Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Foto's Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die goed zijn in het maken van toen - nu foto's? Ik zou graag heel graag een hedendaagse foto willen die vanuit precies dezelfde plek is gemaakt als de foto met de officier die over de Maas uitkijkt. Dit eveneens met de foto van het station. Ik heb momenteel geen geschikte camera hiervoor tot mijn beschikking dus mocht iemand zich geroepen voelen om eens een poging te wagen zou ik dat zeer op prijs stellen. Ik wil de foto's bewerken op de wijze die hier ook te zien is:
    http://www.dailymail.co.uk/news/arti...et-scenes.html

    Opmerking


    • #32
      Zoiets Keven?

      Opmerking


      • #33
        Breur, het komt aardig in de richting maar is niet helemaal een match. Toch bedankt voor de moeite!

        Opmerking


        • #34
          Deze komt wat dichter in de buurt. Toller kwam er gisteren toevallig langs en heeft de foto's gemaakt. Jammer dat het zo grijs was.

          Opmerking


          • #35
            Bedankt Breur en Toller! Die foto komt inderdaad aardig in de buurt alleen jammer dat de foto zo klein is! Ik heb eens wat met paint gespeeld waardoor de positie misschien makkelijk(er) te bepalen is:

            Opmerking


            • #36
              Breur, paint was alleen om de lijntjes te trekken waardoor de positie makkelijker te bepalen is. Verder doe ik niks met paint.

              Opmerking


              • #37
                Doodzonde dat men die twee torentjes op de brug niet herbouwd heeft... en voor 'toen-nu' foto's is er een apart topic op MO geloof ik.

                Opmerking


                • #38
                  KevinS, een prachtige foto
                  Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                  Opmerking


                  • #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door KevinS Bekijk bericht
                    Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die goed zijn in het maken van toen - nu foto's? Ik zou graag heel graag een hedendaagse foto willen die vanuit precies dezelfde plek is gemaakt als de foto met de officier die over de Maas uitkijkt. Dit eveneens met de foto van het station. Ik heb momenteel geen geschikte camera hiervoor tot mijn beschikking dus mocht iemand zich geroepen voelen om eens een poging te wagen zou ik dat zeer op prijs stellen. Ik wil de foto's bewerken op de wijze die hier ook te zien is:
                    http://www.dailymail.co.uk/news/arti...et-scenes.html
                    ik was hier ook over aan het denken, zoiets zou ook een leuke toevoeging kunnen worden voor mestreechonline. Toen en nu website inclusief google maps.

                    http://www.nrc.nl/nieuws/2010/11/22/...u-in-een-foto/
                    Fallor ergo sum

                    Opmerking


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door Markie Bekijk bericht
                      Doodzonde dat men die twee torentjes op de brug niet herbouwd heeft... en voor 'toen-nu' foto's is er een apart topic op MO geloof ik.
                      Gevonden; tpoic 'toen en nu' op MO.
                      http://forum.mestreechonline.nl/showthread.php?t=3498

                      Opmerking


                      • #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door KevinS Bekijk bericht
                        Breur, paint was alleen om de lijntjes te trekken waardoor de positie makkelijker te bepalen is. Verder doe ik niks met paint.
                        Duidelijk Kevin!

                        Opmerking


                        • #42
                          Rubke, misschien moeten we maar eens een poging wagen in het topic van Markie! Het is een aardig werkje om foto's vanuit exact dezelfde locaties te nemen...

                          Opmerking


                          • #43
                            ik heb geprobeerd om die foto van breur te alignen maar er klopt vanalles niet kwa perspectief. dus breur stond niet op de goed plek




                            vond trouwens nog deze handleiding
                            https://www.fourmilab.ch/images/lign...now/craft.html
                            Last edited by Rubke; 1 mei 2014, 23:35.
                            Fallor ergo sum

                            Opmerking


                            • #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht
                              ik heb geprobeerd om die foto van breur te alignen maar er klopt vanalles niet kwa perspectief. dus breur stond niet op de goed plek
                              Breur was zelfs niet in de buurt

                              Opmerking


                              • #45
                                Makkelijkste manier, lijkt mij, is de foto afdrukken en meenemen naar de Oeverwal en zo proberen de juiste locatie te vinden.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X