Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

macro biologisch restaurant

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • macro biologisch restaurant

    Maastricht, stad van vele en gezellige restaurants, maar geen een met een macro-biologische keuken, of vergis ik me?

  • #2
    Loving hut

    Wat nog toe te voegen is aan de antwoorden die je hier ( http://www.goeievraag.nl/vraag/lekke...taurant.282916 ) al hebt gekregen, is dat de Loving hut, genoemd in het antwoord van Fynnya, aan de Scharnerweg 36 gevestigd is.

    Opmerking


    • #3
      Wat betekent eigenlijk 'macro biologisch'? Is dat gewoon vegetarisch?

      Opmerking


      • #4
        Loving Hut

        Eerder veganistisch, als ik het goed begrijp, met een vleugje Zen en de nadruk op locale productie (zie wikipedia). 'Loving Hut' lijkt een keten te zijn. Hier de Nederlandse versie.
        Last edited by Clio; 29 december 2011, 14:30. Reden: aanvulling

        Opmerking


        • #5
          Macro biologisch

          Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
          Wat betekent eigenlijk 'macro biologisch'? Is dat gewoon vegetarisch?
          Nee, het gaat verder dan dat. Op de eerste plaats (maar ik laat me graag corrigeren, ik ben geen expert) wordt de term macro-biologisch meestal gebruikt als biologisch-dynamisch bedoeld wordt. Dit is een bijzondere vorm van biologisch landbouw en gebaseerd op de principes van Rudolf Steiner. De produkten zijn herkenbaar aan het Demeter keurmerk. Ook in de veeteelt komt dit keurmerk voor.

          Waar wel de term 'macro' in voorkomt is macro-biotische voeding. Deze voeding stoelt op de macro-biotiek, van oorsprong uit Japan en berust op ideeën uit zenboeddhisme.


          Bronnen:
          Biologisch dynamische landbouw: http://nl.wikipedia.rg/wiki/Biologis...ische_landbouw
          Demeter: http://www.demeter-bd.nl/
          Macro-biotisch: http://nl.wikipedia.org/wiki/Macrobiotiek
          Last edited by hermanw; 29 december 2011, 15:38.

          Opmerking


          • #6
            Ach gut. Rudolf Steiner. Ik haak al af.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
              Ach gut. Rudolf Steiner. Ik haak al af.
              Ik laat je niet alleen over straat lopen. Ik haak met je af.

              Opmerking


              • #8
                Zolang je maar linksom draait!
                De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                Max Dendermonde

                Opmerking


                • #9
                  Ik wel! Het is gewoon veel beter voor de wereld als je biologisch eet...

                  Opmerking


                  • #10
                    Mijn nieuw aangetrouwde nichtje eet vegetarisch en het gezin nu dus ook (tenminste: een groot deel van de tijd). Eerlijk gezegd vind ik het geweldig lekker. Je moet gewoon weten hoe je op die manier moet koken en dat heb ik vroeger niet geleerd. Maar soms pik ik wat op.

                    Opmerking


                    • #11
                      Planten die buiten hebben gegroeid, dieren die buiten hebben gelopen. Biologisch eten? Dan moet wel de voedingsbodem 100% natuurlijk zijn, de neerslag niet verontreinigd, geen metalen af andere zaken in de grond aanwezig zijn, mogen dieren niet gevaccineerd worden etc. Denk niet dat dat bestaat.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ching Hai en haar 'Loving Hut '

                        Oorspronkelijk geplaatst door hermanw Bekijk bericht
                        Wat nog toe te voegen is aan de antwoorden die je hier ( http://www.goeievraag.nl/vraag/lekke...taurant.282916 ) al hebt gekregen, is dat de Loving hut, genoemd in het antwoord van Fynnya, aan de Scharnerweg 36 gevestigd is.
                        'Loving Hut' lijkt me een beetje teveel op 'Pizza Hut'

                        Vandaag kreeg ik een 'lovende' recensie van een Maastrichts familielid die zich samen met zijn dochter- hij heeft veel voor zijn dochter over -
                        aan het veganistische voedsel heeft gewaagd.
                        Ik heb daarom de site met het menu maar eens bezocht en ik moet toegeven het ziet er allemaal erg mooi en smakelijk uit.

                        Alleen de dame die aan dit concept verbonden is vertrouw ik voor geen cent: de zoveelste schatrijke goeroe.

                        Oordeel zelf .

                        http://en.wikipedia.org/wiki/Ching_Hai
                        Last edited by Annefine; 5 juni 2012, 00:05.

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik heb 1 keer in een dergelijk restaurant gegeten.

                          La Yapa in de Theodoor Schaepkensstraat, zo ongeveer tegenover T36.


                          Het was 1 keer, maar nooit meer. Een konijn zou er de tijd van zijn leven hebben gehad, maar ik wil het gevoel hebben dat ik iets in mijn maag heb, als ik gegeten heb.


                          Bestaat La Yapa eigenlijk nog? Ik heb het wel over een jaar of 30 geleden.
                          I am not a complete idiot. Some parts are missing

                          Opmerking


                          • #14
                            De macro-biologische keuken?............. Jullie mogen mijn Makrokaart wel eens lenen!

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                              Ik heb 1 keer in een dergelijk restaurant gegeten.

                              (...) Een konijn zou er de tijd van zijn leven hebben gehad, maar ik wil het gevoel hebben dat ik iets in mijn maag heb, als ik gegeten heb.

                              (...)
                              Hmmm..., en ik altijd maar denken dat er niet zoveel verschil zit tussen een konijn en een haas...
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X