Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

MECC Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • MECC Maastricht

    De geschiedenis van MECC Maastricht gaat terug naar de jaren '50. In die tijd was in Valkenburg de Eurohal gevestigd. In deze hal werden beurzen, tentoonstellingen en evenementen georganiseerd. De activiteiten in de Eurohal richtten zich op de inwoners van Zuid-Limburg en de vele toeristen die deze regio jaarlijks bezoeken.

    Het aantal activiteiten in de Eurohal groeide, maar de capaciteit van de hal was te gering voor alle evenementen die men er wilde organiseren. Daarom werd de Eurohal in 1974 naar Maastricht verplaatst. Een belangrijke reden voor deze verhuizing was de sociaal-culturele en economische betekenis, die een congres- en tentoonstellingscentrum voor de gemeente Maastricht zou vervullen.



    Om tot een verdere uitbreiding te komen kregen projectontwikkelaars de opdracht om de mogelijkheden van een grote accommodatie te onderzoeken. In 1983 nam de gemeenteraad Maastricht het besluit tot de bouw van MECC Maastricht en een jaar later werd de eerste paal geslagen door staatssecretaris Van Zeil. De officiële opening door Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Margriet vond plaats op 23 september 1988. Nu kon men eindelijk op grote schaal projecten opstarten waar genoeg ruimte voor beschikbaar was.



    Door de jaren heen vonden er verschillende bijzondere gebeurtenissen plaats. In 1990 ging men een samenwerkingsverband aan met de Amsterdam RAI. Dit resulteerde op 1 januari 1996 in een 75 % meerderheidsbelang, waardoor MECC Maastricht een substantieel onderdeel uitmaakt van de wereldwijde RAI Group, een collectief van bedrijven in de communicatiesector.

    Sinds de oprichting van MECC Maastricht zijn vele uitbreidingen gerealiseerd. In totaal beschikt MECC over 30.000 m2 tentoonstellingsoppervlakte, is er een congrescentrum met 2 auditoria en kan men terecht in 26 vergaderzalen, variërend van 10 tot 350 personen. MECC Maastricht heeft maar liefst 274 hotelkamers tot haar beschikking via NH Maastricht hotel (****), dat zich op het complex bevindt. De stad Maastricht beschikt bovendien over ruim 2.000 aanvullende hotelkamers. Om de gasten hierin wegwijs te maken kan een beroep worden gedaan op Maastricht Booking Service voor gratis bemiddeling en aantrekkelijke kortingen op hotelaccommodatie. MECC Maastricht is optimaal bereikbaar en om de bezoeker wegwijs te maken stelt Maastricht Booking Service vervoersplannen op maat samen.www.mecc.eu







    www.annexum.nl

  • #2
    SP stelt vragen over mogelijke aankoop MECC door de gemeente

    De SP fractie in de Maastrichtse gemeenteraad wil van het college van B&W weten wat er waar is van het bericht in Dagblad De Limburger dat de gemeente Maastricht weer een meerderheidsbelang wil nemen in het MECC.

    De op 21 maart 2013 door de SP gestelde zgn. artikel 39 RvO vragen zijn HIER te lezen.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #3
      Maastricht kan niet zonder het Mecc, als niemand er meer in geïnteresseerd is betekent dit het einde van Maastricht als beurs -en congresstad. Dan verkast b.v. het prestigieuze Tefaf naar een andere stad, wat volgens mij reëel is om mee rekening te houden. Wat betekent dit voor de aantrekkingskracht voor de stad en regio en de directe en indirecte werkgelegenheid? Een forse aderlating. Het rekensommetje kan dan wel eens wat hoger uitvallen. Ik denk aan minder hotelovernachtingen in het hogere segment en minder werk voor toeleveringsbedrijven en minder bedrijvigheid in het historische centrum.
      Er is wel een risico, stel dat het Mecc de komende jaren de concurrentie niet aankan en toch enkele beurzen en congressen gaat verliezen? Dan loopt men een extra financieel risico dat de stad en belastingbetaler zal moeten ophoesten.
      Last edited by Kermit; 5 april 2013, 15:36.

      Opmerking


      • #4
        De ellende van parkeerplaatsen dat als je ze niet nodig hebt, ze nergens voor kunnen dienen dan parkeerplaatsen, terwijl je toch een bepaalde capaciteit nodig hebt op dagen dat ze hard nodig zijn. Parkeerplaatsen zijn (bijna) niet multi-funtioneel. De enige oplossing is ze diep onder de grond te stoppen. Maar dit geldt ook voor weinig functioneel vastgoed. Maar dit terzijde.

        Opmerking


        • #5
          Prachtige p&r lokatie, naast station Randwyck.

          Nee, we bouwen een nieuwe in Limmel incl nieuw Station Noord

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
            Prachtige p&r lokatie, naast station Randwyck.

            Nee, we bouwen een nieuwe in Limmel incl nieuw Station Noord
            Met zo'n nieuw project kun je scoren als bestuurder, met de eerste goedkope oplossing niet
            Fallor ergo sum

            Opmerking

            Bezig...
            X