Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De "Waalse kerk" te Maastricht.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • De "Waalse kerk" te Maastricht.

    De "Waalse kerk" te Maastricht.

    Last edited by Breur; 17 december 2014, 11:08.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    De "Waalse kerk" te Maastricht.
    http://www.youtube.com/watch?v=GKEEo_r4QbQ
    Ook dit is Maastricht. We hebben eeuwen naast elkaar geleefd.
    Boed

    Opmerking


    • #3
      Passage uit het dagboek 1871-1900 van Pieter-Jan Poulusse, wachtmeester der Koninklijke Marechaussee b.d.



      Pieter-Jan Poulusse was van 1875 tot 1895 in dienst van het Wapen der Koninklijke Marechaussee in de provincie Zeeland. Uiteindelijk verliet hij door medische omstandigheden het Wapen en kreeg op voordracht van zijn officieren een baan als koster aangeboden in de N.H. kerk in Maastricht. In 1895 werd hij koster en woonde met zijn gezin in een bovenwoning in de gemeente St. Pieter "drie hoog". Hij verving de vorige koster een bejaarde en afgeleefde man die zijn ontslag had moeten nemen i.v.m. drankmisbruik. Hij hield het maar een jaar uit in Maastricht en verhuisde naar Schinnen om daar tot "brievengaarder" te worden benoemd.


      Bron: Marechaussee Contact , februari 2016, nummer 1, pagina 20 en 21.
      Kompleminte

      Toller

      Opmerking


      • #4
        Jammer dat we zes maanden moeten wachten voordat dit nummer kan worden gepubliceerd op de betreffende website.

        Opmerking


        • #5
          Wat bedoel je hiermee?
          Kompleminte

          Toller

          Opmerking


          • #6
            Ik wilde dat artikeltje even zelf lezen, dus ben ik op zoek gegaan naar dat nummer. Maar als je het februarinummer van Marechaussee Contact wilt inzien, moet je volgens de website zes maanden wachten voordat het op de site wordt geplaatst.

            Opmerking


            • #7
              Nu begrijp ik het, ik krijg elke twee maanden het papieren exemplaar en daar kwam ik het korte verhaaltje tegen..
              Kompleminte

              Toller

              Opmerking

              Bezig...
              X