje is voornamelijk bedoeld om geld los te peuteren bij de rijksoverheid, maar toch, best indrukwekkend allemaal.

            Uitgebreide achtergrondinformatie is te lezen in het Masterplan Maastricht Health Campus op dezelfde webpagina.

            Interessant is Bijlage 3 van het masterplan (p.43) over de stedenbouwkundige ontwikkeling van Randwyck-Noord. Eerder werden er geluiden opgevangen dat men de Health Campus op de terreinen van de mislukte Calatrava-campus ten westen van de Debyelaan wilde ontwikkelen. Nu lijkt men de voorkeur te geven aan het invullen van de nog braakliggende terreinen ten oosten van de Debyelaan, dichter bij het MUMC. Grootste voordeel: "De korte onderlinge afstanden houden de campus compact." Bijkomende voordelen: "Het stedenbouwkundige hart van de wijk zou op korte termijn kunnen worden voltooid. Tegelijkertijd biedt nieuwbouw de mogelijkheid de openbare ruimte in dit gebied te voltooien en een aangename urbane verblijfsruimte te creëren."

            Een aangename urbane verblijfsruimte in Randwyck? Hmm, we shall see...

            Opmerking

            Bezig...
            X