Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Lentebeurs

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Lentebeurs

    Lentebeurs na 55 jaar ter ziele

    Nooit meer speuren naar het nieuwste stoomstrijkijzer of op zoek naar die verrekt handige dunschiller van de reclame. De Lentebeurs, ooit begonnen in Valkenburg onder de naam ‘Alles voor Eva’, houdt na 55 jaar op te bestaan.

    Maastricht / limburger.nl
    Door Stefan Gybels


    Congrescentrum MECC trekt de stekker uit het evenement waar menig Limburgse vrouw in de voorbije halve eeuw de beursvloer afstruinde naar de nieuwste handigheidjes. Gedreven door de eerste lentekriebels op jacht naar de nieuwste tupperware en een vleugje soft erotica: het is, waar het de Lentebeurs betreft, voorbij. Volgens Evert Cuijpers van het MECC had de beurs het einde van haar levenscyclus bereikt. Cuijpers zegt dat het MECC beleidsmatig de keuze heeft gemaakt om alleen nog te investeren in evenementen die aansluiten bij de speerpunten van de regio. „Speciale focus daarbij is life science.”

    Het MECC begint komend najaar met een nieuwe beurs die de ooit zo populaire Lentebeurs moet gaan vervangen. Onder de naam ‘Beleef!’ hoopt het MECC een opvolger te hebben gevonden van de Lentebeurs. Van maandag 5 november tot en met zaterdag 10 november beleeft ‘Beleef!’ de eerste editie. Niet alleen voor de vrouw, maar voor de hele familie, zo hoopt het MECC in een verklaring op de Lentebeurs- website. Alles voor Eva is dood, leve alles voor Adam, Eva en de kinderen.

  • #2
    Geen verstand van marketing, maar het lijkt mij dat een voorjaarsbeurs, als iedereen uitkijkt naar een nieuw begin, meer mensen trekt dan een najaarsbeurs, omdat er dan toch al zoveel uitgaven op ons afkomen. Of is het de bedoeling dat we al die uitgaven doen/oppikken op een Beleef!-beurs?

    Opmerking


    • #3
      Hetgeen ik niet begrijp is dat in Amsterdam de Huishoudbeurs nog steeds veel bezoekers trekt.
      Bussen uit het hele land gaan richting RAI te Amsterdam, waar zit het verschil?
      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

      Opmerking


      • #4
        Krijg ik uit het krantenbericht de indruk dat het niet zozeer ligt aan te weinig bezoekers aan de Lentebeurs, maar eerder aan de directie van het MECC die zich 'moderner' wil profileren? Meer een 'Weg met de oubolligheid van huisvrouwen uit de jaren zestig'?

        Opmerking


        • #5
          Mijn ervaring is dat de Lentebeurs al 10 jaar hetzelfde was en niets vernieuwend, op geen enkel vlak. Terecht dat het dan ophoudt te bestaan.

          Ik ben er 2 keer geweest met een tussenpoos van enkele jaren maar het was alsof het twee identieke beursen waren, had de tijd stil gestaan?

          Opmerking


          • #6
            De laatste keer dat ik er was, heb ik een infrarood sauna, een superieur stoomstrijkijzer, een paar kussens en een nieuw bed gekocht. Die sauna bleek niet te passen, dus ging retour, of beter: werd terug gedraaid. De rest is nog allemaal in functie. Een vruchtbare dag...

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
              Geen verstand van marketing, maar het lijkt mij dat een voorjaarsbeurs, als iedereen uitkijkt naar een nieuw begin, meer mensen trekt dan een najaarsbeurs, omdat er dan toch al zoveel uitgaven op ons afkomen. Of is het de bedoeling dat we al die uitgaven doen/oppikken op een Beleef!-beurs?
              Ik heb ook geen verstand van marketing,.... maar kerstmis begint steeds vroeger
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #8
                Volledig gelijk. Idem voor Sinterklaas. Jaren geleden al lag bij de Wibra het strooigoed in de schappen bij de kassa's.

                ''Mam, mag ik vanavond de schoen zetten?'', kreeg je dan te horen van jengelende kinderen.


                Ach, dat is tot daar aan toe. Maar niet eind juli.


                Ook ik ben meerdere keren naar de Lentebeurs gegaan, en zag in grote lijnen geen verschil met de voorgaande editie waar ik was geweest. Nog steeds de ''wonderschillers'', de ''magische keukenmachines'', die nu het leven van de keukenprinses toch echt een stuk aangenamers maakten, en de Gouda's Glorie-shopper met 3 produkten naar keuze voor 10 gulden, respectievelijk 5 euro (wel 10 procent in prijs gestegen.......) Het hoofddoel van die shopper waren niet de producten in de shopper maar de shopper ZELF......

                En dan de kortings-acties: wilde geen hond de toegangsprijs van 10 euro betalen, kwam er wel een actie van een krant of tijdschrift: ''Nu maar liefst 3 euro korting op de toegangsprijs, u betaalt geen 13,50, maar slechts 10,50 euro per kaartje''.


                Gut, ineens liep het storm, want zoveel voordeel laat je als rechtgeaarde ''Hollander'' toch niet lopen?


                Ik stond er met mijn neus bovenop toen een standhouder van de beurs werd verwijderd omdat ie met een Rad van Fortuin de bezoekers een oor aannaaide, door ze een gratis week aan een Spaanse kust in het vooruitzicht te stellen. Het rad was ZO ingericht, dat de kans op een dergelijke prijs vrijwel 100 procent was.

                Wat het heerschap er niet bij vertelde, was dat je voor die gratis week wel een betaalde week moest boeken, en in de zogenaamde gratis week wel de maaltijden moest betalen. Ofwel: je betaalde die ''gratis week'' dubbel en dwars zelf, maar kwam daar pas achter als je ter plekke je boeking had gedaan.
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • #9
                  Als het vagevuur zou bestaan, denk ik dat het een soort voorjaarsbeurs is. Druk, warm, nep. Een poel des verderfs, geen loutering. Toch kan ik zo'n soort beurs aanbevelen. Als je buiten staat, denk je even in de hemel te zijn.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                    Als het vagevuur zou bestaan, denk ik dat het een soort voorjaarsbeurs is. Druk, warm, nep. Een poel des verderfs, geen loutering. Toch kan ik zo'n soort beurs aanbevelen. Als je buiten staat, denk je even in de hemel te zijn.
                    'T "vagevuur" besteit toch, dat ligk toch tösse de Servaos en de sint Jaan in!
                    Kompleminte, Pieke

                    Opmerking

                    Bezig...
                    X