Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

maastrichtfoto

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • maastrichtfoto

    kreeg weer een nieuwe foto site binnen over Maastricht

    http://www.maastrichtfoto.nl/
    Fallor ergo sum

  • #2
    Een kleine aanvulling.
    Ook via delcampe en qoop zijn via de zoekfunctie tientallen oude ansichten van Mestreech en Maastricht (en soms ook Maestricht) op te sporen.

    Last edited by Breur; 19 december 2014, 11:46.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • #3
      foto's MOSA

      Bij toeval ontdekte ik zojuist een prachtige webpagina met foto's van de MOSA.
      Een reportage gemaakt tijdens de laatste werkdagen in oktober 2004.
      Alles te bekijken door hier te klikken met je muis.
      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
      Thomas More

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
        In deze opsomming van fotosites die Maastricht als onderwerp hebben, mag deze zeker niet ontbreken http://www.fotol.nl/index_content.html
        Deze staat bij mijn favorieten, en heb er al wat aan gehad.
        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

        Opmerking


        • #5
          kwam deze fotograaf nog tegen met enkele leuke kiekjes van Maastricht

          http://www.flickr.com/photos/pahles/...th/2505452317/
          Fallor ergo sum

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht
            kwam deze fotograaf nog tegen met enkele leuke kiekjes van Maastricht

            http://www.flickr.com/photos/pahles/...th/2505452317/
            Wat mij persoonlijk erg aanspreekt zijn de foto's gemaakt c.q. nabewerkt via de HDR techniek.

            Er is zelfs een aparte Foto-Pool bij Flickr met foto's via de HDR techniek.

            Op de webpagina van Zoom is een serie nachtfoto's van Maastricht te zien; gebruikmakend van die HDR techniek.
            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
            Thomas More

            Opmerking


            • #7
              Maastricht in oude ansichten is een relatief nieuwe webpagina (uit Luxemburg) met een mooie presentatie van oude ansichtkaarten uit de rijke historie van Maastricht en die mooi en overzichtelijk gepresenteerd worden.
              Neem ook eens een kijkje en schrijf eventueel wat in het gastenboek.
              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
              Thomas More

              Opmerking


              • #8
                Fotol

                Beste vrienden van FoToL,

                Nieuw album: Schuilen in Maastricht . . .
                Er staat weer een nieuw album op fotol: Schuilen in Maastricht . . . (de 3 puntjes horen bij de naam van het museum). Het gaat hier om een heel bijzonder museum in Maastricht, dat eigenlijk maar heel weinig bekend is.
                Iedereen heeft wel eens gehoord van de Kazematten, de ondergrondse vestingwerken van Maastricht.
                Velen zijn er al in geweest.
                Maar dat er in de kazematten ook nog een museum is gevestigd????
                In Blauw Dorp, in en onder het Minister Goemans Borgesiusplantsoen ligt dit museum.
                Het is niet zo groot qua oppervlakte, maar heel bijzonder qua thematiek, ontwerp en uitvoering.
                Het onderwerp is de Schuilkelders in de Tweede Wereldoorlog en de Koude Oorlog, volledig gericht op de Maastrichtse situatie. Ondergronds, in het gangenstelsel van de Kazematten.
                Ontworpen door de bekende Maastrichtse kunstenaar Paul Tieman samen met de Werkgroep Schuilen in Maastricht.
                Ik mocht een avond doorbrengen in dit museum, en kreeg de gelegenheid dit uitgebreid te fotograferen.
                Een impressie vind je op FoToL, en... zoals gebruikelijk bij nieuwe albums: helemaal onderaan.
                Dit Fotol-album is erg actueel: volgend weekend, 13 en 14 september, zijn namelijk de jaarlijkse "Open Monumentendagen" en tijdens deze dagen is het museum Schuilen in Maastricht . . . opengesteld en vrij toegankelijk.
                Nog actueler wordt dit als je bedenkt dat volgende week zondag, 14 september, de Maastrichtse Bevrijdingsdag is.
                Dan is het 54 jaar geleden dat Maastricht bevrijd werd.
                Uitgebreide informatie over dit bijzondere museum, locatie en de openingstijden tijdens de Open Monumentendagen vind je op de site van het museum: schuilen in Maastricht...

                Verwacht: Fotol bij Flikken Maastrichtdag.
                Na deze bijzondere fotoshoot in het museum staat de volgende alweer in de agenda: komende zondag, 7 september, is Flikken Maastrichtdag.
                Ik ben uitgenodigd om hier een reportage van te maken.
                En wel een heel bijzondere. Vanaf een boot die midden de actievoorstellingen mee gaat doen op de Maas.
                Achtervolgingen, spektakel aan boord en om ons heen, het wordt weer iets bijzonders.
                Nadat ik met schipper Hans van der Togt eerst meemocht met de waterprocessie, komen we nu in het centrum van de actie terecht.
                En Fotol mag erbij zijn.
                Weer heel bijzonder.
                Daarnaast proberen we ook nog foto’s te maken bij de landactiviteiten.

                Met hartelijke groet en Mestreechter Kompleminte,

                Jan van Tol
                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                Thomas More

                Opmerking


                • #9
                  Leuk op deze foto staat mijn opa, geheel onverwachts gevonden.
                  http://www.zichtopmaastricht.nl/albu...n_looierstraat
                  Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                    Eèèiii geziech Parel !
                    Unne sjoene mins, sjus miech
                    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                      In deze opsomming van fotosites die Maastricht als onderwerp hebben, mag deze zeker niet ontbreken http://www.fotol.nl/index_content.html
                      Ik had deze site ook al eens bezocht en stond te kijken van de foto`s van Brouwerij Bosch aan de Wijcker Grachtstraat. Ik vind het sowieso een geweldig imposant gebouw, zo op de kop van de Bourgonge. Maar dat er nog zoveel historie bewaard is vind ik geweldig. Als daar eens een projectontwikkelaar zijn hand op legt... (....laat het dan wel eentje met gevoel voor cultuurhistorie zijn).

                      Opmerking

                      Bezig...
                      X