Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Foto's Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    Inderdaad!

    Opmerking


    • #47
      Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht
      ik heb geprobeerd om die foto van breur te alignen maar er klopt vanalles niet kwa perspectief. dus breur stond niet op de goed plek

      vond trouwens nog deze handleiding
      https://www.fourmilab.ch/images/lign...now/craft.html
      lenzen die vertekenen

      leuk dat het brein dat iets minder kritisch doet (gelukkig maar)
      die zogenaamde "dependent reationships" of ook wel referentiepunten in beeldinformatie zijn meestal bepalend bij de herkenning en herinnering

      zou het brein dat wel heel kritisch doen dan, zo studies daaromtrend, zou men zich nooit echt thuis voelen

      zijn er echter referentiepunten in de herinnering opgeslagen dan werkt het brein "flitsend snel"
      boe is dit
      prima cognitieve oefening dus.
      ik ben verguisd

      Opmerking


      • #48
        Rubke, mocht ik de perfecte foto hebben mag ik jouw hulp dan inschakelen om het op dergelijke manier te bewerken zoals je in je laatste post hebt gedaan? Ondanks dat het totaalplaatje nog niet helemaal klopt heeft het wel iets bijzonders.

        Opmerking


        • #49
          Oorspronkelijk geplaatst door KevinS Bekijk bericht
          Rubke, mocht ik de perfecte foto hebben mag ik jouw hulp dan inschakelen om het op dergelijke manier te bewerken zoals je in je laatste post hebt gedaan? Ondanks dat het totaalplaatje nog niet helemaal klopt heeft het wel iets bijzonders.
          Maar al te graag zelfs..
          Ik kom er zelf niet aan toe om plaatjes te schieten, en daarbij heb ik zelf ook geen geweldig toestel hiervoor.

          Ik heb ondertussen ook een mooi script gevonden waarmee je toen en nu foto's over elkaar kunt leggen en door middel van een slider hiertussen kunt "vegen".
          Fallor ergo sum

          Opmerking


          • #50
            Bedankt Rubke, ik ga kijken of ik ergens een camera uit kan halen en als het mooi weer is ga ik eens mijn best doen om wat foto's te maken vanuit de exacte locatie.

            Deze foto's hebben niet direct betrekking tot Maastricht zelf maar zijn misschien toch leuk om te zien:

            Mi Sud bij Fort Eben-Emael, op de foto is het effect van een 50kg Hohlladung te zien.


            Ingang van Fort Eben-Emael.

            Opmerking


            • #51
              Oorspronkelijk geplaatst door KevinS Bekijk bericht
              Hier een foto van de St. Servaasbrug met de noodbrug. Misschien weet iemand wat zich op het grasveldje afspeelt?
              Juni 1940.

              Opmerking


              • #52
                Bedankt voor de aanvulling Breur!

                Opmerking


                • #53
                  Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                  Juni 1940.

                  ingekleurd zo te zien
                  Fallor ergo sum

                  Opmerking


                  • #54
                    Oorspronkelijk geplaatst door KevinS Bekijk bericht
                    Hier een foto van de St. Servaasbrug met de noodbrug. Misschien weet iemand wat zich op het grasveldje afspeelt?
                    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                    Juni 1940.

                    De reactie van Breur op het bericht van KevinS is naar mijn mening misleidend voor 'ter plaatse onbekenden'.

                    KevinS plaatst een foto van de St. Servaasbrug en vraagt of iemand weet wat zich op het grasveldje afspeelt.

                    Breur plaats hierop een foto van de Wilhelminabrug met op de voorgrond de oprit vanaf de Franciscus Romanusweg en daarachter de zuidelijke uitloop van het grasveld van De Griend !
                    Mestreechter Geis mage beleve
                    en dat door te kinne geve.
                    God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                    Opmerking


                    • #55
                      Ik weet dat der Adolf creatieve aspiraties had. Of de "foto" is ingekleurd weet ik niet. De foto is afkomstig uit een map "onbekend". Terecht zegt Brother W. dat dit niet het grasveldje bij de Aw Brök is. Dat is duidelijk te zien aan het hekwerk bij het gasveld en de scenery.

                      Opmerking


                      • #56
                        Welke foto?

                        Heren, ik ben de draad een beetje kwijt. Ik ben terug gegaan naar het begin van dit draadje, maar ik houd een probleem. In posting 52 (Breur) wordt een kleurenfoto getoond met daarboven een 'quote uit een (onvindbare) posting van Kevin, met de strekking: 'weet iemand wat er op dat grasveldje gebeurt?'

                        1. Mijn eerste vraag is: op welke posting/foto slaat dat citaat van Kevin? Hij heeft kennelijk een dfergelijke foto geplaatst, maar ik kan hem niet vinden.
                        2. De tweede vraag is: is de in posting 52 getoonde kleurenfoto een antwoord op de eerdere posting van Kevin? Met andere woorden: heeft Breur een gerelateerd beeld geplaatst, maar als een 'tweede' opname met eenzelfde scène?

                        Wat betreft die 'tweede' opname: als die inderdaad uit de doos van Breur komt, gaat het dan om een foto , om een prentbriefkaart c.q. gedrukt knipsel? Een prentbriefkaart werd in de eerste decennia van de twintigste eeuw nog vaak ingekleurd, later in kleur gedrukt.

                        Als het een foto is, hoeft die niet ingekleurd te zijn, maar kan hij ook op kleurenfilm zijn opgenomen. Een vroege kleurenfoto. Vergelijk de opnamen van Alfons Hustinx, die meerdere opnamen heeft gemaakt vanaf de Franciscus Romanusweg van en over de Griend.

                        Een en ander is slechts met zekerheid te constateren, indien men het origineel kan bestuderen.

                        Opmerking


                        • #57
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
                          1. Mijn eerste vraag is: op welke posting/foto slaat dat citaat van Kevin? Hij heeft kennelijk een dfergelijke foto geplaatst, maar ik kan hem niet vinden.
                          Het citaat slaat op posting #5.


                          Je ziet dat de foto die Breur heeft geplaatst een bewerkte foto is. Kijk maar eens naar de 'lucht', desondanks is het toch een mooie afbeelding.

                          Opmerking


                          • #58
                            Hierbij weer een nieuwe foto, Duitsers die over de noodbrug trekken:

                            Opmerking


                            • #59
                              Interessante foto! Dit is de Wilhelminabrug, als ik het goed heb? Richting Wyck, de Griend?
                              Last edited by Ingrid M.H.Evers; 3 september 2014, 10:40.

                              Opmerking


                              • #60
                                Klopt inderdaad!

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X