Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Onder ons ging het gerucht over de voeten van deze persoon...als hij liep stonden die naar buiten gericht...dat was voor ons een teken dat hij al s*x had bedreven.
Berke
Wat die voeten betreft: dan was ik er ook al vroeg bij
Zou nog meer te vertellen hebben, maar in verband met privaci is dit wat moeilijk.
Nog eentje dan...In de Plankstraat tegen over het patronaat liep een steegje (soort brandgang) wij waren daar aan het spelen (jongens van 8-9 en 10 jaar) plots kwam schreewend iemand aangerend (was iemand die nog een kogel in zijn hoofd zou hebben was ons verteld) wij natuurlijk wegrennen...angst en nog angst...maar aan het einde was een hoge muur...hoe we het klaar speelde om daar op te komen kan ik nog niet begrijpen.
Maar we waren gered.
Onder ons ging het gerucht over de voeten van deze persoon...als hij liep stonden die naar buiten gericht...dat was voor ons een teken dat hij al s*x had bedreven.
Mijn oudere broers gingen gewoon altijd naar de Stokstraat om te ravotten en de activiteiten van pater Castorius te volgen. Mijn oudste broer is nog eens door een podium gezakt tijdens een tapdans voorstelling. Deze kinderen uit de Stokstraat kwamen gewoon bij ons thuis. Enkele gezinnen zijn tijdens de leegloop bij ons in de straat komen wonen (Herbenusstraat).
Later kwam ik nog mensen tegen uit de Stokstraat toen ik als vrijwilliger werkte in het buurthuis Maris Stella in WVV.
Altijd veel gezelligheid meegemaakt en veel betrokkenheid bij elkaars lief en leed.
Breur...bedankt
Heb er zelf gewoond van 1946 tot 1954...op 10 jarige leeftijd verhuisd.
Was een super tijd voor onze jeugd..de leegloop begon toen, en wij hadden hele huizen tot onze beschikking.
We richten deze in met alles wat wij vonden...stoelen..etc.
Ook minder leuke momenten...3 jongens bij 1 jongen thuis...hoop gegil...heer des huizes dronken, en komt met mes richting huiskamer waar wij waren... vrouw trekt kast naar voren en duwde ons daar achter...hoop geschreuw en gegil..heb geloof ik nog van angst in mijn broek gepist.
daarna haalde zij ons achter die kast uit toen hij weer vertrok.
Kan nog meer vertellen maar wil het hierbij laten.
Maar deze tijd was zoals vele zeggen super.
Pater Castorius...Superman!!!
ps:dit geluids fragment. is dit te verkrijen als mp3 ?
Groetz van Berke alias stifke de indiaan
Op de eerste plaats Berke van harte welkom. op MO
Vervolgens dubbel welkom want jij bent een echte Stokstraat bewoner en kan dus echt vertellen wat je hebt meegemaakt.
Je bent de eerste, die uit ervaring kan vertellen, ga vooral door en schrijf alles wat je weet, a.u.b.
Breur...bedankt
Heb er zelf gewoond van 1946 tot 1954...op 10 jarige leeftijd verhuisd.
Was een super tijd voor onze jeugd..de leegloop begon toen, en wij hadden hele huizen tot onze beschikking.
We richten deze in met alles wat wij vonden...stoelen..etc.
Ook minder leuke momenten...3 jongens bij 1 jongen thuis...hoop gegil...heer des huizes dronken, en komt met mes richting huiskamer waar wij waren... vrouw trekt kast naar voren en duwde ons daar achter...hoop geschreuw en gegil..heb geloof ik nog van angst in mijn broek gepist.
daarna haalde zij ons achter die kast uit toen hij weer vertrok.
Kan nog meer vertellen maar wil het hierbij laten.
Maar deze tijd was zoals vele zeggen super.
Pater Castorius...Superman!!!
ps:dit geluids fragment. is dit te verkrijen als mp3 ?
Leave a comment: