Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Maastricht - winter 2010

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Maastricht - winter 2010

    Kan dat samen?
    Muziek van J.S. Bach, videobeelden van een sneeuwbedekt Maastricht, gemaakt door twee jongeren?
    Oordeel zelf, en bekijk het 'full-screen'.
    Ik vond het machtig mooi.

    http://vimeo.com/8682320 .
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

  • #2
    Heel mooi Sjef, maar ik heb problemen met 'streaming' (heet dat niet zo?): stokkend en hokkerig beeld en geluid. Naar ik heb begrepen ben jij nogal thuis in de digitale wereld. Wat kan ik doen om de boel goed te krijgen?

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
      Heel mooi Sjef, maar ik heb problemen met 'streaming' (heet dat niet zo?): stokkend en hokkerig beeld en geluid.
      Naar ik heb begrepen ben jij nogal thuis in de digitale wereld.
      Wat kan ik doen om de boel goed te krijgen?
      Hallo Clio, allereerst nog van harte welkom op dit forum over Maastrichtse zaken, waarbij kunst, cultuur en geschiedenis de boventoon voeren.

      Dan het antwoord op de vraag.
      Meestal ligt het aan een te langzame internetverbinding.
      Als het goed is zie je onderaan het beeld twee kleuren tijdbalkjes (van links naar rechts lopend) als je op de play knop klikt.
      De middelgrijzegrijze kleur geeft de snelheid aan van het vollopen van je cache geheugen op je PC.
      Is het van links tot rechts helemaal middelgrijs gekleurd, dan is dat OK.
      Duw anders even op de pauze/play knop (helemaal links, onder het beeld).
      Dan is er een indicatie van de verlopen speeltijd middels een blauwe tijdbalk; ook van links naar rechts lopend.
      Wanneer echter de afspeelsnelheid groter is dan het 'vollopen' van je cache geheugen, dan krijg je dat stokkend en hakkerig geluid en beeld.

      Test de intersnelheid eens via onderstaande URL.

      http://www.speedtest.net/ .
      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
      Thomas More

      Opmerking


      • #4
        kan natuurlijk ook zijn dat je een oud trage pc hebt..
        vimeo filmpjes zijn HD en vereisen nogal wat van je systeem
        Fallor ergo sum

        Opmerking


        • #5
          Dank aan beide heren! Het is helder als glas uitgelegd, al heb ik het nog niet uitgeprobeerd. Overigens denk ik dat Rubke gelijk krijgt. Mijn laptopje heeft maar 2x18 GB waarvan 65 % in gebruik is. Het is eigenlijk al lang aan vervanging toe, want nu heb ik noodgedwongen van alles tijdelijk moeten opslaan op andere dataopslag. En dat is knap onhandig...

          Opmerking

          Bezig...
          X