Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Wachthuis Maartenspoort

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Theo Bakker
    replied
    Koestal

    En nu dan over de Koestal. De eerste Maartenspoort werd afgedankt, aan de veldzijde dichtgegooid en de stadzijde van de poort als bergruimte verhuurd. Die ruimte kreeg ooit de bijnaam "De Koestal". Tot zo ver mijn sprokkels uit diverse bronnen, waaronder Morreau's "Bolwerken....".
    Volgens de HEM zou het hier de buitenpoort betreffen, gebouwd 1544 en in 1633 in het Maartsensbolwerk opgenomen. Daar proef ik wat tegenstrijdigheden en daar moet ik van af. Er is toch tot het laatste moment een binnen- en buitenpoort geweest? Alleen het tracé naar buiten wisselde van richting noord-oost naar noord.
    Wie draagt de opheldering aan?

    Leave a comment:


  • Theo Bakker
    replied
    Alleen voor eigen gebruik en ter documentatie!!
    Bestanden bijvoegen

    Leave a comment:


  • Theo Bakker
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
    Waar de foto op het Internet staat weet ik niet, maar hij is afgebeeld in: Ingrid M.H. Evers, Maastrichtse monumentenzorg in zwart / wit, documentaire fotografie van Alexander Simays tuusen 1912 en 1940, (Maastrichts Vierkant, nr. 33), Maastricht 2000, p. 83.
    Ik schaam me dood. Dat boek heb ik in de kast staan en daar heb ik de foto uiteraard gezien. En ik maar denken dat ik 'm op het forum zag. Ik ben geholpen, waarvoor mijn dank. Nu het boek van fotograaf Weijnen nog aanschaffen.

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    Zoekt u deze? Bron: www.geheugenvannederland.nl.

    Ah nee, van het wachthuis.... Nouja, ik laat de veldzijde ook maar even staan.
    Bestanden bijvoegen

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Waar de foto op het Internet staat weet ik niet, maar hij is afgebeeld in: Ingrid M.H. Evers, Maastrichtse monumentenzorg in zwart / wit, documentaire fotografie van Alexander Simays tuusen 1912 en 1940, (Maastrichts Vierkant, nr. 33), Maastricht 2000, p. 83.

    Leave a comment:


  • Theo Bakker
    started a topic Wachthuis Maartenspoort

    Wachthuis Maartenspoort

    Ik ben op het forum een foto tegengekomen van het (gesloopte) wachthuis van de Maartenspoort. Ik vergat hem te downloaden en daar heb ik nu spijt van. Ik kan 'm namelijk nergens meer vinden, met geen enkele denkbare zoekterm.
    Wie weet waar de foto staat???

    Bedankt vast!
Bezig...
X