Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Beste italiaans restaurant in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Beste italiaans restaurant in Maastricht

    Hierbij het eerste van hopelijk een serie topics over de beste zaken van Maastricht.

    Welk italiaans restaurant in Maastricht vind je het beste ?

    Mijn keuze.. Gio's Cucina Casalinga, Vrijthof 29a
    Fallor ergo sum

  • #2
    Beste Italiaanse restaurant

    Veel Maastrichtenaren wisten het al, maar het is nu officieel: restaurant Il Giardino della Mamma aan het Onze Lieve Vrouweplein maakt de lekkerste pizza's van het land, aldus een jury van de ANWB Autokampioen.
    De jury oordeelde dat 'de bodem, kaas en saus afzonderlijk en in de juiste verhouding te proeven zijn'.
    Il Giardino deelt de eerste plaats met een pizzeria in Middelburg, beide scoorden een 7,6.
    Wel was de Maastrichtse pizza met een prijskaartje van € 9,= de op twee na duurste pizza.
    Een testpanel van de Kampioen bezocht 29 pizzeria’s in Nederland en bestelde overal een pizza Margherita.
    Omdat het team anoniem moest opereren is gekozen voor pizzarestaurants met afhaalgelegenheid.

    De complete testuitslag als PDF bestand.
    Last edited by SJEF †; 25 augustus 2009, 08:59. Reden: herstel schrijffout
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • #3
      Ik ben het met je eens, olijfje.
      Een dergelijke pizza Margherita is toeristenvoedsel (hap - slik - weg), heeft totaal niets te maken met de verfijnde Italiaanse keuken, met de uitgelezen keuzes en smaken van diverse kruiden en overige verse ingrediënten.
      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
      Thomas More

      Opmerking


      • #4
        Ik ben het niet met jullie eens. De pizza Margherita was te vergelijking gekozen omdat elke pizzeria die wel op de kaart heeft staan zodat pizzeria´s onderling vergelijkbaar waren. Bovendien is het een kunst om die eenvoudige pizza tot een waar culinair festijn te maken. Pizzaprutsers vallen direct door de mand en kunnen hun slappe bodems niet compenseren door hun pizza dik te beleggen met chorizo, quattre formaggi of een laag paddestoelen.
        Een werkelijk goed klaargemaakt Margherita is een genot voor de smaakpapillen. Overigens heb ik er ook wel graag iets op hoor, maar Margherita kan heerlijk zijn. Het is pizza zoals de pizza van narure gemaakt is. Vergelijk het met gewoon brood. Brood uit de supermarkt is helemaal niet lekker zonder beleg. Kwaliteitsbrood van een warme bakker dat net uit de oven komt is zelfs zonder beleg al een feest voor de smaakpapillen.

        Overigens is mijn favoriet Il giardino della mamma. Nooit een pizza gegeten, maar oh mijn god, wat maken ze daar lekker eten zeg. Zelfs in Italie waar ik regelmatig kom eet ik niet vaak lekkerder.

        Overigens heb ik nog nooit gegeten bij Gio's Cucina Casalinga, dus misschien heb ik wel een heerlijk restaurant gemist. Komt een beetje doordat ik het Vrijthof probeer te mijden. Ik vind het een beetje een toeristenreservaat en dus niet zo heel gezellig.

        Bij deze mijn eerste forum post.

        Opmerking


        • #5
          la Lunetta

          Tja de beste?

          "la Lunetta" in de Platielstraat, familiebedrijf met gezellige en aardige bediening, Nee zeker geen "haute cuisine" maar de gewone, eerlijke, volkse mediterrane keuken. Voor een bezoek aan dit eenvoudige restaurantje hoeft je je niet om te kleden of op te doffen! Door de Italiaans-Egyptische afkomst van de eigenaren iets meer dan Italiaans alleen. Volle borden voor een verrassende prijs, in de prijs/kwaliteitsverhouding scoort dit eenvoudige restaurantje hoog.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Painterartist Bekijk bericht
            Tja de beste?

            "la Lunetta" in de Platielstraat, familiebedrijf met gezellige en aardige bediening, Nee zeker geen "haute cuisine" maar de gewone, eerlijke, volkse mediterrane keuken. Voor een bezoek aan dit eenvoudige restaurantje hoeft je je niet om te kleden of op te doffen! Door de Italiaans-Egyptische afkomst van de eigenaren iets meer dan Italiaans alleen. Volle borden voor een verrassende prijs, in de prijs/kwaliteitsverhouding scoort dit eenvoudige restaurantje hoog.
            klopt ben er meerdere keren geweest
            goed eten en ook nog goedkoop.
            En nog mooie schilderijen aan de muur. gemaakt door leerlingen
            zelfs nog van een vrouwtje van ca 80 jaar
            trouwens die vond ik het mooiste

            Opmerking


            • #7
              Deze Italiaan is een topper en bevindt zich in de Rechtstraat
              zie hier
              Hier moet je wel een hele avond voor uittrekken
              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

              Opmerking

              Bezig...
              X