Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen Bruine beer...

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Verdwenen Bruine beer...

    Mogelijk is dit wel eens ter sprake geweest op MO.

    De bronzen bedroefd kijkende, teneergeslagen Bruine beer in het Stadspark, niet ver van de Semiautomatische troostmachine, is inmiddels zeker een half jaar weg van zijn plek. Metalen pennen in het asfalt herinneren aan de plaats waar de beer jaren lang zat.

    Waarom is de bronzen Bruine beer vertrokken, en, waar is hij nu en keert hij nog terug?

    Hieronder een foto van de Bruine beer.


  • #2
    Men kon met hun tengels er niet vanaf blijven
    zoals zo veel mooie dingen worden vernielt of gestolen.:(

    Ook de draaitafel naast de berenkuil
    ligt nu aan de ketting (waarschijnlijk stuk.)

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
      Ik meen me te herinneren daar onlangs iets over gelezen te hebben; was er niet 'n poot afgezaagd en is hij nu in de gemeentelijke opslag (ter reparatie) net zoals het beeldje "Juichend Kind" aan de Maagdendries ?
      klopt olijfje

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
        Ik meen me te herinneren daar onlangs iets over gelezen te hebben; was er niet 'n poot afgezaagd en is hij nu in de gemeentelijke opslag (ter reparatie) net zoals het beeldje "Juichend Kind" aan de Maagdendries ?
        Inderdaad.

        Weer beeld van brons vernield

        Opnieuw is een bronzen beeld in de Maastrichtse binnenstad vernield door vandalen.

        Maastricht
        Van onze verslaggever/limburger.nl

        Nadat eerder Beer Jo in het stadspark tot tweemaal toe werd beschadigd, is nu het beeld van het ‘Juichend Kind' aan Achter de Barakken ten prooi gevallen aan vernielzuchtigen. Het beeld, gemaakt door Jan van Eyck en Jean Huysmans, is van de sokkel gebroken. Volgens de gemeente valt de schade mee. Het beeld wordt momenteel door een beeldhouwer hersteld en wordt te zijner tijd teruggeplaatst.

        Opmerking


        • #5
          Onze beeldhouwers doen er beter aan te gaan werken in een ander medium. Maar steen is iets anders dan brons, vrees ik, ook gevoelsmatig.

          Opmerking

          Bezig...
          X