Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

oud en nieuw in maastricht met jong gezin

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • oud en nieuw in maastricht met jong gezin

    Dit jaar willen we (2 volwassenen en een dochtertje van 6) oud en nieuw doorbrengen is Maastricht.
    Heeft iemand tips voor ons?
    Overdag is er zo te zien genoeg te beleven, ijsbaan, kerstmarkt, reuzerad, alles prima voor ons, maar vooral voor mn dochter.

    Daarbij zoeken we een leuk hotelletje, centraal gelegen, met een gezellige bar. Onze hoop is, dat we de kleine meid een paar uurtjes kunnen laten slapen, tot middernacht, en wij tot die tijd onze avond gezellig door kunnen brengen in de "hotel of bed and breakfast bar..."

    Ik heb de VVV reeds gemaild, maar die geven geen reactie.
    Zijn er hier mensen die ons leuke tips kunnen geven?

  • #2
    Wow! Dat is snel, thanks! Ik heb de eerste link meteen een mail gestuurd. De 2e heeft helaas geen kamers voor die periode voor 1 nachtje..
    Toch bedankt!

    Opmerking


    • #3
      Ik heb positief bericht van Hotel la colombe. Maar nu ik op zoover heb gekeken, zie ik dat dit hotel wel erg slecht uit de beoordeling komt. Kent iemand dit hotel?

      De La Bourse heb ik ook gemaild, wie weet komt daar nog iets leuks uit.

      Mocht iemand nog meer tips hebben, heel graag!

      Opmerking


      • #4
        Hallo Neadjo, welkom hier

        Kijk ook eens op www.maastrichtreservations.com

        Misschien zit daar iets bij!
        Succes!
        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

        Opmerking


        • #5
          Hotel La Colombe ligt m.i. niet op de juiste locatie voor een gezin met kinderen. Het ligt aan de Markt. Midden in het uitgaanscentrum. Geloof me; op de markt e.o. gaan ze tijdens oud en nieuw flink los en zal er van nachtrust weinig terecht komen.

          Opmerking


          • #6
            Ik zou ook niet gaan voor La Colombe. Oud op nieuw bij de Markt? Pas pour moi!

            Wat dachten jullie van Le Petit Bonheur? Centraal, maar rustig gelegen. Het restaurant schijnt heel goed te zijn en je kunt nog altijd met je Babyfoon in Barsserie Apart aan de overkant gaan zitten. Een andere (mooie) optie is hotel Dis in de tafelstraat. Die heeft dan weer geen bar, maar die zijn wel te vinden aan het einde van de straat (Forum, de Belsj, Cafe de Pieter). Voor 30+'ers toch veel leuker dan Vrijthof, Markt en Platielstraat?!

            Overigens is mijn ervaring dat er met oud en nieuw een vrij grimmige sfeer in de stad hangt. Des te meer reden om niet bij de Markt te gaan zitten. Rustig in het Jekerkwartier, stukken beter.

            Hou er overigens rekening mee dat er vaak besloten avonden zijn. Informeer dus even goed naar de mogelijkheden.

            Opmerking


            • #7
              Wat betreft beoordelingen: die zijn vaak niet objectief. Kijk naar het gemiddelde, zou ik zeggen.

              Er zijn verschillen b&b's buiten de binnenstad, maar hoe je daar na afloop van je bezoek aan de binnenstad weer terugkomt, is ook maar de vraag.

              In de binnenstad vieren en logeren heeft zoals Olijfje al aangeeft, het voordeel dat je er middenin zit, en gewoon te voet naar je overnachtingsadres terug kan gaan.

              En wat slapen betreft: oordopjes in doen.....
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • #8
                Ik weet trouwens niet wat de topicstarter wil en kan uitgeven aan de logeer- en vierpartij, maar inderdaad: er zijn arrangementen. Volgens mij zijn die er ''al'' voor 95 euro. Maar daarmee heb je inderdaad nog geen overnachting.
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                  In alle eerlijkheid burgemeester, zou jij je kleine kindje in Dis laten slapen terwijl jij fijn bij de Pieter gaat zitten (met 'n babyfoon) ?
                  Nee, ik niet! En dan heb je ook nog kans dat beneden in Dis 'een party' is. Dan kun je inderdaad beter in Petit Bonheur zitten.

                  Crowne Plaza is dan misschien nog een goede optie. Kamer met zicht over de Maas voor de kleine voor vuurwerk, bar beneden, stad aan je voeten maar niet in het gedrang. Wel een beetje gedateerd, maar zeker niet slecht.

                  Opmerking


                  • #10
                    Dan is de Poshoorn in Wijck ook een optie!
                    Vuurwerk op het pleintje en weinig overlast!
                    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                    Opmerking


                    • #11
                      Zo dan, wat een reacties! Super. Het is inderdaad geen optie om de kleine achter te laten om zelf ergens anders heen te gaan. Ik ga alle reakties effe doorlezen en googlen.

                      La Bonheur verhuurt alleen per 2 nachten helaas. Ziet er wel top uit overigens.

                      Een arrangement is ook een leuk idee, de overnachting kunnen we dan altijd los boeken.

                      Suggesties welkom! We willen er ongeveer 350 euro aan uit geven.

                      thanks!

                      Opmerking


                      • #12
                        Mijn ervaringen bij La Colombe zijn ook niet je van het. Veel te rumoerig, en dat zal met oud en nieuw ook zo zijn!
                        Dan zou ik kiezen voor Wyck, al is Crowne Plaza natuurlijk wel wat prijzig. Of Beaumont, en dan met de babyfoon in de Poshoorn gaan zitten kan natuurlijk ook.
                        Don't PRESS me....

                        Opmerking


                        • #13
                          De Poshoorn is niet al te duur en heeft een leuke bar!
                          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik heb hotel-cafe Poshoorn bekeken, ziet er volgens mij op t eerste gezicht prima uit, volgens mij zou dit wel iets kunnen worden.

                            @Elvis, waarom het Beamont als hotel en Poshoorn als cafe? Raadt je het hotel stuk van Poshoorn af?

                            De beoordelingen die ik kan vinden over Poshoorn zijn meestal positief?
                            Iemand hier ervaring mee?

                            En inderdaad, het Crown Plaza is wat prijzig..

                            Opmerking


                            • #15
                              @Olijfe, ik laat t zeker weten. Ik heb ze inmiddels gemaild. Ziet er erg gezellig uit, terras en binnen. Probeer nu nog te achterhalen hoe ze als hotel zijn :-)

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X