Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

mooi ...soms denk ik geweldig.

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • mooi ...soms denk ik geweldig.

    Echt..soms vind ik gebouwen heel mooi.
    en dan komt hier de MAAR.... hahahaa
    er staan veel gebouwen leeg..gewoon leeg.
    gebouwd met een ijver dat je zou denken die hebben dat gebouw erg hard nodig...sjiek , alles er op en er aan...groot en opzichtig..geld speelt lijkt het geen rol.
    en dan word het effe '' bewoond '' en op eens zie je dat het leeg komt.
    gisteren avond zag ik er een stukje over op tv.
    waar gaat dit over? over mooie en prachtige kantoor panden.
    sky bepalend..en daar staan ze leeg te wezen.
    en men bouwd gewoon door....overal zie je kantoorpanden uit de grond schieten ...als onkruid.
    maar al dat geld is wel weg...zit in dat gebouw.
    ze verhuizen meer als ik van schoenen wissel.
    maar ...weer maar hé....pensoenfondsen , banken,en bedrijven steken hier hun geld in..maar er zijn helemaal geen huurders voor.
    we weten nu dat dat geld dat hun uitgeven..eigenlijk ons geld is.:(
    door heel nederland staat straks 1.500 000 vierkante meter kantoor leeg.!
    natuurlijk bouwen is mooi...,maar we hebben er niks meer aan als ze daar maar staan.


    kijk maar eens in onze stad...overal zie je vele duizenden 4 kanten meters leeg staan...met !! parkeer plaatsen er bij.
    dit zou wel weer eens de volgende crisses kunnen worden...want uiteindelijk moet zulk gebouw wel geld opbrengen.
    en tja..dan ben ik bang dat wij...die mooie gebouwen mogen gaan mee betalen..links om of rechts om .!:(

    zelf woon ik erg bescheiden...de bouwvereneging wil mijn huisje graag hebben, en dan slopen ..en dan mag ik duurder gaan wonen.!
    er staan nu al van die nieuwe woningen te koop ...en ze staan daar maar te staan...de betaalbare woningen breken ze af.
    en er komen onbetaalbare brakken voor in de plaats.
    ja er zit een plan achter.
    zeker...de buurten worden '' mooier '' nieuwbouw...die de starters niet kunnen betalen..en ik ook niet.
    er staan hier weer enkele woningen leeg...ze gaan gesloopt worden...de mensen met een smalle beurs mogen er niet in.:(

    trouwens ..er word ook wel es wat misgekleund...kijk maar es bij het station..dat grote collonel gebouw...welke mafketel heeft dat gebouw op de openbare weg gezet ?
    als je daar aan komt , moet je een radar op je auto hebben...om de andere kant te kunnen zien..boven de tunnel staat het gebouw gewoon OP de weg.
    welke geweldige ingineur heeft DIT bedacht.
    en was de gemeente aan slapen? de schoonheidskommisie ook.? o jee als jij een werkje zou willen maken en het staat op ?? nou dan zul je het snel merken.
    foei wat een misbaksel dat daar zo staat.!!

    (zelf bouwde ik ooit ook...met lego.
    kost ook wel geld...maar er word nog steeds mee gebouwd)

    maar er is geld mee gemoeid en er zal wel wat gestrooid zijn...denk ik.!
    anders kan dit er zo niet staan.

    de hebzucht van de wereld is ook in maastricht gekomen.
    men wil de mensen de huur subsidie verminderen of stoppen, maar er is geen plek meer waar mensen met die smalle beurs te recht kan..die woningen worden afgebroken..de stad moet er modern uit zien .
    en dat mag wat kosten.

    ik weet wel wie dat staks mag betalen. hmm ja ..jij ook.

    hahaha mooi maastricht...ja ...geweldig..
    en wij mogen dat betalen.
    wie anders ?
    Hans Anders ?
    nee hoor echt niet...

  • #2
    Maastricht waar wil je heen?

    (Eeerlijke) Mensen kunnen maar een keer hun geld uitgeven.

    Maastricht heeft van alles te veel. Te veel cafés, teveel drogisterijen, te veel coffeeshops (die mogen wat mij betreft verboden worden), te veel festiviteiten en ga nog maar een paar uur door.

    Een paar uur later: Maastricht wilde bekende architecten, hoogleraren en visiemakers aan zich binden. Leuk, duur grapje en daar smaakt mijn boterham niet beter bij. Die wordt alleen maar duurder.

    Rust in Maastricht is iets wat moeilijk te vinden is. Soms zijn de winkelstraten, de aanloopstraten gedwongen rustig, omdat iedereen zijn nering moet beëindigen vanwege gestegen huurprijzen, gemeentelijke belastingen of het wegblijven van klanten.

    De kneuterigheid van Maastricht jaagt bezoekers weg. Een dure parkeerpuinhoop in bijna geheel Maastricht. Q-park regeert Maastricht.

    Woningnood of beter gezegd betaalbaar wonen naar draagkracht: nooit opgelost. Goedkope woningen worden volgestouwd met sociaal moeilijk te hanteren personen of afgebroken met het doel meer te verdienen op nieuwbouw/verhuur.

    Universiteit: Maastricht kreeg zijn universiteit. Men vergat meteen een grote effectieve campus te bouwen. Later deed men nog een poging om super de luxe studentenkotten te bouwen. Wat een fiasco. Maar enfin: de konijnen wonen mooi en ruim.
    Studenten integreren niet in Maastricht. Zij komen hier een aantal jaren en hoeren Maastricht uit. Asociale buurtbewoners, viespeuken en vaak hautain. Er zullen wel uitzonderingen zijn; ik kom ze weinig tegen.

    Veel andere punten laat ik maar buiten beschouwing.

    Het is wachten of beter gezegd werken aan echte krachtwijken. Daarbij zal iedereen nodig zijn en ook iedereen serieus genomen dienen te worden, van hoog tot laag, van rijk tot arm en van oud tot jong.

    Maastricht waar wil je heen?

    Opmerking


    • #3
      Wat een leuk bericht dacht ik toen ik dat wat Vlupik schreef gelezen had.


      Een denker en iemand die goed observeert dacht ik nog vooral toen de Collonel midden op de straatweg stond. (helaas staat ie daar nu voor eeuwig)
      Ook een mooi geplaatste suggestieve sneer aan de woningbouwverenigingen vond ik wel passend inzake afbraak en duurdere nieuwbouw maken alsmede betreffende de campus van de woningbouwvereniging waar Breur weer z'n vet op gaf.


      Het is echter erg complex en veel meer dan enkel die wereld van de hebzucht en grijpgrage kantoor bouwers die schijnbaar uit het niets een behoefte hebben ontdekt.


      Maastricht moet echter krimpen omdat er juist niets meer over is van die oorspronkelijke bestaansreden van het aanbinden en de zo belangrijke verkeersroutes weggevallen zijn uit het perspectief van de huidige economie en werkelijkheid van Maastricht.
      Een economie die verkwistend en verslindend was de laatste jaren voor de crisis maar ook nu nog steeds zal middels de nieuwe doorstart nooit meer de zelfde “prosperity” opleveren enkel nog problemen.


      Een heroverweging betreffende wat dan wel nog haalbaar is zal zich al pendelende de volgende tien ~ a twintig jaren moeten tonen.


      Maar vergeet niet a.u.b. dat het financieel economisch beleid (en dus die hebzucht en dat protserige plan ontwikkelingen) MEDE door de stad vaders, schepenen en partij fracties in Maastricht is veroorzaakt.
      Die hebben jarenlang aan de grondprijs zo veel verdient middels het aanpassen van bestemmingsplannen en uitgeven van bouwvergunningen en legeskosten dat overige zinloze plannen en ideeën konden worden bekostigt.
      Kolderieke plannen en chique Maastricht met naam en toenaam meervoudig te vinden en als vastgoed project of advies project in het mergel gezet (zand of lös) hebben ons de schone schijn t.o.v. Werkelijkheid niet doen zien. (Maastrichtenaren zijn vatbaar)


      De bestuurders zelf hebben het al helemaal niet vooruit gezien. Of zijn elders werkzaam.
      4 jaren cyclus


      Voor symbolisch 1 euro kon je onlangs het Belvédère gebied overnemen daar de ING afhaakte.
      Limburgs dagblad nieuws destijds.
      Is dat niet een teken aan de wand dat het Maastrichtse Bestuurlijke apparaat gewoon weg incompetent is?
      Daar mag men eens over nadenken, maar begin alstublieft niet een parlementaire commissie want dat kost ons ook weer meer geld uit de portemonnee van de belastingbetaler.
      Dat heeft Elco Brinkman weer goed onder controle sinds 2006 en al zijn nieuwe kosten verslindende regeltjes omtrend het bouwen welke enkel adviesbureaus kunnen beantwoorden.


      En toch, het bericht, vond ik minder leuk inzake de schoonheidscommissie, want a) omdat die niet bestaat.
      Er is een welstandcommissie, gek en wereldvreemd als ze zijn en b) hen van steekpenningen aannemen betichten gaat me toch te ver Ook als we de Collonel aanvoeren.


      quote”
      maar er is geld mee gemoeid en er zal wel wat gestrooid zijn...denk ik.!
      anders kan dit er zo niet staan.
      End quote”
      4 jaar beleid is funest voor generatiebeleid.


      Overigens is dat ook in andere steden com il faut.
      nvg
      ik ben verguisd

      Opmerking

      Bezig...
      X