Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Beste broodjes zaak in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Beste broodjes zaak in Maastricht

    Ik ga voor Bufkes
    Fallor ergo sum

  • #2
    Brudsje Stols is ook lekker!
    If the doors of perception were cleansed, every thing would appear to man as it is: infinite

    Opmerking


    • #3
      Ik ben de laatste keren dat ik in Mestreech was, wezen lunchen bij De Vitrine op Plein 1992 (tussen de Bieb en Café Zuid). Beetje sjikkiemikkie, type luxe sandwichshop, maar alles bijzonder smakelijk en toch niet al te duur. Je loopt, net als bij La Place, met een dienblad langs een buffet met allerlei soorten broodjes en salades en rekent aan het eind af en zoekt een plekkie. 't Is er nooit druk, geen shoppers met boodschappentassen of vervelende pubers. Het uitzicht is er niet zo mooi als bij de buren (Café Zuid), maar je ziet nog net een stukje park en een glinstertje Maas!

      Opmerking


      • #4
        Trouwens, als er ooit nog eens een verkiezing komt "horecatent met mooiste uitzicht" , dan kan het volgens mij alleen La Place worden. Je moet wel, nadat je afgerekend hebt, met je dienblad nog even die trap op - en niet knoeien! Als je dan vanaf de bovenverdieping richting station kijkt, met de Zuidlimburgse plateaus op de achtergrond, kun je toch niet anders dan een heel apart gevoel van binnen te krijgen (om het op z'n Corrie Konings te zeggen).

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
          Trouwens, als er ooit nog eens een verkiezing komt "horecatent met mooiste uitzicht" , dan kan het volgens mij alleen La Place worden.
          Dan zal het wel "La Place" boven het warenhuis van V&D zijn in de Grote Staat, en niet de vestiging in het winkelcentrum 'Entre Deux'.
          Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
          Thomas More

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
            Dan zal het wel "La Place" boven het warenhuis van V&D zijn in de Grote Staat, en niet de vestiging in het winkelcentrum 'Entre Deux'.
            Oeps, ja, absoluut! Hij zit trouwens net boven de Bijenkorf, alhoewel je via de Vroom naar binnen moet. Bijenkorf, V&D, één pot nat tegenwoordig. Maar die La Place is niet slecht. In Amsterdam zit er een boven in de nieuwe bieb van Jo Coenen, ook met een adembenemend uitzicht. Maar toch geen apart gevoel van binnen...

            Opmerking


            • #7
              Bijenkorf was al tientallen jaren van Vroom en Dreesmann. Ook de Hema behoorde tot voor kort tot dit concern, maar is intussen verkocht aan een buitenlandse investeerder.

              Vergeet ut Wittebruudsje op de Platielstraat niet. Dat zit er ook al tientallen jaren, en tegenwoordig staat er een heel aardige jongedame achter de toonbank, die modegevoelige dames ook weleens in het winkeltje pal daarnaast aantreffen. Ramona is de naam.


              En de broodjes zijn zeer smakelijk.......
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • #8
                Bruudsje Jekerdal voorheen Orleansplein en tegenwoordig Sint Annalaan.
                Heerlijke ciabatta's met gerookte zalm

                Opmerking


                • #9
                  Iech gaon miestal naor bufkes, neet allein veur de bruudsjes, mèr ouch veur de hemkes. De Struijs had ze dit jaor ouch oppe Preuvenemint, ginge wie zeute bruudsjes.
                  Kompleminte, Pieke

                  Opmerking


                  • #10
                    zeute sjink liekent miech neet te ete........
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door 1591 Bekijk bericht
                      Bruudsje Jekerdal voorheen Orleansplein en tegenwoordig Sint Annalaan.
                      Heerlijke ciabatta's met gerookte zalm
                      Is dat ook bekend onder de naam ''Van Havere'', naast dat voormalige reisbureau?
                      I am not a complete idiot. Some parts are missing

                      Opmerking


                      • #12
                        Beter een broodjeszaak dan een koffieshop, zeg ik altijd maar. Als er nou op alle hoeken daar een broodjeszaak zou komen, zou het in die omgeving al een stuk veiliger worden.
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • #13
                          Niet dat ik er vaak kom maar in sommige Koffieshops, zoals die aan het Emmaplein, brusselsestraat (heaven?), kan je heel goed eten en hebben ze een uitgebreide kaart. Je staat soms versteld wat je allemaal op je bord krijgt. Ze moeten tóch iets met hun zwart geld.

                          Voor de rest:
                          Bufkes daar gruwel ik van.
                          Ut wittebrudsje: is lang niet meer wat het geweest is. Ze zijn een paar jaar geleden van eigenaar veranderd.
                          De enige met een constante kwaliteit is jekkerdal en la place.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Robboxxx Bekijk bericht
                            Niet dat ik er vaak kom maar in sommige Koffieshops, zoals die aan het Emmaplein, brusselsestraat (heaven?), kan je heel goed eten en hebben ze een uitgebreide kaart. Je staat soms versteld wat je allemaal op je bord krijgt. Ze moeten tóch iets met hun zwart geld.

                            Voor de rest:
                            Bufkes daar gruwel ik van.
                            Ut wittebrudsje: is lang niet meer wat het geweest is. Ze zijn een paar jaar geleden van eigenaar veranderd.
                            De enige met een constante kwaliteit is jekkerdal en la place.
                            Vergeet "'t hierder hepke" neet, constante kwaliteit
                            Kompleminte, Pieke

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Robboxxx Bekijk bericht
                              Niet dat ik er vaak kom maar in sommige Koffieshops, zoals die aan het Emmaplein, brusselsestraat (heaven?), kan je heel goed eten en hebben ze een uitgebreide kaart. Je staat soms versteld wat je allemaal op je bord krijgt. Ze moeten tóch iets met hun zwart geld.

                              Voor de rest:
                              Bufkes daar gruwel ik van.
                              Ut wittebrudsje: is lang niet meer wat het geweest is. Ze zijn een paar jaar geleden van eigenaar veranderd.
                              De enige met een constante kwaliteit is jekkerdal en la place.
                              Omdat ik niets te maken wil hebben met wat voor drug dan ook, zet ik uit principe geen stap binnen een koffieshop. Ik moet er soms binnen voor post af te geven, omdat ze hun deur hebben openstaan, maar ik wil niets met die troep te maken hebben, dus ik kom er ook niet voor een broodje.

                              De huidige eigenaars van het Wittebruudsje zijn dus Ramona en haar vriend. Het is maar net wat je gewend bent. Sfeer kan heel veel doen voor een eetgelegenheid. Als ik erlangs kom, zit het er altijd behoorlijk vol, en je zou toch zeggen: wanner de broodjes die ze er verkopen, niet goed zijn, dat het dan snel afgelopen is met de zaken.



                              Jekerdal blijkt TOCH open te zijn, ik kwam er eergisteren met de bus langs, en er zaten mensen aan de bar.
                              I am not a complete idiot. Some parts are missing

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X