Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De Anamorfose: duiken naar Bèr

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • De Anamorfose: duiken naar Bèr

    Op het Vrijthof te Maastricht zal de komende dagen een onbegrijpelijke vlek geschilderd worden. Dit is deel van het nieuwste project van Zicht Op Maastricht/BV Limburg: de Anamorphose 'Duiken naar Bèr'. Bekeken vanuit de toren van de Sint Jan op 45 meter hoogte, geeft de schildering op spectaculaire en driedimensionale wijze zijn geheim prijs. Bezoekers kunnen op interactieve wijze een rol spelen in deze anamorfose door in duikhouding op de springplank te gaan staan en van bovenaf een foto te laten nemen. Men neemt dan letterlijk een duik in de geschiedenis en kan, voor het eerst sinds 66 miljoen jaar in hartje Maastricht, de alombekende mosasaurus Bèr ontmoeten.

    De anamorfose is een project van Zicht op Maastricht, onderdeel van BV Limburg, in samenwerking met de Sint Janskerk en de protestantse gemeente Maas-Heuvelland. De schildering wordt uitgevoerd door de Maastrichtse kunstenaar Manny Dassen, zoon van Pieke. De anamorfose is ontworpen door architectenbureau Maurer United.

    Bron: http://www.zichtopmaastricht.nl/home/


  • #2
    Alleen geschikt voor mensen zonder hoogte- of engtevrees.

    Opmerking


    • #3
      Fantastisch zo'n anamorfose! Dat staat buiten kijf. Maar helaas is het weer (en nu letterlijk) moeilijk toegankelijke kunst. Waarom nooit "kunst voor het volk" maar altijd "kunst van de centen van het het volk"?

      Opmerking


      • #4
        Geen idee, maar als je iets moois wilt zien waarvoor je niet hoeft te betalen, kan ik je 'kunst in de openbare ruimte'(google: 'PIT') te Borgloon 110% aanraden. Inoverend, imponerend en helemaal gratis.

        Opmerking


        • #5
          Is er dan niemand die dit tegenspreekt? Mooi? Toegankelijk? Nee, ja tegen betaling maar men doet alsof Maastricht erdoor verrijkt wordt?

          Ik zie dit als het bekladden van het mooiste plein van Maastricht en zelfs Nederland. Als het voor een paar weken is ok, ... maar men spreekt al over herhalingen en soms denk ik dan word dit permanent?

          Ik vind dit niet ver af staan van grafitti, ook het bekladden van openbaar goed.

          Sorry voor mijn bescheiden mening.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Dikkiedik Bekijk bericht
            Is er dan niemand die dit tegenspreekt? Mooi?
            Huidige telling: één voor met voorbehoud, een neutraal mede vanwege voorbehoud, een tegen. Het gebrek aan reactie spreekt voor zich.

            Opmerking


            • #7
              https://www.facebook.com/ZichtopMaas.../photos_stream

              Dit moois is niet te zien of te herkennen als je op het Vrijthof loopt, neem nu de trap naar de rode springplank, onherkenbaar op de Vrijthof.
              Hogerhand komt dit prachtige kunstwerk tot zijn recht en is voor iedereen toegankelijk.
              Heb mij laten vertellen dat ná het Preuvenemint, de kunstenaar verder gaat werken aan dit mooi project ( advies klik op de eerste foto om groter en duidelijk beeld)
              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

              Opmerking


              • #8
                Niets is mooier dan het weergeven van de schijn van de onwerkelijkheid. Spreuken ( B ) 45.

                Opmerking


                • #9
                  twiede Bèr

                  Manny Dassen is begos aon e breurke vaan Bèr.



                  De wèrkteikeninge:



                  Kiek ins nao bove !
                  http://www.maastrichtsegevelstenen.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Vind Pietsje Nelisse dit wel good?
                    Maag dat vaan häöm?

                    Mien persoenlikke meining, weglaote. Dit heet veur Mestreech gein mierweerde, allein veur de Sint Jaan heet 't dat wel, 't bringk jummers geld in 't läöjke.
                    Kompleminte, Pieke

                    Opmerking


                    • #11
                      knap

                      Heb die tekeningen alleen maar geplaatst om te laten zien dat het toch een knap stuk werk is, hoe je er verder ook over denkt.
                      Kiek ins nao bove !
                      http://www.maastrichtsegevelstenen.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Anamorfose een knap stukje werk, er komt dan ook een architectenbureau en en een kunstenaar aan te pas.

                        Leuk dat deze oude kunstdiscipline nu onder de aandacht komt van een breed (breder) publiek.

                        Ik vind het echter jammer dat er niet gekozen is voor het eerder hier op het forum gepresenteerde ontwerp. Dat ontwerp was veel complexer en bevatten meer perspectief. Dit perspectivisch ontwerp kan door de dieptewerking zorgen voor nog een extra (illusionaire) dimensie. Jammer, maar wellicht dat dit eenvoudiger ontwerp goedkoper is en dan kan er in de toekomst wellicht wat meer ruimte (en geld) komen voor kunst in de openbare ruimte, voor een breed publiek.

                        Opmerking

                        Bezig...
                        X