Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Sociale onrust in Maastricht vanaf 2011

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Demonstratie Bosschstraat van Occupy!

    Gistermiddag, zaterdag 29 okt. 2011, liep ik over de Markt in Maastricht, toen ik bij het standbeeld van Minckeleers enkele demonstranten zag.
    Ik zag dat ongeveer 12-15 personen stonden te demonstreren voor Occupy! Limburg.

    Zo te zien had het niet veel voeten in de aarde.
    Een van de demonstranten wist mij nog te melden dat er enige discussie is binnen de beweging Occupy! in Maastricht cq Limburg.

    Deze demonstratie zou van Occupy! Limburg zijn, zo begreep ik.
    Occupy! Maastricht zou andere plannen hebben.

    Nou, dat schiet dus lekker op.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
      Ik las deze week het briljante boek van Sebastian Haffner: 'Het verhaal van een Duitser 1914-1933'. Het boek schreef Haffner in 1939. Wie wil lezen waar bovenstaande lulkoek toe kan leiden raad ik dit boek van harte aan. Wat zeg ik: het zou verplichte literatuur moeten zijn!
      Ik heb dit boek nu ook gelezen en ik onderstreep de woorden van burgemeester.

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
        Gistermiddag, zaterdag 29 okt. 2011, liep ik over de Markt in Maastricht, toen ik bij het standbeeld van Minckeleers enkele demonstranten zag.
        Ik zag dat ongeveer 12-15 personen stonden te demonstreren voor Occupy! Limburg.

        Zo te zien had het niet veel voeten in de aarde.
        Een van de demonstranten wist mij nog te melden dat er enige discussie is binnen de beweging Occupy! in Maastricht cq Limburg.

        Deze demonstratie zou van Occupy! Limburg zijn, zo begreep ik.
        Occupy! Maastricht zou andere plannen hebben.

        Nou, dat schiet dus lekker op.
        Die discussie is vooral over waar je je op richt, door wie je laat inspireren. Het is geen specifiek Occupy probleem maar een typisch Maastrichts probleem. Zie je je als een beweging die vooral een Nederlandse beweging is of eerder een regionale/internationale beweging. Met andere woorden is Amsterdam of Brussel de leidraad. Er ligt nog wat werk om dit in goede banen te leiden.
        In ieder geval wordt er gezamenlijk opgetrokken op zaterdag, om 17u Lichtjesmars van de Markt naar het Plein 1992.

        Opmerking


        • #19
          Ze gaan binnenkort massaal het Vrijthof bezetten!

          Occupy de Vriethof
          Jij bent aanwezig · Delen · Openbaar evenement

          Tijd vrijdag 11 november · 11:00 - 20:00
          Locatie De Vriethof - Mestreech
          Meer informatie Kom allemaol! Veer goon duurzaam investere in de Vastelaovend!

          https://www.facebook.com/event.php?eid=262180583819475

          Opmerking


          • #20
            Ik kijk uit naar de reactie van Pier

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
              Ik kijk uit naar de reactie van Pier
              ALAAF.....

              @ Ivo M.
              Het zou voor de Occupy! Maastricht/Limburg beweging volgens mij beter zijn als ze gezamelijk optrekken en eerst onderling uitmaken wat ze willen.
              Versplintering leidt tot niets, toch?
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                ALAAF.....

                @ Ivo M.
                Het zou voor de Occupy! Maastricht/Limburg beweging volgens mij beter zijn als ze gezamelijk optrekken en eerst onderling uitmaken wat ze willen.
                Versplintering leidt tot niets, toch?
                Helemaal mee eens. Dat is ook iets waar ik graag naartoe wil werken.

                Opmerking


                • #23
                  Klaas (en anderen), moet je me toch eens verklaren hoe een beweging die uitgaat van geweldloosheid en zonder leiders of duidelijke infrastructuur uit kan groeien tot een totalitaire beweging.

                  Opmerking


                  • #24
                    Demonstraties die tot geweld leiden in Maastricht zijn een absolute zeldzaamheid. Meestal wordt er goed samengewerkt tussen organisatie en overheid. Dat is nu weer zo. Dat ligt aan alletwee de kanten, gelukkig snapt de gemeente/politiedistrict dat met een goed gesprek veel problemen te voorkomen zijn.

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door klaas
                      In maastricht wel ja.
                      gelukkig.
                      Klopt. De politie in bijv. Oakland kan beter op stage gaan bij de Maastrichtse politie.

                      Opmerking


                      • #26
                        Occupy De Vriethof in 2008 was naar de mening van de politie een beetje uit de hand gelopen. Daarom zijn er in 2009 hekwerken verschenen en werd er meer toezicht gegeven op de consumptie van alcoholische dranken. Het schijnt dat er bij het jaarlijkse Occupy gebeuren op de elfde november vrij veel wordt gedronken.

                        Veer zeen de 9 x 11%

                        Heij kint geer euch maskers downloode veur de 11de van de 11de van de 11de.



                        'nne revolusjionère vastelaovend same, sjingeleboem!
                        Last edited by Roserije; 5 november 2011, 01:04.

                        Opmerking


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Roserije Bekijk bericht

                          'nne revolusjionère vastelaovend same, sjingeleboem!
                          Whahahaha! Dit is gewoon carnaval. Ik krijg er nu alweer zin in!

                          Opmerking


                          • #28
                            Discipline MO-ers! Jullie wijken te veel af van de intentie van dit onderwerp!

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door klaas
                              Goed opgemerkt breur.
                              Ik ben dus niet de enige die die fouten/slippertjes.
                              maakt.
                              Het afleren van fouten is moeilijker dan het maken ervan.

                              Opmerking


                              • #30


                                De occupyers trekken op dit moment met hun lichtjesmars door Maastricht. Het lijkt mij wat ver gaan om dit als grote sociale onrust te bezien. Maar ik ben benieuwd genoeg naar een verslagje met wat foto's.

                                Voldoende ontopic zo?

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X