Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kerk Mariaberg

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Kerk Mariaberg

    De kerk van het Onbevlekte Hart van Maria in Mariaberg gaat sluiten. De kerk werd van 1951-53 gebouwd naar een ontwerp van Alphons Boosten, zijn laatste werk. De kerk biedt plaats aan 800 personen. De laatste jaren werd de mis nog maar door gemiddeld 8 personen bezocht. De parochie is inmiddels gefuseerd met de parochies van Daalhof en Wolder.

    Vandaag stond dit artikel in de krant:
    Mariabeeld kerk aan Fatimaplein naar Wolder

    MAASTRICHT – Het Mariabeeld in de Onbevlekt hart van Mariakerk aan het Fatimaplein in de Maastrichtse wijk Mariaberg is zondag verhuisd naar het godshuis aan het Monseigneur Vranckenplein in Wolder.

    Dat gebeurde aan het slot van de allerlaatste mis die in de kerk van Mariaberg werd gehouden. Harmonie Kunst Door Oefening begeleidde het beeld op weg naar buiten.

    De kerk aan het Fatimaplein staat te koop. Er is een aantal gegadigden, maar wat ze met het godshuis willen, is niet duidelijk, zegt Kees Bekker van het kerkbestuur.

    „Daardoor kunnen we niet beoordelen of de herbestemming onze goedkeuring kan krijgen.” Mocht verkopen niet lukken dan is sloop van de kerk de laatste optie. Bekker: „Maar dan zal de grondopbrengst hoog genoeg moeten zijn om de afbraakkosten te dekken.

    In de krant van vrijdag een verhaal over het Fatimaplein

    Bron: DDL, 18-8-2011
    Meer informatie over de kerk van Mariaberg op www.kerkgebouwen-in-limburg.nl.

  • #2
    Wat zou zo`n kerk nou moeten kosten?

    Opmerking


    • #3
      De Sint Hubertus kostte in 2009 € 375.000, nog geen vier ton, dus wat let je?

      Opmerking


      • #4
        Rocktempel?
        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
          Wat zou zo`n kerk nou moeten kosten?
          Zoek je nog een leuke trouwlocatie?
          Welkom thuis trouwens
          Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door lucy Bekijk bericht
            Zoek je nog een leuke trouwlocatie?
            Welkom thuis trouwens
            Nu je het zo zegt Lucy......

            Daar zou burgemeester alle MO-leden gemakkelijk in kwijt kunnen, toch?
            Bovendien moet hij niet klagen over de kosten, van mij krijgt hij hoogst vermoedelijk toch al een fles Chateau Migraine
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #7
              Dit pand zou een mooie klimschuur kunnen zijn, met onderkomen voor bijvoorbeeld lokale initiatieven. De stookkosten zijn echter enorm.Ik zou er graag nog eens van kelder tot toren willen ronddolen.
              Trust me, I know what I am doing

              Opmerking

              Bezig...
              X