Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Bevrijding van "KLEVARIE"

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Bevrijding van "KLEVARIE"

    14 september lagen , waar onder ik veel patienten van Klevarie in de kelders. Iedere zaal lag voor zover mogelijk bij elkaar. Ik lag toen op de kinderzaal onder hoofdzuster Griegjona. Dat was een klein nonnetje, maar ze had om het zo te mogen zeggen wel haar op haar tandjes. Bij haar was nee ook nee. Dit gold voor de kinderen op zaal als voor het verplegend personeel. Op eens liepen er tot de tanden toe bewapende amerikaanse soldaten tussen de bedden door op zoek naar duitse militairen, want ook die lagen ergens in de kelder. We waren dus bevrijd. Wij, de kinderen kregen chocolade en kauwgom. Netjes inleveren werd er gezegd. Ik verstopte toen een gedeelte van het snoep onder de deken van mijn bed en dat kwam pas weer te voorschijn toen ik met de andere kinderen weer op zaal terug waren. Ik lag helemaal links achterin en kon zo goed het snoepgoed in mijn kastje leggen. Ik heb 7 maanden daar gelegen, tot ik eindelijk weer naar huis mocht. Het was wel weer vreemd om op straat te kunnen lopen in de buurt waar ik ben opgegroeid n.l. het Roed Dörrep en met mijn kamaraden weer spelen.

  • #2
    Heel mooi om te lezen,
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

    Opmerking

    Bezig...
    X