Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stank voor dank. De "Stroontkaar".

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Stank voor dank. De "Stroontkaar".

    Stank voor dank. De "Stroontkaar" (Strontkar) te Maastricht. Stadsbeheer Maastricht.

    Last edited by Breur; 17 december 2014, 19:47.

  • #2
    Waar is deze "strontkar" feitelijk te bezichtigen, of wordt de kar niet tentoongesteld?
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      Waar is deze "strontkar" feitelijk te bezichtigen, of wordt de kar niet tentoongesteld?
      Ankerkade 275 Pier. Of het de bedoeling is of deze machine in wind en regen daar blijft staan, weet ik niet.

      Opmerking


      • #4
        Open dag Stadsbeheer op 21 september 2014

        Stadsbeheer bestaat dit jaar 175 jaar. Ik denk dat de "strontkar" daarvoor uit het stof werd gehaald.

        Gemeente Maastricht: Open dag Stadsbeheer op 21 september 2014.

        Op 21 september bent u van harte welkom op de Ankerkade in Maastricht om een kijkje te nemen achter de schermen van Stadsbeheer Maastricht.

        U maakt er kennis met een bedrijf vol talenten. Wist u bijvoorbeeld dat we op de milieuparken gemiddeld per jaar 41.000 liter oud frituurvet verwerken. En dat we ook het vijveronderhoud in de stad voor onze rekening nemen? We repareren zelf onze wagens in de garage.

        Tijdens de open dag kunt u kennismaken met de medewerkers van Stadsbeheer. Zij houden de stad schoon, heel en technisch veilig. Dat doen ze niet alleen: meer dan 100 medewerkers van de Maastrichtse Toeleveringsbedrijven helpen daarbij. En uiteraard doen ze dat ook met uw hulp. Samen houden we Maastricht sjiek en sjoen.

        Prijsvraag
        U kunt ook nog wat winnen. Als u meedoet aan de prijsvraag, maakt u kans op een bomen- of tuinsnoeibeurt of bestratingsonderhoud.

        Wanneer?
        De open dag begint om 12.00 en eindigt om 16.00 uur. Het adres is Ankerkade 275 in Maastricht

        Opmerking


        • #5
          Strontkar

          Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
          Stank voor dank. De "Stroontkaar" (Strontkar) te Maastricht.
          Als ik het goed begrijp dat zien we een pompmachine voor het leeghalen van beerputten? Als die gebruikt is vanaf 1875, dan vind ik hem er nogal modern uitzien. Ik woonde in de jaren 1970 aan de Lage Kanaaldijk. In het betreffende blokje huizen was toen nog geen aansluiting op de riolering, zodat eens in de zoveel tijd de beerput (voor drie adressen) geleegd moest worden.

          Opmerking


          • #6
            bestratingsonderhoud

            Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
            U kunt ook nog wat winnen. Als u meedoet aan de prijsvraag, maakt u kans op een bomen- of tuinsnoeibeurt of bestratingsonderhoud.
            Daar heb ik wel een beetje moeite mee. Ik weet een straat waar het trottoir zo schots en scheef ligt, dat het een gevaar oplevert voor de veelal oudere bewoners daar. Bij sneeuw en ijzel kunnen ze al helemaal niet meer over de straat. Al enkele jaren over gereclameerd, maar geen resultaat. En nu zou je dat noodzakelijke onderhoud (waar de aanwonenden nota bene een stedelijke belasting voor betalen) geregeld kunnen krijgen als je een prijsvraag wint?

            Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld?

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
              Daar heb ik wel een beetje moeite mee. Ik weet een straat waar het trottoir zo schots en scheef ligt, dat het een gevaar oplevert voor de veelal oudere bewoners daar. Bij sneeuw en ijzel kunnen ze al helemaal niet meer over de straat. Al enkele jaren over gereclameerd, maar geen resultaat. En nu zou je dat noodzakelijke onderhoud (waar de aanwonenden nota bene een stedelijke belasting voor betalen) geregeld kunnen krijgen als je een prijsvraag wint?

              Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld?
              Misschien is het beheer van de openbare ruimte sowieso een vorm van loterij; het is maar afwachten of er onderhoud wordt gepleegd en zo ja, met welk resultaat.

              De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

              Max Dendermonde

              Opmerking

              Bezig...
              X