Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Fotoverzameling Maastricht tijdens WOII

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Fotoverzameling Maastricht tijdens WOII

    Beste leden,

    Mijn naam is Patrick Leenders. Ik verzamel al jaren originele foto's van Maastricht tijdens WOII en doodsprentjes van zowel soldaten alsmede burgers om het leven gekomen tijdens deze periode. Momenteel ben ik druk bezig met het schrijven van een (foto)boek van Maastricht tijdens WOII. Dit boek breng ik samen met Paul Bronzwaer uit. Omdat Maastricht volgend jaar in september 70 jaar is bevrijdt, is dat voor ons het goede moment om het boek uit te brengen. Er komen circa 220 foto's uit mijn privé collectie in het boek en de geschiedenis van Maastricht tijdens deze periode komt uitgebreid aan bod. Ik ben nu toch al 13 jaar gids in het fort van Eben Emael. Ook van het fort, het Albert Kanaal en de diverse bunkers die rondom het fort lagen (Lanaye, Kanne, Vroenhoven, Veldwezelt, Lanaken etc) heb ik circa 800 foto's.

    Ik zal af en toe een foto plaatsen op dit forum zodat u een beeld krijgt van mijn fotocollectie van Maastricht. Indien iemand originele doodsprentjes heeft van burgers/soldaten om het leven gekomen in Maastricht, ik hou me aanbevolen. Met vriendelijke groet, Patrick Leenders
    Bestanden bijvoegen

  • #2
    Dag Patrick. Welkom op MO. Kijk eens op http://www.maastrichtsegevelstenen.nl/oorlog2d.htm

    Opmerking


    • #3
      Bidprentjes

      Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
      Dag Patrick. Welkom op MO. Kijk eens op http://www.maastrichtsegevelstenen.nl/oorlog2d.htm
      Hallo Breur,

      Ja, dat is een geweldige website waarop zeer veel informatie staat van gesneuvelde soldaten en burgers tijdens WOII in Maastricht

      Opmerking


      • #4
        Bidprentjes van gesneuvelde Belgische soldaten begraven op het Kerkhof van Maastricht

        Oorspronkelijk geplaatst door Leenders Bekijk bericht
        Beste leden,

        Mijn naam is Patrick Leenders. Ik verzamel al jaren originele foto's van Maastricht tijdens WOII en doodsprentjes van zowel soldaten alsmede burgers om het leven gekomen tijdens deze periode. Momenteel ben ik druk bezig met het schrijven van een (foto)boek van Maastricht tijdens WOII. Dit boek breng ik samen met Paul Bronzwaer uit. Omdat Maastricht volgend jaar in september 70 jaar is bevrijdt, is dat voor ons het goede moment om het boek uit te brengen. Er komen circa 220 foto's uit mijn privé collectie in het boek en de geschiedenis van Maastricht tijdens deze periode komt uitgebreid aan bod. Ik ben nu toch al 13 jaar gids in het fort van Eben Emael. Ook van het fort, het Albert Kanaal en de diverse bunkers die rondom het fort lagen (Lanaye, Kanne, Vroenhoven, Veldwezelt, Lanaken etc) heb ik circa 800 foto's.

        Ik zal af en toe een foto plaatsen op dit forum zodat u een beeld krijgt van mijn fotocollectie van Maastricht. Indien iemand originele doodsprentjes heeft van burgers/soldaten om het leven gekomen in Maastricht, ik hou me aanbevolen. Met vriendelijke groet, Patrick Leenders
        Bij deze een aantal bidprentjes van gesneuvelde Belgische soldaten welke hun laatste rustplaats hebben gekregen op het kerkhof van Maastricht.

        Patrick Leenders
        Bestanden bijvoegen

        Opmerking


        • #5
          Dag Patrick,

          Welkom!

          In het verleden heb ik op deze website een afbeelding geplaatst van een boekje dat uitgereikt is aan de soldaten die Maastricht bevrijden. Je kent ze zeker. Het interessante is dat er een opdracht in staat. Na wat hulp van medeforumleden bleek deze opdracht geschreven door Leland S. Hobbs, commandant van de Old Hickory ten tijde van de bevrijding van Maastricht en daarvoor klasgenoot van o.m. Eisenhower.

          Helaas kan ik die discussie niet meer vinden. Wellicht is deze verloren bij een forumcrash die we hier eens gehad hebben. Als je geïnteresseerd bent in een afbeelding, laat me dit dan gerust weten.

          Succes met je boek!
          Last edited by burgemeester; 29 november 2013, 13:33.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
            Dag Patrick,

            Welkom!

            In het verleden heb ik op deze website een afbeelding geplaatst van een boekje dat uitgereikt is aan de soldaten die Maastricht bevrijden. Je kent ze zeker. Het interessante is dat er een opdracht in staat. Na wat hulp van medeforumleden bleek deze opdracht geschreven door Leland S. Hobbs, commandant van de Old Hickory ten tijde van de bevrijding van Maastricht en daarvoor klasgenoot van o.m. Eisenhower.

            Helaas kan ik die discussie niet meer vinden. Wellicht is deze verloren bij een forumcrash die we hier eens gehad hebben. Als je geïnteresseerd bent in een afbeelding, laat me dit dan gerust weten.

            Succes met je boek!
            Hallo Burgemeester,

            Ik heb wel van het boekje gehoord, echter nooit gezien, dus ik ben zeker geïnteresseerd. Ik hou jullie op de hoogte omtrent de voortgang van het boek

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Leenders Bekijk bericht
              Hallo Burgemeester,

              Ik heb wel van het boekje gehoord, echter nooit gezien, dus ik ben zeker geïnteresseerd. Ik hou jullie op de hoogte omtrent de voortgang van het boek

              Hier nog een aantal foto's uit mijn collectie
              Bestanden bijvoegen

              Opmerking


              • #8
                Welkom op het MO forum Patrick en veel succes gewenst met het schrijven en
                het uitgeven van het boek samen met Paul Bronzwaer.

                Paul Bronzwaer is ons o.a. bekend van zijn secure onderzoeken, dus gaan wij
                ervan uit dat het boek belangrijke toegevoegde informatie bevat samen met de
                door jou verzamelde originele foto's.

                Merci voor het reeds plaatsen van de diverse mooie historische foto's.
                Alleen jammer dat er geen datums bij staan, is dat misschien alsnog mogelijk ?
                Mestreechter Geis mage beleve
                en dat door te kinne geve.
                God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                Opmerking


                • #9
                  datum foto's

                  Hallo Wigo,

                  Het betreft allemaal foto's genomen in de periode 1940-1944.

                  Groet,
                  Patrick

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Leenders Bekijk bericht
                    Hallo Burgemeester,

                    Ik heb wel van het boekje gehoord, echter nooit gezien, dus ik ben zeker geïnteresseerd.

                    Bij dezen de afbeeldingen. Ik maak van de tekst:
                    11 march 1945
                    With the (?) best wishes and
                    deep appreciation for
                    your kindness,

                    Leland S. Hobbs
                    (onleesbaar) US Army
                    (onleesbaar) 30th infantry Division


                    Het boekje is netjes ingebonden en er is een harde kaft gemaakt. Het moet dus een grote sentimentele waarde gehad hebben voor de bezitter (wellicht ene 'v.d. Sohr', de naam op de kaft). Toen ik het boekje kocht bij de Slegte wist ik niet van wie de opdracht was. Waarschijnlijk heeft de man/vrouw die dit boekje aanbood bij De Slegte niet geweten welke waarde de oorspronkelijke eigenaar eraan verbond of het boeide hem/haar niet. Laat je afvragen welk verhaal achter dit boekje schuilt. We zullen het wel nooit weten.
                    Bestanden bijvoegen
                    Last edited by burgemeester; 10 december 2013, 09:56.

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo Patrick, welkom !
                      Last edited by Sjefke; 6 januari 2014, 13:28.
                      Logic will get you from A to Z,
                      Imagination will get you everywhere !

                      Opmerking


                      • #12
                        2 Luchtfoto's vernielde Maasbruggen te Maastricht mei 1940

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leenders Bekijk bericht
                        Beste leden,

                        Mijn naam is Patrick Leenders. Ik verzamel al jaren originele foto's van Maastricht tijdens WOII en doodsprentjes van zowel soldaten alsmede burgers om het leven gekomen tijdens deze periode. Momenteel ben ik druk bezig met het schrijven van een (foto)boek van Maastricht tijdens WOII. Dit boek breng ik samen met Paul Bronzwaer uit. Omdat Maastricht volgend jaar in september 70 jaar is bevrijdt, is dat voor ons het goede moment om het boek uit te brengen. Er komen circa 220 foto's uit mijn privé collectie in het boek en de geschiedenis van Maastricht tijdens deze periode komt uitgebreid aan bod. Ik ben nu toch al 13 jaar gids in het fort van Eben Emael. Ook van het fort, het Albert Kanaal en de diverse bunkers die rondom het fort lagen (Lanaye, Kanne, Vroenhoven, Veldwezelt, Lanaken etc) heb ik circa 800 foto's.

                        Ik zal af en toe een foto plaatsen op dit forum zodat u een beeld krijgt van mijn fotocollectie van Maastricht. Indien iemand originele doodsprentjes heeft van burgers/soldaten om het leven gekomen in Maastricht, ik hou me aanbevolen. Met vriendelijke groet, Patrick Leenders
                        Beste MO leden,

                        Deze 2 luchtfoto's genomen door een Fieseler Storch verkenningstoestel tonen de door de Nederlandse verdedigers deels vernielde Maasbruggen te Maastricht. De foto is genomen op 10 mei 1940, vlak na de Duitse inval. Deze foto's zullen in het fotoboek Maastricht 70 jaar bevrijd (zal in juni verschijnen) te zien zijn met verdere tekst en uitleg.

                        Voor degenen die het fotoboek willen aanschaffen, de prijs in de voorverkoop bedraagt € 23,50 exclusief verzendkosten. In de handel wordt dit € 27,90. Stuur aub een email met uw NAW gegevens naar: boekhouding@rions.nl Ik zal dan ik juni met u contact opnemen inzake de betaling en verzending/ophalen van het boek. U bent dan zeker van het boek en bespaart u € 4,40. Met vriendelijke groeten Patrick Leenders
                        Bestanden bijvoegen
                        Last edited by Leenders; 19 maart 2014, 11:10.

                        Opmerking

                        Bezig...
                        X