Mijn oude moeder heeft tot 1960 aan de Mergelweg gewoond, en ik ben op zoek naar foto's gemaakt op en eventueel met bewoners van de Mergelweg. Dit voor de periode tot 1960. Aangezien ze voor WW2 is geboren, mogen het ook echt oude foto's zijn. Alhoewel ze nog steeds bij de pinken is, haalt ze natuurlijk steeds vaker jeugdherinneringen op, en het zou mooi zijn als ik foto's voor haar kan verzamelen. Wie o wie wil oude privé foto's digitaal met mij delen. Dank alvast
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Foto's Mergelweg Sint Pieter
Sluiten
X
-
Dag Hans, welkom op Mestreech Online!
In eerste instantie wil ik je verwijzen naar de beeldbank van het Historisch Centrum Limburg (HCL, Sint Pieterstraat 7, Maastricht)
Ik heb even gezocht in de rubriek 'vrij zoeken' met het trefwoord 'Mergelweg' en kreeg 184 treffers. Die zijn niet allemaal van de Mergelweg zelf. Die straat kan ook worden genoemd in de beschrijving van een aanpalende straat, die bijvoorbeeld op de Mergelweg uitkomt. De mogelijkheid om de zoektocht te beperken tot bijvoorbeeld '1930-1960' werkt niet goed. Het handigste is dus, de hele reeks door te lopen op: https://beeldbank.historischcentruml...12/?nav_id=0-0
Rechts boven op de pagina kun je het aantal foto's per pagina (standaard 10) met pijltjes eindeloos aanpassen. Klik daarna op het cirkelvormige pijltjessymbool helemaal rechts, zodat de opdracht wordt uitgevoerd.
Niet alle foto's zullen in hoge resolutie staan, maar je kunt die altijd opvragen.
Sommige foto's worden op de website niet afgebeeld, omdat daar auteursrechten op rusten. Die kun je wel gaan bekijken bij het HCL. Entree is gratis. Wel moet je je even laten registreren.Last edited by Ingrid M.H.Evers; 15 augustus 2025, 22:50.
-
Dank je Ingrid voor je bericht! Dit helpt zeker, maar blijf uiteraard ook geinteresseerd in preve kiekjes.Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk berichtDag Hans, welkom op Mestreech Online!
In eerste instantie wil ik je verwijzen naar de beeldbank van het Historisch Centrum Limburg (HCL, Sint Pieterstraat 7, Maastricht)
Ik heb even gezocht in de rubriek 'vrij zoeken' met het trefwoord 'Mergelweg' en kreeg 184 treffers. Die zijn niet allemaal van de Mergelweg zelf. Die straat kan ook worden genoemd in de beschrijving van een aanpalende straat, die bijvoorbeeld op de Mergelweg uitkomt. De mogelijkheid om de zoektocht te beperken tot bijvoorbeeld '1930-1960' werkt niet goed. Het handigste is dus, de hele reeks door te lopen op: https://beeldbank.historischcentruml...12/?nav_id=0-0
Rechts boven op de pagina kun je het aantal foto's per pagina (standaard 10) met pijltjes eindeloos aanpassen. Klik daarna op het cirkelvormige pijltjessymbool helemaal rechts, zodat de opdracht wordt uitgevoerd.
Niet alle foto's zullen in hoge resolutie staan, maar je kunt die altijd opvragen.
Sommige foto's worden op de website niet afgebeeld, omdat daar auteursrechten op rusten. Die kun je wel gaan bekijken bij het HCL. Entree is gratis. Wel moet je je even laten registreren.
Opmerking
Opmerking