Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Berchmans Bredestraat

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Berchmans Bredestraat

    Ik heb geprobeerd in beeldmateriaal de roemruchte periode van de Berchmans tussen 1966 en 1972 wat te reconstrueren. De Berchmans was toen een bekende poptempel ( wat vergelijkbaar met Paradiso in Amsterdam ) maar vooral ook jongerencentrum voor de 'werkende jeugd'.
    Een bijzondere periode in Maastricht met Frits van de Ven, Carel van Tulder, Harrie Lamkin, Noonk Sjo en vele anderen. Daarna is het eigenlijk nooit meer goed gekomen met poptempels in Maastricht.

    Last edited by Breur; 19 december 2014, 11:17.

  • #2
    Carel van Tulder? Was die toen al actief?
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

    Opmerking


    • #3
      Geweldig die oude posters. Leuk tijdsbeeld. Er zat toen duidelijk leven in de Maastrichtse popscene. Misschien draaide het zo goed omdat het geen commercieel gebeuren was en de staf zo breed georiënteerd was.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
        Carel van Tulder? Was die toen al actief?
        Ja hoor Haas, hij heeft Gilbérke en mij getrouwd
        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

        Opmerking


        • #5
          Mooie bijdrage brour00 !

          Opmerking


          • #6
            Opmerkelijk vond ik ook de ophef in regionale en landelijke pers over de sekspositie in de Berchmans in 1969, terwijl het toch zo'n keurige ekspositie was. Na 40 jaar kijkt de samenleving daar heel anders tegenaan. Het taalgebruik in die tijd met klup en ekspositie is ook zo typisch. Een beetje sociale academietaal. Degene, die nog eens de de wederwaardigheden en het leven van Frits van der Ven willen bekijken, maak ik attent op "Geroepen tot uw vreugde", in 2010 verschenen bij Wolfaert Uitgeverij, ISBN 9789491044045. Frits van der Ven was zijn tijd ver vooruit en in het boek staan preken, toespraken die nu nog indruk maken.

            Opmerking

            Bezig...
            X