Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kunstenaar Reeker?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Kunstenaar Reeker?

    Hier zie je een ingekleurde ets maar ik ben niet zeker van de kunstenaarsnaam.

    Grote Stokstraat, Maastricht. Ingekleurde ets. Gesigneerd Reeker 32 (onzeker). Gekocht in 1958 bij Kunsthandel Fa. Jos Ras & Zn, Platielstraat 17, Maastricht.

    Wie weet iets meer over deze kunstenaar?


  • #2
    aanvulling

    Bijker in plaats van Reeker? Ene A. Bijker is te vinden op de website van de RKD, maar of hij ook ooit in Maastricht is geweest?

    Opmerking


    • #3
      Marlies Rekers? Te jong helaas.

      Opmerking


      • #4
        Hoek Stokstraat-Morenstraat-Eikelstraat

        Oorspronkelijk geplaatst door Briex
        (..)
        Grote Stokstraat, Maastricht. Ingekleurde ets. Gesigneerd Reeker 32 (onzeker). Gekocht in 1958 bij Kunsthandel Fa. Jos Ras & Zn, Platielstraat 17, Maastricht.

        Wie weet iets meer over deze kunstenaar?
        (..)
        Hoewel de vraag van Briex zich toespitst op informatie over de kunstenaar, vermoedelijk dus enen A. Bijker, wil ik toch even een opmerking maken over de locatie.

        Volgens mij is het duidelijk de hoek Stokstraat-Morenstraat-Eikelstraat en zien wie hier het huidige café In de Moriaan.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #5
          Of die Moriaan toen reeds Amstel bier schonk (zoals op het uithangbord getoond) is volgens mij niet correct.

          dus dat is een extra complicatie / vraag

          Als Manon het eens aan ons kon vertellen, de dochter van de uitbater van de Moriaan bij mij in de klas en wel eens mee gedanst tijdens Carnaval.
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • #6
            Daar ga jij nu voor zorgen en Manon opbellen, zodat wij antwoord op onze vraag hebben en jij contact met........
            Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

            Opmerking


            • #7
              oké Parel,
              off topic:
              Niets terug kunnen vinden van die meid uit de schoolklas
              (zelfs niet de achtenaam in mijn oude schoolagenda's)

              Het is ook al 40 jaar geleden dat we in de klas zaten en 45 jaar geleden dat ik Carnaval vierde in de Moriaan.

              On topic:
              Maar wel bij tibeart (volgens mij mag ik die link geven)

              Bron : http://tibaert.files.wordpress.com/2...straat1925.jpg

              Zo staan er enkele over de Stokstraat voor en na de renovatie als ook met en zonder uithangbord van Amstel reclame aan café de Moriaan.
              Dat er geplaveide stoepen waren in de Stokstraat (op het Aquarel te zien), is voor de afbraak / renovatie.

              Ik heb echter toch de indruk dat het Aquarel nadien aan de hand van oudere foto's van voor 1955 gemaakt is. (de kunstenaars vrijheid)
              Mede omdat ik MAAR één <zadeldak> haaks op de straat op oude foto's zie.

              Mijn eigen vraag is opgelost er was dus wel degelijk Amstel bier in cafe's van de Stokstraat, zelfs meerdere dan enkel de Moriaan.

              met groet
              ik ben verguisd

              Opmerking


              • #8
                Albert Bijker of Byker (Schilder)
                geb: 3-10-1913 te Enschede overleden: 15-9-1956 Gronau Dld.

                Opmerking

                Bezig...
                X