Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Hommage aan Lenie Menten

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Hommage aan Lenie Menten

    Per se Wyck magazine presenteerde ''Hommage aan Lenie Menten''
    13 oktober 2012 bij Café Swaree (Café Kien) in de Rechtstraat in Wyck (Maastricht)

    Last edited by Breur; 19 december 2014, 11:11.

  • #2
    Hommage aan Lenie Menten via Weekend Lui van TV Maastricht

    http://vimeo.com/51440581

    Opmerking


    • #3
      Kreeg afgelopen zaterdag deze foto in handen. De man met het accordeon is de vader van Lenie Menten. Ik weet niet in welk cafe hij speelde, maar volgens mijn info zou het in de M.Grachtstraat of de St. Teunisstraat zijn. Misschien dat jullie het beter kunnen zien aan bijvoorbeeld het wandbord.

      Kompleminte

      Toller

      Opmerking


      • #4
        Sjieke foto Toller !

        Zo op het eerste gezicht zegt het wandbord mij niets, ook het interieur niet.
        Ik zal eens verder zoeken.

        In het gezicht van Thei zie je duidelijk Lenie, zij was echt een dochter van haar vader.
        Thei (Theo) Menten speelde in de jaren 50, 60 en 70 vaak samen met Piet Bex (ook met accordeon) en soms ook alleen in de Maastrichtse café's.
        Maar vooral ook in de vele café's in zijn woonwijk, het geliefde Wijck, in de Hoge Brugstraat en in de Rechtstraat.
        Ik ben wel benieuwd in welk café deze foto is gemaakt.

        Wie o wie weet het antwoord ?
        Mestreechter Geis mage beleve
        en dat door te kinne geve.
        God, wat is dat sjiek ! © Wigo

        Opmerking


        • #5
          Duidelijk is dat het podium waarop de trekzakspeler zit, tijdelijk en geïmproviseerd is. Het wandbord is mogelijk 'toegewijd' aan een carnavalsvereniging, al zou ik niet weten welke. Ik meen de volgende elementen te zien:

          1. in het midden een soort wapen dat bestaat uit een bovendeel (een soort halve bijenkorf) en een benedendeel dat twee mensen lijkt voor te stellen die elkaar omarmen en mogelijk dansen;

          2. links en rechts gestyleerde, langgerekte, klimmende bokken of geiten, met halverwege op hun rug een mannetje (bokkerijders?);

          3. onder het wapen een in grote letters geschreven naam, beginnend met een K (?), maar verder niet erg leesbaar; misschien dat iemand in fotoshop of zo het contrast wat scherper krijgt?

          4. Helemaal onderaan staat in het midden de naam 'Maastricht'.

          Of de identificatie van dit bord ons verder brengt, is de vraag. Maar het is natuurlijk mogelijk dat dit café de stamkroeg van een bepaalde vereniging was.

          Opmerking

          Bezig...
          X