Paul Tieman en Gonnie Meijer vertrekken naar Frankrijk, waar ze een nieuw begin willen maken aan de Loire. Er komt een einde aan 'Het Huis met het Handje', (een kunstwerk op zich), en aan de stroom kunstzinnige initiatieven die jaar in, jaar uit van het bescheiden pand aan Achter de Barakken uitging. Het pand staat te koop en zal wel nooit meer als kunstwerk te bezichtigen zijn.
Paul Tieman is met name bekend van zijn maquettebouw, maar hij is een artistieke duizendpoot. De stad raakt een eigenzinnige inspiratiebron kwijt. Wie de moeite neemt om een beetje te googelen, realiseert zich hoeveel belangwekkende tentoonstellingen, installaties, fotoprojecten en tegendraadse boekuitgaven Tieman door de jaren heen met zijn Gonnie realiseerde, zonder ook maar een cent subsidie van de gemeente. Momenteel is nog werk van hem te zien in het Theater aan het Vrijthof. Misschien een goed moment om afscheid te nemen?
Paul Tieman is met name bekend van zijn maquettebouw, maar hij is een artistieke duizendpoot. De stad raakt een eigenzinnige inspiratiebron kwijt. Wie de moeite neemt om een beetje te googelen, realiseert zich hoeveel belangwekkende tentoonstellingen, installaties, fotoprojecten en tegendraadse boekuitgaven Tieman door de jaren heen met zijn Gonnie realiseerde, zonder ook maar een cent subsidie van de gemeente. Momenteel is nog werk van hem te zien in het Theater aan het Vrijthof. Misschien een goed moment om afscheid te nemen?
Opmerking