Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Sint Pieterstraat 37: een wachthuis?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Wachthuis St. Pieterstraat situatie voor 1972

    Last edited by Breur; 26 juli 2013, 12:53.

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
      Mijn conclusie: het is zeer goed mogelijk dat achter het pleisterwerk nog de oude bakstenen zitten. Het is dus waarschijnlijk een en hetzelfde pand.
      Elders beweert Aminees dat het stucwerk aangebracht op een pand bij Smeermaas een verschijnsel van eind 19, begin 20ste eeuw. Als dat inderdaad het geval is geeft het meer kracht aan bovenstaande hypothese.

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
        Mijn conclusie: het is zeer goed mogelijk dat achter het pleisterwerk nog de oude bakstenen zitten. Het is dus waarschijnlijk een en hetzelfde pand.
        Het is ongetwijfeld hetzelfde pand, zoals kort geleden hier door mij bevestigd werd.


        Opmerking


        • #19
          Die had ik gemist. Case closed. Mooie foto, trouwens!

          Opmerking


          • #20
            Gedeeltelijke sluiting? Volgens het ANWB-schild aan de gevel is de opbouw gemaakt in 1900. Is dit waar?

            Ik heb vandaag een drietal foto's gemaakt waarin je kunt zien dat er pleisterwerk op de oude stenen muur zit. Bij de regenpijp zie je dit namelijk. De foto is gemaakt met zicht naar de Nieuwenhofstraat.
            Bestanden bijvoegen
            Kompleminte

            Toller

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
              Gedeeltelijke sluiting? Volgens het ANWB-schild aan de gevel is de opbouw gemaakt in 1900. Is dit waar?

              )
              Ja, dat is waar. Tenminste, dat was mijn conclusie uit hele bovenstaande discussie.

              Opmerking


              • #22
                ANWB-schild (deels) toch onjuist

                Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                Gedeeltelijke sluiting? Volgens het ANWB-schild aan de gevel is de opbouw gemaakt in 1900. Is dit waar?

                Ik heb vandaag een drietal foto's gemaakt waarin je kunt zien dat er pleisterwerk op de oude stenen muur zit. Bij de regenpijp zie je dit namelijk. De foto is gemaakt met zicht naar de Nieuwenhofstraat.
                Ik wil mij even buiten de discussie over de opbouw uit 1900 houden, maar wat absoluut onjuist is en toch vermeld staat op het ANWB-schild is dat de poortsleutel in het gietijzeren kluisje werd bewaard.
                Kortheidshalve verwijs ik naar de discussie elders op dit forum over de gietijzeren kluisjes.
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking

                Bezig...
                X