Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

In en om het RHCL te Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • In en om het RHCL te Maastricht


    Last edited by Breur; 17 december 2014, 09:19.

  • #2
    Rhcl

    Mooie reportage. Ik dacht dat ik daar goed bekend was, maar ik heb toch nog wat (her)ontdekt. Merkwaardig hoe het oog van de camera heel andere beelden laat zien dan men in het dagelijks verkeer tot zich neemt. Alles staat ineens in een ander kader, waardoor locaties die men door en door kent, haast onherkenbaar lijken.
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 8 december 2014, 07:33.

    Opmerking


    • #3
      De verbouwing in 1995/1996 van het "oude archief" naar Regionaal Historisch Centrum Limburg vind ik een succes. Oud en nieuw zijn zeer doordacht gecombineerd. Het is er prettig vertoeven. Wat betreft de klantvriendelijkheid is nog succes te behalen. De "oude" rotten die hier vaak aanwezig zijn, hebben er geen last van, maar beginnende onderzoekers en mensen die van verre komen worden te vaak in mijn ogen slecht geassisteerd. Iets meer flexibiliteit en een vleugje enthousiasme kan nooit kwaad. Je zou op zijn minst bezoekers van de studiezaal eens goedendag kunnen zeggen. Er zijn dienstdoenden die dat doen, maar het is lang geen regel.

      Opmerking


      • #4
        Wie zou willen weten hoe die restauratie precies is bedacht en uitgevoerd, kan terecht bij een boek dat de architect(en) bij gelegenheid van de heropening hebben uitgegeven.

        Opmerking


        • #5
          Wederom een prachtige productie van de Stg. MestreechOnline met bijzondere dank aan Breur
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
            Wie zou willen weten hoe die restauratie precies is bedacht en uitgevoerd, kan terecht bij een boek dat de architect(en) bij gelegenheid van de heropening hebben uitgegeven.
            Onze medewerkers halen voor u de archiefstukken uit de depots. U kunt originele archiefstukken aanvragen tot uiterlijk 16.20 uur. Wanneer u direct aan de slag wilt gaan, kunt u telefonisch of per e-mail archiefstukken reserveren. Reserveren is mogelijk tot
            uiterlijk 16.00 uur op de dag vóór uw bezoek.
            openingstijden zijn tot 17:00 uur (of ben ik abuis? )

            dat gaan we zeker eens plannen zo' n bezoekje
            Bestanden bijvoegen
            Iets te oud voor re-educatie
            iets te jong voor afdanking
            m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

            Opmerking


            • #7
              Rhcl

              Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
              openingstijden zijn tot 17:00 uur
              Jawel, maar stukken aanvragen kan dus niet later dan 16.20. Dat is ook wel logisch, in de praktijk.
              Wat betreft het bezoekje: kijk even op de website. De openstelling op maandag en zaterdag is al langere tijd VERLEDEN tijd.

              http://www.rhcl.nl/page.asp?id=1200

              Opmerking

              Bezig...
              X