Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Hoes: Willem-Alexander en Máxima naar Preuvenemint

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Hoes: Willem-Alexander en Máxima naar Preuvenemint


    Burgemeester Onno Hoes wil tijdens het komende Preuvenemint het koningspaar naar Maastricht halen. Hij hoopt nog voor de zomer duidelijkheid te kunnen geven of koning Willem-Alexander en koningin Máxima wel of niet een vorkje komen prikken op het Maastrichtse culinaire evenement bij uitstek. Dat zei hij tijdens een vrijdag opgenomen interview met RTV Maastricht. Het gastronomische evenement op het Vrijthof vindt dit jaar plaats van 28 tot en met 31 augustus. Thema is 200 jaar Koninkrijk. Lees hier verder
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

  • #2
    "Dat is voor ons ontzettend belangrijk, want – laten we eerlijk zijn – we zitten toch in een uithoek van het koninkrijk en moeten iedere keer weer extra tijd en moeite doen om het onder de aandacht te brengen."

    Burgemeester Hoes is dat toch aardig gelukt afgelopen jaar.

    Opmerking


    • #3
      Koning en koningin komen naar het Preuvenemint

      En die duidelijkheid is er ze komen!

      De komst van het koningspaar naar Maastricht betekent vrijwel zeker dat Máxima en Willem-Alexander een bezoek zullen brengen aan het Preuvenmint dat dat weekend wordt gehouden. Het jaarlijke eet- en drinkfestijn op het Vrijthof – een van de paradepaardjes van Maastricht – staat dit jaar eveneens in het teken van 200 jaar Koninkrijk der Nederlanden. Het Struyskommitee, dat het Preuvenemint organiseert, gaat er al voorzichtig vanuit dat er op 30 augustus koninklijk gekookt moet worden.

      Laten we wel wezen Hoes weet cachet te geven aan het Preuvenemint!

      Lees verder...
      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
        Burgemeester Onno Hoes wil tijdens het komende Preuvenemint het koningspaar naar Maastricht halen. Hij hoopt nog voor de zomer duidelijkheid te kunnen geven of koning Willem-Alexander en koningin Máxima wel of niet een vorkje komen prikken op het Maastrichtse culinaire evenement bij uitstek.
        Tegen een vorkje mee prikken kan ik geen enkel bezwaar aanvoeren.

        Opmerking


        • #5
          Belgisch koningspaar naar viering koninkrijk

          De Belgisch koning Filip en koningin Mathilde, zijn vrouw, gaan naar de viering van 200 jaar Koninkrijk der Nederlanden. Die is op zaterdag 30 augustus in Maastricht. Dat heeft het Belgische paleis woensdag gemeld.
          Bron: lees hier verder
          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

          Opmerking


          • #6
            Nu nog The Queen

            Opmerking


            • #7
              Ook Luxemburg viert koninkrijk mee in Maastricht

              Naast de koning van België viert ook de groothertog van Luxemburg in augustus mee dat Nederland 200 jaar een koninkrijk is.



              Filip van België en Henri van Luxemburg zijn samen op zaterdag 30 augustus bij een feest in Maastricht. Dat heeft de organisator van de viering, het Nationaal Comité 200 jaar Koninkrijk, woensdag bekendgemaakt.
              Bron;
              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

              Opmerking


              • #8
                Koning Willem-Alexander en koningin Máxima brengen een bliksembezoek aan Preuvenemint
                REGIO | 07 augustus 2014 | reageer | Door Maarten van Laarhoven , Dichtbijredacteur
                (Foto: ANP)

                1 / 1





                MAASTRICHT - Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima brengen op zaterdag 30 augustus een bliksembezoek aan het Preuvenemint. Ze zijn van 17 uur en 17.10 uur te gast op het jaarlijkse eet- en drinkfestijn op het Vrijthof voor ‘een korte kennismaking’. In hun kielzog bevinden zich de overige staatshoofden en hun partners die die dag Maastricht aandoen. Dat blijkt het uit het voorlopige programma van 200 jaar Koninkrijk- Hello World!, dat het organiserende Nationaal Comité 200 jaar Koninkrijk bekendgemaakt heeft.

                De koning van België en de groothertog van Luxemburg vieren op 30 augustus mee dat Nederland 200 jaar een koninkrijk is, net als koning Philip van België en aartshertog Henri van Luxemburg. De echtgenotes van de beide staatshoofden, koningin Mathilde en groothertogin Maria Teresa, komen mee naar Maastricht. Ook de Duitse bondspresident Joachim Gauck en zijn partner zijn bij de viering aanwezig. Het bijzondere festijn vindt plaats de derde dag van het Preuvenemint. Het jaarlijkse eet- en drinkfestijn staat dit jaar eveneens in het teken van 200 jaar koninkrijk.
                Met het hoge bezoek gaat een vurige wens van de Maastrichtse burgemeester Onno Hoes in vervulling. In mei dit jaar liet Hoes zich tegenover RTV Maastricht ontvallen dat hij hoopte dat hij het koninklijk paar zover zou krijgen dat het een hapje kwam eten op het Vrijthof. ,,Mijn oogjes gaan wel glimmen, kan de kijker dan zien. Dus ik hoop dat het gaat lukken”, aldus Hoes.
                Een koninklijk bezoek aan het Preuvenemint is in publicitair opzicht goud waard voor de stad en de regio, aldus de Maastrichtse burgemeester. ,,Het is een festiviteit op het knooppunt van Nederland met de rest van Europa. Reken maar dat het ook veel belangstelling in Duitsland, België en Luxemburg gaat krijgen. Daarmee breng je ook de stad als toeristische trekker weer enorm onder de aandacht. Dat is voor ons ontzettend belangrijk, want – laten we eerlijk zijn – we zitten toch in een uithoek van het koninkrijk en moeten iedere keer weer extra tijd en moeite doen om het onder de aandacht te brengen.”
                Kompleminte, Pieke

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Potloed Bekijk bericht
                  Ze zijn van 17 uur en 17.10 uur te gast
                  Dat wordt een voorvoorgerecht maximaal. Voor hete bliksem is geen tijd.

                  Opmerking


                  • #10
                    Klopt Breur.

                    Ze komen maar een paar meter op het vrijthof, worden welkom geheten door de voorzitter van 't Struyscommitee, krijgen een paar kleine hapjes aangeboden, er is dan tevens een fotomoment voor de pers en vervolgens zijn ze weer weg om te gaan dineren.
                    Kompleminte, Pieke

                    Opmerking


                    • #11
                      Miljaar. Wat een boffers

                      Opmerking

                      Bezig...
                      X