Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Diestal en vandalisme in de openbare ruimte.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Diestal en vandalisme in de openbare ruimte.

    Naar aanleiding van de recente bronsdiefstallen enige opmerkingen mijnerzijds.

    Het wordt tijd waardevolle beelden/objecten te voorzien van track & trace apparatuur. Videobewaking is ook een optie. Dit voor zover het technische oplossingen/preventie en opsporing betreft.

    Als we nu eens uitkeringsgerechtigden die geschikt zijn voor controle taken hiervoor inzetten, noem het wat mij betreft sociale dienstplicht - bereiken we:

    - meer veiligheid in de buurten door aanwezigheid van personen met goede bedoelingen
    - hebben deze personen een taak met verantwoording, waardoor de eigenwaarde van deze personen positief beïnvloed wordt
    - is dit een ontlasting van de politieman op straat
    - ook kunnen zijn functioneren als lokale stadsgids, wegwijzer, parkeerhulp, oversteekhulp, boodschappendienst e.d.
    - en als er niets te doen is, kunnen deze personen zorgen dat openbare stukjes weg sneeuwvrij gemaakt worden, bladeren geruimd en ongewenst gekladder - als dat nog voorkomt - verwijderd wordt.

    De pakkans en het voorkomen van neemt toe. Hoe zorg je dat mensen die gepakt zijn voor diefstal/vandalisme/pootjes aan andermans spullen niet in herhaling vallen: de strafmaat kan hoger of de straf moet voelbaarder zijn in beurs of in lichaam (martelen slaan we nog even over )

    Jullie zullen wellicht zeggen dat zijn de zgn. buurtwachten, maar sorry, van hun aan (af) wezigheid merk ik niets van.

    Moet te organiseren zijn.

  • #2
    Goed initiatief Breur.


    Schiet ik toch weer in de lach bij een van de opties:

    Oud vrouwtje: ''maar ik WIL helemaal niet oversteken, jongeman''.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
      Goed initiatief Breur.


      Schiet ik toch weer in de lach bij een van de opties:

      Oud vrouwtje: ''maar ik WIL helemaal niet oversteken, jongeman''.
      Dat maakt dit werk zo aantrekkelijk; kunnen we ook nog eens lachen onderweg. Worden we weer positivo's.

      [ame]http://www.youtube.com/watch?v=kHz00yMa9Bs[/ame]

      Opmerking


      • #4
        Koperdieven in Maastricht opgepakt.

        Natuurlijk rijst de vraag op, zijn er verbanden? En wat doen de Roemenen aan positieve beeldvorming...







        Koperdieven in Maastricht opgepakt
        14-02-2011 | 15:18|Maastricht
        Gistermiddag zijn vier koperdieven op heterdaad in Maastricht aangehouden, nadat een getuige de politie in kennis had gesteld.
        De getuige meldde dat drie mannen bezig waren koper te stelen uit een leegstaand fabriekscomplex aan de Cabergerweg in Maastricht.
        De mannen waren met spaden en bijlen sleuven aan het kappen en hadden al diverse koperen leidingen blootgelegd.
        Drie van de vier mannen zijn 27, 29 en 33 jaar en zijn afkomstig uit Roemenië.
        De vierde man is een 25-jarige man uit Maastricht. Het door de dieven gestripte koper en het gebruikte gereedschap zijn in beslag genomen.

        © Copyright Politie Limburg-Zuid 2010

        Opmerking


        • #5
          Koper, brons... ik denk dat ze goud en zilver ook niet laten liggen.

          Wat betreft Breur's suggesties onder #1: extra toezicht is nooit weg, maar ik denk dat de tijd van onbekommerd brons en koper gebruiken in de openbare ruimte voorbij is. Dan maar goedkopere materialen. 't Is jammer, maar 't kan gewoon niet meer.

          Opmerking

          Bezig...
          X