Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Pearl

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Pearl


    We waren gisteren in Maastricht om in het Theater aan het Vrijthof de balletuitvoering van Pearl van Scapino te bewonderen.
    Pearl is gemaakt door de choreograaf Ed Wubbe in samenwerking met het muziekensemble Combattimento Consort Amsterdam en kostuumontwerpster Pamela Homoet.

    Ik was meteen verkocht toen ik begin dit jaar een trailer zag van deze productie. De voorstelling was in onze regio al heel snel uitverkocht, maar in Maastricht waar een van de laatste voorstellingen gegeven werd nog niet, dus de keuze was snel gemaakt.

    De kostuums vormen een essentieel onderdeel van de voorstelling. Pamela Homoet stond voor de opgave kostuums te ontwerpen waar ook in gedanst kan worden. In kostuums uit die tijd – Rococo - zit veel zware brokaat. Pamela heeft dat opgelost door het gebruik van hele dunne zijden stoffen in combinatie met uitzinnige heupstukken van hightech materiaal

    Combattimento speelde ‘live’ een selectie van wat onbekendere strijkconcerten van Vivaldi. Zij moesten zich aanpassen aan het tempo van de dansers en andersom.

    Het is de combinatie van de rijke frivole Barokmuziek, het subtiele spel van de dansers en niet in de laatste plaats de spectaculaire kostuums van Pamela Homoet die het geheel spannend en een lust voor het oog en oor maken.

    We hebben genoten.
    De laatste voorstellingen worden gegeven in Rotterdam, ook die zijn uitverkocht.

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=UGoCPPQ-ZRo[/ame]

  • #2
    Leuk dat je er zo van genoten hebt, Annefine. Ik heb de voorstelling in Amsterdam gezien en ik was niet onder de indruk; frivool gehuppel in grappige kostuums, dat wel. Maar iedereen om me heen vond 't prachtig dus er zal wel wat mis zijn met mij... Trouwens, volgende keer als iets zogenaamd "uitverkocht" is, get in touch.

    Opmerking

    Bezig...
    X