Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Open joodse huizen en huizen van verzet, Maastricht 4 mei 2018

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Open joodse huizen en huizen van verzet, Maastricht 4 mei 2018

    Op vrijdag 4 mei aanstaande wordt er voor de eerst keer "Open joodse huizen" en "Huizen van verzet" in Maastricht georganiseerd.
    Kleinschalige bijeenkomsten om te herinneren en te herdenken. Het joodse leven van voor, tijdens en vlak na de Tweede Wereldoorlog en het verzet in Maastricht staan centraal.

    Op de plek waar de geschiedenis zich afspeelde vertellen huidige bewoners, getuigen, nazaten, oude en nieuwe buurtgenoten, kenners en belangstellenden persoonlijke verhalen over vervolging, verzet en bevrijding.

    Iedereen is welkom om te luisteren, indrukken te delen en samen te herdenken. Alle bijeenkomsten duren maximaal een uur en zijn gratis toegankelijk. Houd rekening met een beperkt aantal plaatsen per locatie.

    Bekijk het programma op www.openjoodsehuizen.nl/nl/maastricht2018

    Of op Facbook: https://www.facebook.com/events/182532005725799/

  • #2
    Beste Citroen2cv,

    Bedankt dat je ons wijst op dit - volgens mij - indrukwekkend evenement!

    Ik hoor hier voor het eerst van, d.w.z. Ik heb nog nergens eerder deze aankondiging gezien.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #3
      Beste Pier,
      Dank voor je reactie.
      Het is ook vers van de pers, gisteren heeft RTV Maastricht er aandacht aan besteed tijdens het nieuws.
      In de Randstad vindt dit project al een aantal jaren plaatst. Dit jaar voor het eerst in Maastricht.

      Opmerking

      Bezig...
      X