Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

C215 Street Art

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • C215 Street Art

    Bij toeval kwam ik een paar afbeeldingen in Maastricht tegen die mijn aandacht trokken.
    C215 - unurth - streetart; wat het ook moge betekenen.
    Enerzijds vind ik het knap gedaan met die spuitbussen (en sjablonen?), anderzijds heb ik ook mijn bedenkingen.
    Waarom moeten brievenbussen, straatmeubilair en gevels het weer ontgelden?
    Oordeel zelf aan de hand van de volgende twee webpagina's.

    http://unurth.com/85304 .

    http://www.flickr.com/photos/nathali...7622252717379/ .
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

  • #2
    Kijk, deze jongens (of dames) maken natuurlijk geweldige kunst. Zover ik kan beoordelen doen ze dit op plekken zonder (historische) waarde. Ik vind dat men dan niet te kleinzielig moet doen! Prachtig werk!

    Waar ik me aan stoor is het bespuiten van alles wat los en vast zit. Op dinsdag heb ik zelfs een auto zien staan in de Rechtstraat waar 'Fuck You' op gespoten was! Ook de compleet overbodige 'tags' met slechts een handtekening vind ik afschuwelijk, zeker op historische panden. Het laat me denken aan honden die hun territorium markeren. Als ik ooit zo`n gast dat zie doen: "Dae klatsj ich aan" (in boereplat).

    Opmerking


    • #3
      GRAFFITI
      Zijkant Minervabioscoop beklad

      „Wat bezielt jullie?”, dat zou Ruud Hafkenscheid, manager van de Maastrichtse bioscoop Minerva, willen vragen aan de onverlaten die dinsdagnacht de zijkant van het gebouw aan de Antoon Lipkensstraat over de volle breedte bekladden.
      En niet voor de eerste keer.
      Bijna elke maand is het raak.
      „De vorige keer kostte verwijderen meer dan tweeduizend euro.”
      Hafkenscheid ontdekte de graffiti woensdagmorgen om half tien en belde meteen de politie en de gemeente.
      De gemeente zegt toe dat ze zal proberen de tags te verwijderen.
      Maar als dat niet lukt, dan moet de manager een particulier bedrijf inhuren en draait hij voor de kosten op.
      En wat dat betreft vreest hij het ergste: „De zijkant van het gebouw is van natuursteen.
      Graffiti is zeer moeilijk te verwijderen en als het er eenmaal af is, dan heeft de muur een speciale behandeling nodig.
      Om dat te bekostigen, moet ik een halve week kaartjes verkopen.”
      Moedeloos maakt het hem.
      „Je voelt je zo machteloos.
      Wat kun je doen?
      He-le-maal niets.”
      De graffiti laten zitten is geen optie.
      „Heb je die teksten gelezen? (‘Je moeder is ’n hoer’, red.)
      Die kun je met goed fatsoen niet op de gevel laten staan.
      Bovendien vind ik het een vorm van verpaupering die je niet moet willen.
      Dit soort vandalisme is de afgelopen twee jaar toegenomen.
      Ik deed diverse keren aangifte en zal dat blijven doen.
      Maar of ik daarmee iets oplos...
      De gemeentepolitiek zou serieus werk moeten maken van deze problematiek.
      Want ik ben niet de enige die, als dit weer gebeurt, kookt van woede.”

      De Limburger 18-02-2010
      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
      Thomas More

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
        Het huis van m'n moeder (rijksmonument) is beklad met hetzelfde oranje als de auto die je zag. Het valt niet onder de opstalverzekering (vandalisme) en ik wacht nog op antwoord van de gemeente, ik heb het natuurlijk meteen gemeld.
        Ja, Olijfje, dan weet ik meteen waar je moeder woont.

        Ik heb geen goed woord over voor dergelijke kl:(:(tzakken.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
          Het huis van m'n moeder (rijksmonument) is beklad met hetzelfde oranje als de auto die je zag. Het valt niet onder de opstalverzekering (vandalisme) en ik wacht nog op antwoord van de gemeente, ik heb het natuurlijk meteen gemeld.
          (..)
          Ik weet niet pecies hoe het zit, maar je hebt een bureau HALT (Het ALTernatief) voor jongeren die een soort van werkstraf krijgen.
          Vroeger was het zo dat ze ook graffiti moesten verwijderen.
          Misschien kun je met dat bureau contact opnemen en vragen of ze de ongewenste graffiti 'als straf' kunnen komen verwijderen.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
            Misschien kun je met dat bureau contact opnemen en vragen of ze de ongewenste graffiti 'als straf' kunnen komen verwijderen.
            Geen gek idee.

            Opmerking


            • #7
              Ik liep net door de Lantaarnstraat en de Heggenstraat. Verschrikkelijk wat daar gebeurd is. Een stelletje eikels hebben die twee straten helemaal vol gekalkt. Een echtpaar stond met terpentine hun gevel schoon te maken. "Dit heeft niets met carnaval te maken", zei de dame. Inderdaad.

              Structureel van die HALT mannetjes op inzetten. Ideale taakstraf.

              Opmerking


              • #8
                Géén kunst!

                Gisteren vernam ik van een oude dame die ter hoogte van de Stenen Wal woont, dat ook haar auto met oranje 'grafiti' was beklad, onder andere met de tekst: 'Fuck you'. Bovendien waren de beide zijspiegels afgebroken. Kosten voor de spiegels alléén worden geschat op minimaal € 350.

                Opmerking

                Bezig...
                X