Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gouvernement a/d Maas

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Ik vind de verlichting schitterend en opteer meer panden in Randwyck te verlichten als zo het gouvernement. Geeft wat kleur aan het overwegend saaie Ceramique/Randwyck.

    Opmerking


    • #17
      Het Stateneiland

      Zoals beloofd een aantal foto's van de centrale toegang tot de statenzaal bij het papenwater.
      Moest het bordje Verboden Toegang art. 461 Wvstr passeren kosten 75 Euro en een gesloten slagboom. Maar ja dan heb je wel mooie foto's



      De centrale deur



      Een beestenkop



      Een masker met groente
      Kompleminte

      Toller

      Opmerking


      • #18
        Foto's bronzen deuren gouvernement ('Stateneiland')

        Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
        Zoals beloofd een aantal foto's van de centrale toegang tot de statenzaal bij het papenwater.
        Moest het bordje Verboden Toegang art. 461 Wvstr passeren kosten 75 Euro en een gesloten slagboom. (...) Een masker met groente
        Zoals ik al schreef: we rijden er langs en zien niks...! Mooie foto's, Toller, maar zouden de 'groenten' niet eerder een wat gehavende harlekijnkraag vormen?

        Opmerking


        • #19
          De maker Han van Wetering gaf aan dat hier: maskers, beestenkoppen en florale motieven zijn gebruikt, geen harlekijnkraag
          Kompleminte

          Toller

          Opmerking


          • #20
            Ik ben benieuwd hoe die deuren er aan de binnenkant uitzien.

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
              Ik vind de verlichting schitterend en opteer meer panden in Randwyck te verlichten als zo het gouvernement. Geeft wat kleur aan het overwegend saaie Ceramique/Randwyck.
              Dit is me uit het hart gegrepen! Wacht nog een paar decennia en Céramique is toe aan een facelift. Dan ziet de bebouwing er nog treuriger uit dan de eindeloze gevelwanden van de laat negentiende-eeuwse Amsterdamse arbeiders- en kleine luiden-wijken. Die hadden tenminste nog een baksteenversiering. Céramique is een doodse wand.

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                Ik ben benieuwd hoe die deuren er aan de binnenkant uitzien.
                Wat de panelen betreft hetzelfde als aan de buitenkant.

                Elke deur is aan de binnenkant (ook) bekleed met zes rechthoekige bronzen panelen.
                Vandaar dat het kunstwerk uit 24 delen bestaat.
                Elke deur bevat zes panelen aan de buitenkant en zes panelen aan de binnenkant, dus 12 panelen.
                Er zijn twee deuren dus: 2 x 12 = 24 panelen/delen.
                Mestreechter Geis mage beleve
                en dat door te kinne geve.
                God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                Opmerking


                • #23
                  Het is gewoon een staande slagersvitrine Zijn die maskes ook geen elementen? Dan komen er 2x4 elementen bij.

                  Opmerking


                  • #24
                    Maar die werden geschonken

                    Opmerking


                    • #25
                      De bronzen panelen zijn delen/elementen en de maskers zijn figuren !
                      Mestreechter Geis mage beleve
                      en dat door te kinne geve.
                      God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                      Opmerking


                      • #26
                        Ceramique is 's avonds zo dood als een pier (geen verwijzing naar een wel gerespecteerd MO lid ).

                        Eens met Clio en de reacties uit het verleden dat er wel wat meer "schwung" mag komen in deze wijk. Stenen leven niet, ondanks lempkes, mensen wel, laten we eens beginnen met wat lempkes en de levendigheid, dus mensen, komt vanzelf, hoop ik. Het is toch een deel van het centrum nietwaar? Terrasjes? Kraampjes? etc...

                        Opmerking


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Markie Bekijk bericht
                          Ceramique is 's avonds zo dood als een pier (geen verwijzing naar een wel gerespecteerd MO lid ).

                          Eens met Clio en de reacties uit het verleden dat er wel wat meer "schwung" mag komen in deze wijk. Stenen leven niet, ondanks lempkes, mensen wel, laten we eens beginnen met wat lempkes en de levendigheid, dus mensen, komt vanzelf, hoop ik. Het is toch een deel van het centrum nietwaar? Terrasjes? Kraampjes? etc...
                          Markie is dit wat voor je?
                          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                          Opmerking

                          Bezig...
                          X