Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gouvernement a/d Maas

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Gouvernement a/d Maas

    Ik heb het nooit zo'n geweldig gebouw gevonden, het Gouvernement aan de Maas van architect Snelders, dat in 1986 werd geopend. Afgelopen maanden is het 25 jaar oude gebouw grondig gerenoveerd en, kijk nou eens, dat blauwe licht geeft het toch wel iets speciaals. Ik neem aan dat het verlichtingsplan onderdeel was van de net afgeronde renovatie, of was dit al langer zo?

    Nou nog de 'Stars of Europe' verplaatsen naar het pleintje naast die ronde entree en we zijn klaar voor de volgende Eurotop.














  • #2
    Loco, wat een toeval dat jij precies post wat ik al een tijdje van plan ben!
    Ik ben zelfs al eens aan een draadje over die verlichting begonnen. Mee gestopt omdat ik vond dat ik foto's moest hebben....

    Als ik de laatste tijd bij nacht en ontij over de hoeg bruk fiets dan wordt mijn oog getrokken door die prachtige verlichting van het gouvernement. Opmerkelijk dat daar heel weinig aandacht voor is geweest. Ook ik neem aan dat dit voortkomt uit het restauratieplan. Kosten.... 3.000.000 miljoen euro. Maar: opeens heeft maastricht er een nachtelijke parel bij!

    Opmerking


    • #3
      3.000.000 miljoen euro of 3.000.000 euro?
      Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
        Maar: opeens heeft maastricht er een nachtelijke parel bij!
        Ik had begrepen dat ze de aandelen Essent van de hand hadden gedaan?
        De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

        Max Dendermonde

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Karel de Kale Bekijk bericht
          Ik had begrepen dat ze de aandelen Essent van de hand hadden gedaan?
          Ja klopt. Dit kon er blijkbaar nog wel vanaf; de vlam van Minckelers niet meer.

          Vorige week stond er nog iets in de krant over de sfeerverlichting van diverse gebouwen in de stad (kan het artikel niet meer vinden). Daarbij werd ook de "groene verlichting" van het gouvernement genoemd.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
            Dit kon er blijkbaar nog wel vanaf; de vlam van Minckelers niet meer.
            Tja, dat zijn twee verschillende portemonnees, Provincie en Gemeente. Op de Markt hebben ze kennelijk een groter gat in de begroting.

            Opmerking


            • #7
              Laat de Provincie gewoon die vlam van Mickeleers laten branden via Essent!
              Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

              Opmerking


              • #8
                Nogmaals het Gouvernement in de spotlights

                Zo mooi kreeg ik het niet op de gevoelige plaat:




                (foto's: Laurens Bouvrie, MaastrichtAktueel, 14-11-2011)

                Opmerking


                • #9
                  Ja....! Prachtig!

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11
                      Hier is de mopperaar weer. Ga eens kijken na hoogwater. Het bouwen in de Maas is niet helemaal gelukt. De doorstroming aan de landzijde van het eiland is slecht geregeld.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                        Hier is de mopperaar weer. (..)
                        Zelfkennis is ook en vorm van kennis....
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • #13
                          Het spijt me, maar ik kan niet echt enthousiast worden over de verlichting van het Gouvernement. Het is veel te fel, en enige diepgang kan ik er niet aan ontdekken. Bovendien is dat blauw niet bepaald origineel. Half Frankrijk is allang voorzien van dit soort verlichting. Het komt op mij over als een reuze-gadget. Ik werk momenteel aan een verlichtingsplan voor AINSI in opdracht van beheersorganisatie BOEi, en ik kan verzekeren dat er voor een klein budget heel wat onderuit de kan te halen valt...

                          Opmerking


                          • #14
                            Mee eens: subtiel en origineel is dat blauwe licht niet.
                            Van de ander kant: het Gouvernement is niet bepaald een subtiel gebouw en op afstand - vanuit het centrum - werkt het best wel.
                            Ben benieuwd naar het AINSI verlichtingsplan

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                              Mee eens: subtiel en origineel is dat blauwe licht niet.
                              Nee, maar het is wel erg handig voor het weghouden van drugsspuiters en -handelaars. Dat scheelt een hoop ongewenst afval elke morgen.

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X