Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Toerisme in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Toerisme in Maastricht

    PvdA: toch nieuw onderzoek toerisme

    De PvdA gaat toch aandringen op een nieuw onderzoek naar toerisme in Maastricht. De partij is niet geheel overtuigd door de cijfers die wethouder John Aarts (VVD, Toerisme) onlangs presenteerde.

    Maastricht
    Van onze verslaggever/limburger.nl

    Volgens Aarts geven de cijfers – onder meer: 99 procent van 544 ondervraagden beoordeelt Maastricht positief tot zeer positief – geen aanleiding tot verder onderzoek. "Als dat nou 50 procent was geweest, was dat aanleiding voor een nieuw onderzoek”, zegt Aarts. PvdA-raadslid Nelleke Barning is het daar niet mee eens. "De vraag die voor ons onbeantwoord blijft, is of er ook mensen Maastricht niet of niet meer bezoeken en met welke reden. Pas als je dat weet, kun je zaken eventueel gaan verbeteren.”

  • #2
    Geen aanvullend onderzoek toerisme

    Geen aanvullend onderzoek toerisme

    Er komt geen aanvullend onderzoek naar het toerisme in Maastricht. Een meerderheid van de gemeenteraad ziet dat niet zitten, zo bleek deze week.

    Maastricht
    Van onze verslaggever/limburger.nl

    De PvdA drong aan op aanvullend onderzoek. Raadslid Nelleke Barning wilde, naast de al liggende onderzoeken, graag de vraag beantwoord zien waarom mensen Maastricht niet of niet meer bezoeken. Dit om het beleid van de stad nog beter af te stemmen op de toerist. Een meerderheid van de partijen zag dat echter niet zitten gezien de extra kosten die een nieuwe enquête met zich meebrengt. Ook waren de al bekende cijfers voor veel partijen voldoende.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door klaas
      Waarom gaat nelleke niet eens aan de grns overgangen staan.
      en praat eens met onze buren (belgen)
      of ze het leuk vinden om voor die doseer lichten te staan..

      Maakt de stad bereikbaar inplaats van die onderzoeken
      hoe kan dit// hoe kan dat.:(
      Eens! Die doseerlichten zijn de grootste ergernis van autorijdend Maastricht en omstreken. De "geleerde" die dat verzonnen heeft moesten ze een doseerlicht voor zijn deur zetten, het liefst op zijn oprit!

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
        Eens! Die doseerlichten zijn de grootste ergernis van autorijdend Maastricht en omstreken. De "geleerde" die dat verzonnen heeft moesten ze een doseerlicht voor zijn deur zetten, het liefst op zijn oprit!
        Dat waor ouch 'ne greune vaan links, uzze aajd wèthawwer Wim Hazeu en dee woent in Vroendael, dus gaank diene gaank.
        Kompleminte, Pieke

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
          Eens! Die doseerlichten zijn de grootste ergernis van autorijdend Maastricht en omstreken. De "geleerde" die dat verzonnen heeft moesten ze een doseerlicht voor zijn deur zetten, het liefst op zijn oprit!
          Laat ik het nu eens hartgrondig oneens zijn met Equinox.
          Dagelijks rij ik door de binnenstad van Maastricht. En dat levert, dankzij de doseerlichten, geen enkel probleem op. Uitgezonderd natuurlijk zgn. "Belgendagen". Maar dat probleem is niet op te lossen.

          De doseerlichten regelen dat verkeer buiten de stad eningszins wordt vertraagd, waardoor het verkeer in de stad niet in de file staat.
          Het is een prima systeem voor de inwoners van Maastricht.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
            Laat ik het nu eens hartgrondig oneens zijn met Equinox.
            Dagelijks rij ik door de binnenstad van Maastricht. En dat levert, dankzij de doseerlichten, geen enkel probleem op. Uitgezonderd natuurlijk zgn. "Belgendagen". Maar dat probleem is niet op te lossen.

            De doseerlichten regelen dat verkeer buiten de stad eningszins wordt vertraagd, waardoor het verkeer in de stad niet in de file staat.
            Het is een prima systeem voor de inwoners van Maastricht.
            Als je eenmaal in de stad bent ja, natuurlijk dan kom je geen doseerlichten meer tegen en is het een prima systeem.

            Maar, om diezelfde - zichzelf op de borst slaande - stad binnen te komen sta je heel heel lang in de file. Weet je, dit is gewoon asociaal gedrag van de gemeente Maastricht. In principe zadelen ze de buurgemeenten op met een last van de file van hun economische/toeristische bezoekers op grondgebied van de buren... voorbeeld;

            - doseerfile Boscherweg; file staat tot in gemeente Lanaken,
            - doseerfile Brusselseweg; file staat tot in gemeente Lanaken,
            - doseerfile Tongerseweg; file staat tot bijna gemeente Riemst,
            - doseerlicht Ambyerweg; file staat in Rothem,
            - doseerlicht Marienwaard; file staat in Rothem.

            Vind je dat een oplossing die getuigt van goed nabuurschap? Ik niet.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
              Als je eenmaal in de stad bent ja, natuurlijk dan kom je geen doseerlichten meer tegen en is het een prima systeem.

              Maar, om diezelfde - zichzelf op de borst slaande - stad binnen te komen sta je heel heel lang in de file. Weet je, dit is gewoon asociaal gedrag van de gemeente Maastricht. In principe zadelen ze de buurgemeenten op met een last van de file van hun economische/toeristische bezoekers op grondgebied van de buren... voorbeeld;

              - doseerfile Boscherweg; file staat tot in gemeente Lanaken,
              - doseerfile Brusselseweg; file staat tot in gemeente Lanaken,
              - doseerfile Tongerseweg; file staat tot bijna gemeente Riemst,
              - doseerlicht Ambyerweg; file staat in Rothem,
              - doseerlicht Marienwaard; file staat in Rothem.

              Vind je dat een oplossing die getuigt van goed nabuurschap? Ik niet.
              We dwalen af, want er bestaat al een thread over de doseerlichten, maar nog even dit.
              Iedereen die, begrijpelijk, klaagt over de files bij de doseerlichten, moet beseffen dat hij sowieso in de file zou staan, maar dan in de stad.
              En een file in de stad is héél slecht voor de luchtkwaliteit van de bewoners van de binnenstad.
              Bovendien staan de doseerlichten op plaatsen buiten de stad "in het veld".
              De overlast in de gemeenten Lanaken, Riemst en Meerssen is minimaal. In de bebouwde kom van die gemeenten staat, op een enkele extreme uitzondering na, geen file.

              Ieder zijn mening, maar er is geen sprake van asociaal gedrag. De bewoners van de naburige gemeenten willen wel altijd de lusten van de nabijheid van Maastricht hebben, maar in de file staan.... hoh maar!
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                We dwalen af, want er bestaat al een thread over de doseerlichten, maar nog even dit.
                Iedereen die, begrijpelijk, klaagt over de files bij de doseerlichten, moet beseffen dat hij sowieso in de file zou staan, maar dan in de stad.
                En een file in de stad is héél slecht voor de luchtkwaliteit van de bewoners van de binnenstad.
                Bovendien staan de doseerlichten op plaatsen buiten de stad "in het veld".
                De overlast in de gemeenten Lanaken, Riemst en Meerssen is minimaal. In de bebouwde kom van die gemeenten staat, op een enkele extreme uitzondering na, geen file.

                Ieder zijn mening, maar er is geen sprake van asociaal gedrag. De bewoners van de naburige gemeenten willen wel altijd de lusten van de nabijheid van Maastricht hebben, maar in de file staan.... hoh maar!
                Inderdaad laten we niet afdalen en de discussie aldaar voortzetten.

                Nog een laatste opmerking. De buurgemeenten vragen niet om de lusten noch lasten van de nabijheid van Maastricht, daar zijn ze mee geconfronteerd. Datzelfde Maastricht is heel goed om de voordelen (de lusten Pier) naar zich toe te trekken en de nadelen (lasten die men vergeet) naar elders te verplaatsen. Nog meer afdwalend, de coffeshops moesten ook naar de buitenrand van de stad -net als de file- bij de buren opgedrongen worden.

                Ik kan de cijfers niet onderbouwen maar om aan te tonen dat de overlast minimaal is moet je er dagelijks maar eens in gaan staan in die gecreëerde files, dan zul je ondervinden dat de overlast echt niet minimaal is, zelfs niet voor Maastrichtenaren, bijv. Wolder, Oud-Caberg, etc.

                Maar goed, nogmaals we verschillen mbt dit onderwerp dus fundamenteel van mening, en dat moet kunnen. Nu verder in het daarvoor bestemde draadje

                Opmerking


                • #9
                  Mestreech mot iets ns beginne met e fatsoenlijk parkeerbeleid.
                  Ich erger mich dao doet aon. Ich hub al boetelenders gesproke, die ech noets mie nao Mestreech kaome! Ze jaoge de luij weg, en dat kin toch noets de bedoeling zien.

                  Zurreg dat de stad veul beter bereikbaar is, met name op de bekinde fiesdeug. Vaang t verkier dat vaan de A2 aofkump op, en begelijdt ze nao n groete gratis parkierplaots (bijv. de Geusselt, en neet ierts in file de Noorderbruk euver nao de veurmoalige van Gend en Loos terrein), boeste pendelbusse veur 2 Euro p.p vanaof nao de binnestad lies lope.
                  Is eederein happy!

                  Stap ns aof vaan die belachelijk hoege parkeerprijze(2,70 per oor in en roont t centrum), en bis ns get coulanter m.n. tege de toeriste met topdruktedeug. Les waore veer weer de stad ingewandeld, want veer verrekke t um die prijze te betaole, en zaoge veer weer enne hieleboel Belsje en Duitse oto's met bunnekes drop. Die luij zuuste noets mie truk!!
                  Kortziechtig beleid, dat kin toch aoch aanders!!

                  Soms dink ich wel ns: "Mestreech, dat is e durrep met stedelijke alures".
                  Zeet zuinig met water; drink miejer beer!

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door lelici Bekijk bericht
                    Soms dink ich wel ns: "Mestreech, dat is e durrep met stedelijke alures".
                    Eerder een dorp met grootstedelijke pretenties en ambities.

                    Opmerking


                    • #11
                      Dat zeg ik!
                      Zeet zuinig met water; drink miejer beer!

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door lelici Bekijk bericht
                        Mestreech mot iets ns beginne met e fatsoenlijk parkeerbeleid.
                        Ich erger mich dao doet aon. Ich hub al boetelenders gesproke, die ech noets mie nao Mestreech kaome! Ze jaoge de luij weg, en dat kin toch noets de bedoeling zien.

                        Zurreg dat de stad veul beter bereikbaar is, met name op de bekinde fiesdeug. Vaang t verkier dat vaan de A2 aofkump op, en begelijdt ze nao n groete gratis parkierplaots (bijv. de Geusselt, en neet ierts in file de Noorderbruk euver nao de veurmoalige van Gend en Loos terrein), boeste pendelbusse veur 2 Euro p.p vanaof nao de binnestad lies lope.
                        Is eederein happy!

                        Stap ns aof vaan die belachelijk hoege parkeerprijze(2,70 per oor in en roont t centrum), en bis ns get coulanter m.n. tege de toeriste met topdruktedeug. Les waore veer weer de stad ingewandeld, want veer verrekke t um die prijze te betaole, en zaoge veer weer enne hieleboel Belsje en Duitse oto's met bunnekes drop. Die luij zuuste noets mie truk!!
                        Kortziechtig beleid, dat kin toch aoch aanders!!

                        Soms dink ich wel ns: "Mestreech, dat is e durrep met stedelijke alures".
                        Met väöl meujte dien Mestreechs sjrif geleeze mèr watste sjreifs is wel woer.

                        Mestreech is neet gasvreij, zier zeker neet door die doseerlampe en hoeg parkeerkoste.
                        Mèr good..... Mestreech wil Culturele Hoofdstad weure..

                        Now succes demèt.... Cultureel dörrep

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door klaas


                          Het 700.000 euro kostende Parkeerroute Informatie Systeem (PRIS) in Maastricht is weggegooid geld. Slechts 3% van de automobilisten die de stad bezoekt laat zich leiden door de borden die aangeven waar en hoeveel vrije parkeerplaatsen in het centrum zijn. De overige 97% trekt zich niets aan van de borden
                          Wat mij opvalt is, dat velen ondanks de borden met O plekken vrij, gewoon hun gangetje gaan. Zeker Belgen en Duitsers. Zelf vind ik het wel een handig systeem. Echter ben ik er ook vaker ingetuimeld: nog plaatsen vrij en toch bezet. Waarschijnlijk door die gelukzoekers

                          Opmerking


                          • #14
                            Dat krijg je als je de mensen teveel keuzes biedt. nog wel 5 opties..
                            Als je echt wilt sturen biedt je maar 1 of 2 opties en pijlen die ze moeten volgen ipv aantallen.
                            Fallor ergo sum

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                              Dat is de oplossing voor het verkeersprobleem.
                              Daar heeft de gemeente goed over na gedacht.
                              Volgend advies wordt alle Maastrichtenaren binnen blijven.

                              1 Mei: dag van de invasie (van onze buren)

                              Geplaatst op 27 April 2013 Bron Maastricht Aktueel.
                              Tags: 1 mei, parkeren

                              Woensdag 1 mei vieren onze Duitse en Belgische buren de Dag van de Arbeid met een vrije dag. Je kunt er de klok op gelijk zetten dat het dan in Maastricht druk zal worden.

                              De gemeente adviseert de Maastrichtenaren daarom die dag toch vooral met de fiets of met het openbaar vervoer naar het centrum te komen. Wie de auto niet kan laten staan, kan het beste parkeren bij een van de zogenaamde Park en Walk terreinen aan de rand van het centrum, aldus de gemeente in haar publicatie in Stadskrant de Ster.
                              Het wordt vooral druk door die overbodige 'doseerlèmpkes' en andere randzaken. Niet door een feestdag her en der, dat is er immers al jaren en niet alleen 1 mei is een issue.

                              Maar ja de Gemeente Maastricht is er goed in de stad kapot te maken;
                              - te duur parkeren,
                              - klagen over fijnstof maar vooral files creëeren door 'doseerlèmpkes' ; alsof een file 2km verderop het probleem oplost
                              - doorstroming via de Maasbruggen, Wilhelmina/Kennedy, te blokkeren.
                              - etc, etc.

                              Het zou de gemeente eens sieren echt open te staan voor de echte problematieken en geen halfzachte oplossingen te voorzien.

                              Nog even en geen enkele toerist bezoekt Maastricht nog, want dan rijdt men liever door de tunnel door naar Liège!

                              Heeft men bij deze dorpsgemeente toch zijn zin en kunnen Maastrichtenaren weer buiten komen spelen. :(

                              De gemeente ziet een issue en geeft een tissue als oplossing.

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X