Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Van Foxtrot terug naar fort

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • El Loco
    replied
    Volgens miech weurt 't wel sjoen. 't Fort keump zoe beter tot zien rech en veur de parties kinne veer bij de ENCI/AINSI terech.

    Leave a comment:


  • Pieke Potloed
    replied
    Doedzun tot dat weggeit.
    Mestreech verkwanselt haos alles.
    'T weurt tied veur 'n revolte, wegsjikke die verkwanselere vaan Mestreech.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Aanvulling van Breur.

    Dhr. Ed Rutten verhaalt:
    "Mijn vader F.A. Rutten was de eerste exploitant van het Fort St. Pieter als 'Ontspanningsoord'.
    (Café-restaurant, muziekuitvoeringen, dansavonden, speeltuin etc).
    Hij opende het Fort 21 mei 1938 en stopte begin 1958. Wij woonden op de Mergelweg 75 en de laatste paar jaar op het Fort zelf.
    Rond 1920 is mijn vader naar Maastricht gekomen om te werken in hotel Derlon.
    Na enkele jaren startte hij als zelfstandige het restaurant 'De Raadskelder' in het Dinghuis.
    Vervolgens opende hij op het Vrijthof 'Taverne Rutten' (de latere Gouwe Poort) en dus in 1938 Het Fort.
    Hij stierf in De Molenhof.
    Mijn grootvader Simons kwam uit Echt (zijn vader had een slagerij) en ik geloof (?) dat hij ambtenaar van
    de gemeente Maasbree was.
    De familie woonde echter in Blerick, dat in die tijd onderdeel van de gemeente Maasbree uitmaakte.
    Hij verongelukte op 63 jarige leeftijd in 1931, op de fiets aangereden door een auto,
    waarna mijn grootmoeder opgenomen werd in het gezin van mijn vader.
    Zodoende woonde mijn grootmoeder in Maastricht tot haar overlijden op de Mergelweg in 1947".



    Ansichtkaart Ontspanningsoord Fort St. Pietersberg / Situatie 2007.



    Uitnodiging opening Ontspanningsoord "Fort Sint Pieter" verstuurd naar de "Vereeniging Kunst en Vermaak".
    Bron: familiearchievenRHCL Maastricht.



    De Limburger Koerier van 27 augustus 1944:




    Foto F. Lahaye uit D.C. van Schaïk: De onderaardsche gangen in den St. Pietersberg. Geïllustreerde beschrijving van het gangenstelsel Zonneberg - Maastricht 1942.

    Bron: http://www.breurhenket.com/Geruimd/Geruimd.htm

    Leave a comment:


  • rikth
    replied
    In "De Limburger" vandaag.

    Leave a comment:


  • rikth
    started a topic Van Foxtrot terug naar fort

    Van Foxtrot terug naar fort

    Stond vandaag in "De Limburger"


Bezig...
X