Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Luchtfoto's en digitale plattegronden Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Luchtfoto's en digitale plattegronden Maastricht

    Microsoft maakt soms mooie dingen
    kijk hiero hoe Maastricht van boven uitziet (en dan niet vanuit een satelliet, maar op bridseye niveau)

    http://local.live.com/default.aspx?v...2753&encType=1

    Fallor ergo sum

  • #2
    Wat zou ik deze graag boven de Vrijthof en omstreken zien.
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

    Opmerking


    • #3
      vreemd ik heb hem wel in internet explorer moeten openen want in een andere browser werkt het zoals normaal never nooit nie

      en ik geloof dat je nog een activex moet installeren
      maar daarna kun je als een vogeltje over het vrijthof vliegen

      foto's zijn van vorig jaar ergens, entre deux heeft nog geen gesloten dak
      en op de markt staan party tenten volgens mij van een wieler evenement
      Fallor ergo sum

      Opmerking


      • #4
        @Rubke: ik heb meteen de Active-X ge?nstalleerd, ben over Maastricht gevlogen, zo vrij als een vogeltje, heb hier en daar wat foto's gemaakt en tevens weer verstuurd naar diverse mensen.
        In een woord: geweldig allemaal; en wat een details!
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
          Wat zou ik deze graag boven de Vrijthof en omstreken zien.
          Uw wens is reeds vervuld .
          Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
          Thomas More

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
            @Rubke: ik heb meteen de Active-X ge?nstalleerd, ben over Maastricht gevlogen, zo vrij als een vogeltje, heb hier en daar wat foto's gemaakt en tevens weer verstuurd naar diverse mensen.
            In een woord: geweldig allemaal; en wat een details!
            ja ik vond het ook kicks, alleen jammer voor de mensen die dan denken oh dan ga ik eens in mijn plaats/dorp kijken en dan kom je erachter dat er maar een paar (tiental) grote plaatsen zo gedetaileerd in hun systeem staan.
            Fallor ergo sum

            Opmerking


            • #7
              Ik heb tussendoor ook wat diverse informatie nagetrokken over de nieuwe Microsoft service 'Virtual Earth'.
              De afbeeldingen zijn allemaal sateliet afbeeldingen; gemaakt in de nazomer van 2006.
              Niet alle steden zijn zo gedetailleerd te zien als die van Maastricht, of Den Haag, Groningen en nog een paar.
              Zelfs de normale satelietbeelden is van heel veel gebieden nog niet waarneembaar; alleen maar een stratenplan.
              Maar er wordt aan gewerkt; de verwachting is dat heel Nederland eind 2008 in details waarneembaar zal zijn.
              Maar datzelfde gold 2 jaar geleden ook voor Google-Earth of Google-Maps.
              En nu is bijna heel de wereld tot in detail zichtbaar gemaakt.
              Het grote voordeel van 'Virtual Earth' vind ik de mogelijkheid om bepaalde delen vanuit de 4 windrichtingen te bekijken.
              Dit alles heeft te maken met het opkopen van satelietbeelden, die na verloop van tijd rechtenvrij zijn en daardoor publiek (public domain) kunnen worden gemaakt.
              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
              Thomas More

              Opmerking


              • #8
                foto's worden geleverd door Blom. Het zijn btw luchtfoto's uit een vliegtuig niet van een satelliet.

                Image Levels and Types

                Pictometry? comprises two types of image: Vertical and Oblique. Vertical images are traditional straight down images, with a ground sample distance of 15cm (6 inches) while Oblique photographs are taken at an angle typically around 40 degrees. Neighbourhood Oblique imagery provides visually identifiable information in great detail and in areas not easily observable from the ground. On average, 80% of a library’s images are oblique.

                For the standard Pictometry? product both types of image are flown at ‘Neighbourhood’ level – approximately 1000 metres (3000 feet) or 2000 metres (6000 feet), above ground, producing an average resolution of 15 cm/pixel (6 inches/pixel). Pictometry? images can be produced with a ground sample distance from 8 cm/pixel to 30 cm/pixel according to requirements.
                Fallor ergo sum

                Opmerking


                • #9
                  Dat is weer dankbare aanvullende informatie; bedankt Rubke.
                  Intussen leverde mijn speurwerk het volgende op.
                  Er is een Belgische webpagina; belgeoblog genaamd.
                  Daar zijn interessante zaken te ontdekken betreffende Google Earth, Google Maps en Virtual Earth van Microsoft.
                  O.a. las ik het volgende:

                  Maar ondertussen heeft ook Virtual Earth, de Microsoft-versie van een virtuele wereldbol, Europa ontdekt. Enkele Belgische steden waren op Virtual Earth al voorzien van de knappe luchtfoto?s van BLOM Pictometry. En nu belooft Intermap Technologies dat tegen eind 2008 heel West-Europa in hoge resolutie te zien zal zijn op Virtual Earth. Dat belooft dus een spannende concurrentiestrijd te worden.
                  In april 2007 heeft Aerodata geprofiteerd van het mooie weer om de hele Benelux te fotograferen vanuit de lucht. Dat zegt het bedrijf uit Deurne in een persbericht. Aerodata heeft eerder al luchtfoto?s gemaakt die op Google Earth zijn terechtgekomen, zoals de as Brussel-Antwerpen, en heel Nederland. De kans dat we de nieuwe foto?s binnenkort ook op Google Earth zullen zien verschijnen, is dus groot.
                  Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                  Thomas More

                  Opmerking


                  • #10
                    Gaat het goed met jullie twee, Rubke en Sjef?
                    Ga rustig verder met mij complexen aan te praten, ik vraag toch niet hoe jullie dit doen.:(


                    Asjeblief willen jullie het mij uitleggen, bedankt
                    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                      Gaat het goed met jullie twee, Rubke en Sjef?
                      Ga rustig verder met mij complexen aan te praten, ik vraag toch niet hoe jullie dit doen.:(
                      Asjeblief willen jullie het mij uitleggen, bedankt
                      Jij krijgt binnenkort priv?-les van het createam voor multimediale attitudedeformatie.
                      Is dat OK, Mestreechs Ingelke vaan miech?
                      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                      Thomas More

                      Opmerking


                      • #12
                        Niks liever daan dat.maak mijn diploma alvast maar klaar, ik neem snel op.
                        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                        Opmerking


                        • #13
                          Maastricht van boven

                          Allereerst de nieuwe URL.

                          Het heet nu Live Search Maps.
                          Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                          Thomas More

                          Opmerking


                          • #14
                            Luchtfoto's

                            nog een leuke site http://www.luchtfotomaastricht.nl/
                            Fallor ergo sum

                            Opmerking


                            • #15
                              Maastricht van boven

                              Nog een paar mooie foto's.





                              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                              Thomas More

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X