Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gangen Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #76
    Oorspronkelijk geplaatst door erikvanrijsselt Bekijk bericht
    Deze gang bestaat. Hij loopt vanaf de voormalige burgemeesterswoning aan het Vrijthof naar het achterliggende koetshuis, met de in- uitgang aan de Papenstraat.
    Kompleminte
    Erik van Rijsselt
    Welkom op MO Erik.

    De in- en uitgang ligt dan volgens mij in de Papenstraat nr. 2 voormalig nr. 4?

    Opmerking


    • #77
      Oorspronkelijk geplaatst door erikvanrijsselt Bekijk bericht
      Deze gang bestaat. Hij loopt vanaf de voormalige burgemeesterswoning aan het Vrijthof naar het achterliggende koetshuis, met de in- uitgang aan de Papenstraat.
      Kompleminte
      Erik van Rijsselt
      Bedank Erik.
      Zou het dan toch geen "verhaaltjes" zijn dat in de buurt van de Koestraat en omgeving er zich ook onderaardse gangen aanwezig zijn ?

      Opmerking


      • #78
        Van twee stuks weet ik het bestaan.
        Er loopt een gang tussen het ketelhuis van de voormalige Sphinx naar het ketelhuis onder de Boschstraat en tussen het oude stadhuis naar het nieuwe op de markt.

        Opmerking


        • #79
          Omdat informatie hierover moeilijk te vinden was heb ik zelf een online kaart gefabriceerd betreffende de gangen. Het is maar een simpele kaart waarbij de ondergrondse gangen blauw zijn en het overige bruin heb gemaakt. Deze kaart is gebaseerd op informatie van Stichting Maastricht 1867. Ik hoop ter Lerinck ende Vermaeck van ieder hier. Graag hoor ik wel op of aanmerkingen. Misschien dat ik de kaart uitbreid met informatie dus suggesties zijn welkom.

          http://members.home.nl/danny.brands/

          Opmerking


          • #80
            Guinness, volgens mij was het een ... werk, chapeau
            Kompleminte

            Toller

            Opmerking


            • #81
              Bezoek de kazematten zonder moe te worden! Supermooi filmpje op YouTube:

              Opmerking


              • #82
                Naast de kerk, dus in de tuin van Pastoor Habets straat nr 50 ligt ook een heel grote gang uit de vestingwerkentijd.
                De bewoner had hem zelfs al gedeeltelijk ontgraven in 2018 vanuit de tuin om er een "man-cave" van te maken. Echter de gemeente stond dat niet toe.
                Als een gang ondergrond op je kavel ligt blijkt die niet van jouw te zijn.
                Ik kwam er eens langs toen hij met de ladder naar beneden ging en de schuttingen in de tuin nog niet stonden..

                p.s.
                overigens het hoekpand nr 48 dat recent opgeknapt is voor verhuur aan studenten daar zag je ook aan gevel en vensterbanken dat er heel behoorlijke verzakkingen plaatsgevonden hebben daar het pand ook op zo'n deel van de vesting staat.
                Bestanden bijvoegen
                Last edited by Antonius; 13 mei 2021, 09:04. Reden: p.s.
                ik ben verguisd

                Opmerking

                Bezig...
                X