Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Historische gebouwen Maastricht
Sluiten
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk berichtWaar past die Arnoldine in het lijstje van Breur? Tussen Marie-Louise en Marguerite? Woonde zij ook op Lambertuslaan nr. 6?
1. Arnoldine Mathilde Huberdine Guillemiene Marie BONHOMME
De ouders van Arnoldine Mathilde Huberdine Guillemiene Marie BONHOMME zijn:
2. Jean ((Johann) Arnold Hubert Jules Guillaume (Wilhelm) BONHOMME werd geboren op 26 mei 1866 te Maastricht. Guillaume huwde Anna Thérèse Josephine Maria VAN BENEDEN 18 mei 1899 te Maastricht. Guillaume overleed 16 januari 1919 52 jaar oud te Maastricht. Guillaume werd begraven te Maastricht.
3. Anna Thérèse Josephine Maria VAN BENEDEN werd geboren op 7 september 1873 te Maastricht. Anna huwde Jean ((Johann) Arnold Hubert Jules Guillaume (Wilhelm) BONHOMME 18 mei 1899 te Maastricht. Anna overleed 10 februari 1969 95 jaar oud Cortenstraat 3 te Maastricht. Anna werd begraven 13 februari 1969 te Maastricht.
Arnoldine werd geboren op 12 november 1908 te Maastricht.
Arnoldine huwde Josephus Franciscus Maria ERAS 20 november 1937 te Maastricht.
Arnoldine overleed 28 juli 1995 86 jaar oud te Maastricht.
Arnoldine werd begraven te VUGHT (NL).
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door marres Bekijk berichtIn aanvulling op de genealogie van Breur kan ik nog melden dat Marguerite Bonhomme op latere leeftijd gehuwd is met een notaris Gemmeke.
Dit huwelijk bleef kinderloos.
Marcel Tielens, die nu in Schoten bij Antwerpen woont, wilde na haar dood nog een museum openen in dit huis, maar dit is hem niet gelukt.
Waar past die Arnoldine in het lijstje van Breur? Tussen Marie-Louise en Marguerite? Woonde zij ook op Lambertuslaan nr. 6?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk berichtMarguerite BONHOMME werd geboren op 8 mei 1916 te Maastricht. Marguerite overleed 24 juli 2006 Sint Lambertuslaan 6 te Maastricht.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht3. Heeft iemand foto's van de situatie van de vier villa`s voor aanleg van de Kennedybrug?
Sint Lambertuslaan 9-11, Villa Maya.
Met dank aan www.maastricht.lu!
Overigens opmerkelijk dat die boogvormige bestrating nu nog duidelijk te herkennen is. Heb ik me nooit gerealiseerd.
De vier villa`s rondom het voormalige 'rond point'. Linksbeneden St. Lambertuslaan 6.Last edited by burgemeester; 12 oktober 2011, 22:03.
Leave a comment:
-
In aanvulling op de genealogie van Breur kan ik nog melden dat Marguerite Bonhomme op latere leeftijd gehuwd is met een notaris Gemmeke.
Dit huwelijk bleef kinderloos.
Marcel Tielens, die nu in Schoten bij Antwerpen woont, wilde na haar dood nog een museum openen in dit huis, maar dit is hem niet gelukt.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk berichtIk denk dat je dat wel begrijpt.
Inmiddels zelf ook weer wat verder.
Arnold Bonhomme was dus opdrachtgever. Deze Arnold was reder en (mede-)oprichter van de stoomvaartmaatschappij die de bootvaart naar Luik en Venlo onderhield. Toch iemand uit de transporthoek dus! Zijn vrouw, Leonie, was de dochter van Eugene Regout, eigenaar en bouwheer van Villa Wyckerveld. Niet bepaald een slechte vangst dus voor Arnold. Het resultaat laat zich aanschouwen op Lambertuslaan nummer 6.
Villa Maya, zie ook hierbeneden in post nr. 15, was de grootste villa in de nieuwe wijk. De villa werd in 1903 gebouwd in opdracht van Bankier H.J Seydlitz, die samen met Bonhomme oprichter was van de stoomvaartmaatschappij.
Bron: Monumentengids Maastricht, Boogard & Minis, 2001.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk berichtDank voor het jaartal!
Weet je ook wat die Bonhomme deed? Was dat er eentje van het transportbedrijf?
Leave a comment:
-
Eugenius Bernardus Hubertus Regout
Aanvulling http://forum.mestreechonline.nl/show...19&postcount=5
Eugène Regout was fabrikant (industrieel). Commenditaire van de Soc. "Petrus REGOUT & Co.". President van de Spyker en draad-nagel Fabriek. Directeur des services techniques et bâtiments à la faïencerie REGOUT. Oud lid van de Provinciale Staten. Eigenaar-bewoner Villa Wyckerveld te Meerssen (nu Maastricht).Last edited by Verwijderde gebruiker; 12 oktober 2011, 20:06.
Leave a comment:
-
Dank voor het jaartal!
Weet je ook wat die Bonhomme deed? Was dat er eentje van het transportbedrijf?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk berichtGeweldige plattegrond, Breur! Uit welk jaar?
Ten tweede: die genealogische gegevens die je geregeld plaatst... Ik kan die moeilijk lezen. Information overload. Herinneringen aan SJEF zaliger.
En het lezen van genealogische gegevens: blijf oefenen
Leave a comment:
-
Ben Vos is mij wel bekend! Misschien een tweegesprek?
Mag het in ieder geval bouwwerken worden i.pv. bouwerken?
Leave a comment:
-
Geweldige plattegrond, Breur! Uit welk jaar?
Ten tweede: die genealogische gegevens die je geregeld plaatst... Ik kan die moeilijk lezen. Information overload. Herinneringen aan SJEF zaliger.Last edited by burgemeester; 12 oktober 2011, 18:43.
Leave a comment:
-
Leave a comment: