Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Vroom en Dreesmann Grote Staat

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

NIEUWS van de limburger..
    Via de imposante groene trappen betreedt het veertigkoppige gezelschap Inde Lanscroon, de vijftig woningen in de voormalige V&D aan de Grote Staat in Maastricht. De vroegere personeelsingang heeft allure. Hij leidt naar de binnentuin waar het voelt als een smalle Napolitaanse straat met de sfeer van luid bijpratende buurvrouwen die de was ophangen.

Nadat warenhuis Hudson’s Bay er in 2020 mee was gestopt, worstelde eigenaar CBRE Investment Management met het gebouw. „Een groot warenhuis is niet meer van deze tijd”, vertelt architect Michael Maminski van bureau Rijnboutt. „Kantoren, een hotel, woningen hebben we onderzocht, zelfs leeg laten staan was een optie.” Huurappartementen

Opmerking

Om in elk geval de helft van de appartementen onder de 1250 euro huur te houden (’betaalbaar’ naar landelijke maatstaven), kreeg CBRE Investment Management, via de gemeente, 625.000 euro rijkssubsidie. Dat geld verbrandt de ontwikkelaar/belegger snel, want de leegstand kost maandelijks tienduizenden euro’s. Wel vormen de succesvolle winkelverdiepingen met Zara en Starbucks een financieel fundament voor de investeerders achter CBRE.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht
        NIEUWS van de limburger..
        Via de imposante groene trappen betreedt het veertigkoppige gezelschap Inde Lanscroon, de vijftig woningen in de voormalige V&D aan de Grote Staat in Maastricht. De vroegere personeelsingang heeft allure. Hij leidt naar de binnentuin waar het voelt als een smalle Napolitaanse straat met de sfeer van luid bijpratende buurvrouwen die de was ophangen.

Nadat warenhuis Hudson’s Bay er in 2020 mee was gestopt, worstelde eigenaar CBRE Investment Management met het gebouw. „Een groot warenhuis is niet meer van deze tijd”, vertelt architect Michael Maminski van bureau Rijnboutt. „Kantoren, een hotel, woningen hebben we onderzocht, zelfs leeg laten staan was een optie.” Huurappartementen

Het was 'n 55 koppig gezelschap + die niet betalende verstekeling (welke duidelijk gezien werd) die het gebouw mochten bezoeken als rondleiding georganiseerd door stichting Topos Zuid Limburg.
        Een goed verhaal van de architecten Maminski en Castelijns tijdens de lezing in de Waalse Kerk alsook een verhelderend verhaal tijdens de rondleiding van projectleider Romano Van Hooren van 3W real estate.
        Voor die Expats en Young Urban Professionals die er wonen of weldra komen te wonen, een oase van rust in de anders o zo luide en vieze binnenstad waar je al vanaf 5:00 uur 's ochtends tot diep in de nacht geen "zero emissions" mag verwachten.

Het zou de handhaving Maastricht sieren als men andere delen van die binnenstad eens wat vaker in het oog zou houden. Opdat men ook daar rustig en stil die broodnodige nachtrust kan genieten. Wonen boven winkels is een mooi idee en concept, maak het ook mogelijk.
        Iets te oud voor re-educatie
        iets te jong voor afdanking
        m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

Opmerking

Ik heb een vermoeden wie die "verstekeling" was. Werd op Carnavalszaterdag de toegang geweigerd bij het Autoriteiten-toeken. Maar ik spreek me daar niet over uit.
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

Opmerking

Ik ben wel benieuwd Haas
            Omdat men altijd een risico neemt als de veiligheidsvoorschriften niet worden nagekomen door net die ene man teveel.

Maar een heel ander aspect is natuurlijk, dat ik vaker hier op het forum geschreven heb, journalistieke artikelen opgehouden door de bretels van je opa daar heeft niemand wat aan.
            Temeer omdat er grote veranderingen plaats MOETEN vinden om Maastricht leefbaar te houden of weer leefbaar te maken.
            Dus die bril van Joos Philippens moet eens grondig schoongemaakt worden opdat hij objectiever kan zien en schrijven.

Opmerking

Ik heb nu toch het vermoeden dat het om iemand anders gaat......vrij klein persoon. Meer kan en wil ik niet zeggen.
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

Opmerking

Geen probleem Haas de verstekeling was maar bijzaak.

Het ging me vooral om de berichtgeving van de journalist die in dit artikel maar een mu objectiever is dan hetgeen we normaal van de journalisten kunnen verwachten.
                Soms lijkt het wel of je iets tweemaal moet uitleggen aan een journalist, terwijl een andere leek het meteen begrepen zou hebben.

Ondanks dat jonge mensen nog steeds bijna geen schijn van kans hebben om zelfstandig te kunnen wonen in Maastricht worden de initiatieven voor die doelgroep in de kiem gesmoord daar beleggers zich geconfronteerd voelen en hun zakelijke belangen geschaad zien worden door de teneur van het artikel in De Limburger. Gaan beleggers dit nog opvolgen en woningen realiseren?

Ik weet niet hoe U destijds aan een eigen woning gekomen bent, maar ik heb 6 jaar op elke wachtlijst gestaan die er was en moest er uiteindelijk ook heel veel voor betalen in de privé sector.
                614 guldens kale huur per maand dat was 2/3 van mijn salaris. Maar "my home is my Castle" nietwaar?

Opmerking

Best een mooi stuk van Joos Philippens

Komt het nog goed met prestigieus appartementencomplex boven V&D in Maastricht? ‘Je hebt niet het idee dat je hartje stad woont’

Opmerking

Bezig...
                  X