Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Via regia

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Via regia

    heeft iemand een idee hoe die Via Regia bij de Dousberg eruit komt te zien?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
    heeft iemand een idee hoe die Via Regia bij de Dousberg eruit komt te zien?
    Ik denk dat er gewoon een nieuwe deklaag opkomt ?

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
      Ik denk dat er gewoon een nieuwe deklaag opkomt ?
      Nee, wordt verlegd richting voetbalvelden.
      -

      Opknapbeurt voor Via Regia

      Het laatste deel van de Via Regia tot aan de Belgische grens krijgt een grondige opknapbeurt. De weg zelf wordt verlegd richting sportvelden, om zo ruimte te maken voor een fietspad bij de golfbaan.

      Maastricht Van onze verslaggever- DDL

      Het laatste deel van de Via Regia richting Veldwezelt is veel automobilisten al jaren een doorn in het oog. De weg is hobbelig, vol gaten en hier en daar zo smal dat er gevaarlijke situaties ontstaan. Ook voor fietsers is de Via Regia verre van aantrekkelijk. Komend vanuit België moeten fietsers nu nog de drukke weg ter hoogte van de Koffiemolenweg oversteken. Vervolgens moeten ze bij de Dousberg opnieuw een gevaarlijke oversteek wagen. Met de opknapbeurt van het wegdeel wil Maastricht twee vliegen in één klap slaan. De weg wordt opnieuw geasfalteerd en een stuk verlegd in de richting van Sportpark-West. Zo ontstaat er aan de andere kant ruimte voor fietsers, die daardoor de Via Regia niet meer over hoeven te steken. Het werk aan de Via Regia moet in april 2012 afgerond zijn.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
          heeft iemand een idee hoe die Via Regia bij de Dousberg eruit komt te zien?
          Waarom stel je die vraag
          Als je het antwoord weet ??

          Opmerking


          • #6
            lezen he klaas, mijn vraag dateert van dec 2011 en toen was enkel het verleggen bekend.
            Meer info ontbreekt nog steeds voor het stuk Via Regia flat - kruispunt.De foto's zijn vanaf kruispunt - grens.

            Dus niet zo voorbarig zijn svp

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
              Ik denk dat er gewoon een nieuwe deklaag opkomt ?
              lezen equinox
              mijn antwoord was van 10 dec ( ik denk ?)

              Opmerking


              • #8
                klaas, dat klopt dus niet, heb ik je toen al gemeld! De weg is ondertussen verschoven en er zou nog iets gebeuren bij de splising met de koffiemolenweg? Die ook is aangepast.

                Daarnaast - lezen klaas - vraag ik mij nog steeds af hoe het totale wegbeeld eruit komt te zien.

                Voor de duidelijkheid;
                - blijft het 2 baans vanaf kruising tot aan de Dousberg..
                - wat gebeurd er vanaf de flat tot kruising? Daar zijn ook alle bomen ingepakt, net zoals het andere stuk - zie foto's.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                  klaas, dat klopt dus niet, heb ik je toen al gemeld! De weg is ondertussen verschoven en er zou nog iets gebeuren bij de splising met de koffiemolenweg? Die ook is aangepast.

                  Daarnaast - lezen klaas - vraag ik mij nog steeds af hoe het totale wegbeeld eruit komt te zien.

                  Voor de duidelijkheid;
                  - blijft het 2 baans vanaf kruising tot aan de Dousberg..
                  - wat gebeurd er vanaf de flat tot kruising? Daar zijn ook alle bomen ingepakt, net zoals het andere stuk - zie foto's.
                  je opmerking( dat klopt dus niet,
                  heb ik je toen al vermeld.)
                  Waar staat dat,?

                  verder je info verstrekking is prima.
                  het zou nog beter zijn als je daarbij je eigen QUOTE
                  gebruikte waarmee je begon.(Heeft iemand een idee)
                  bijvoorbeeld ik heb het antwoord op mijn vraag.
                  maarja je neemt het niet zo nauw dat kon ik al lezen in de topic Tapijn Kazerne waar je ook stukken van andere topicers gebruikt.

                  Opmerking


                  • #10
                    Als jij je gewoon de moeite neemt het topic eens te lezen had je meteen gezien dat na jouw reaktie mijn reaktie staat #4 namelijk waarin staat dat jouw antwoord niet klopt. Ik ga het je niet voorkauwen, lezen kun je zelf. Maar je kunt wel je eigen bijdragen quoten maar leest vervolgens over de reaktie heen.

                    Over het topic Tapijn ga ik niet eens beginnen want dat slaat nergens op. Het bericht daar is een copy van een website, dat die toevallig van een medeforumlid is dat kun je op een website niet achterhalen.

                    Verder sluit ik deze discussie nu met jou in het topic, alss je nog iets wilt melden dan graag via PM.

                    Als iemand een zinvolle bijdrage en antwoorden heeft op mijn gestelde vragen in dit draadje dan zie ik deze graag tegemoet in dit topic.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                      Nee, wordt verlegd richting voetbalvelden.
                      -

                      Opknapbeurt voor Via Regia

                      Het laatste deel van de Via Regia tot aan de Belgische grens krijgt een grondige opknapbeurt. De weg zelf wordt verlegd richting sportvelden, om zo ruimte te maken voor een fietspad bij de golfbaan.

                      Maastricht Van onze verslaggever- DDL

                      Het laatste deel van de Via Regia richting Veldwezelt is veel automobilisten al jaren een doorn in het oog. De weg is hobbelig, vol gaten en hier en daar zo smal dat er gevaarlijke situaties ontstaan. Ook voor fietsers is de Via Regia verre van aantrekkelijk. Komend vanuit België moeten fietsers nu nog de drukke weg ter hoogte van de Koffiemolenweg oversteken. Vervolgens moeten ze bij de Dousberg opnieuw een gevaarlijke oversteek wagen. Met de opknapbeurt van het wegdeel wil Maastricht twee vliegen in één klap slaan. De weg wordt opnieuw geasfalteerd en een stuk verlegd in de richting van Sportpark-West. Zo ontstaat er aan de andere kant ruimte voor fietsers, die daardoor de Via Regia niet meer over hoeven te steken. Het werk aan de Via Regia moet in april 2012 afgerond zijn.
                      Voor de duidelijkheid, dit was het oorspronkelijk bericht maar ik heb daar dus nog vragen over.

                      - blijft de weg 2 baans en wat gebeurd er vanaf de flat tot aan de kruising. op de foto's eerder is het kruispunt vanaf kruising tot dousberg.
                      - wat gaat men doen met de nu - oude via regia - nu de nieuwe weg open is?

                      Opmerking


                      • #12
                        Wat is de gemeente aan het klooien daar zeg!

                        Via Regia afgesloten voor verkeer naar Veldwezelt. Omlegging via Terra Cotta rotonde/laan en dan via een tijdelijke weg naar Dousberg en dan weer naar België.... dacht je... weg loopt alleen naar Dousberg en vervolgens dood.

                        Alle verkeer draait en draait nu rondjes op Pottenberg...

                        In plaats van duidelijk aan te geven dat men via Vroenhoven moet rijden.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                          Wat is de gemeente aan het klooien daar zeg!

                          Via Regia afgesloten voor verkeer naar Veldwezelt. Omlegging via Terra Cotta rotonde/laan en dan via een tijdelijke weg naar Dousberg en dan weer naar België.... dacht je... weg loopt alleen naar Dousberg en vervolgens dood.

                          Alle verkeer draait en draait nu rondjes op Pottenberg...

                          In plaats van duidelijk aan te geven dat men via Vroenhoven moet rijden.
                          Bedankt dat jij het doorgeeft, ik heb daar mijn stomerij in Veldwezelt door dit bericht scheelt het ergernis
                          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                            Bedankt dat jij het doorgeeft, ik heb daar mijn stomerij in Veldwezelt door dit bericht scheelt het ergernis
                            Graag gedaan parel, je hebt 2 opties om in Veldwezelt te komen, via Smeermaas en dan via de brug in Briegden ofwel via Vroenhoven.

                            Ik raad je aan Vroenhoven te nemen, gezien de werken aan de weg en brug te Briegden.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht

                              - blijft de weg 2 baans en wat gebeurd er vanaf de flat tot aan de kruising. op de foto's eerder is het kruispunt vanaf kruising tot dousberg.
                              - wat gaat men doen met de nu - oude via regia - nu de nieuwe weg open is?
                              Via Regia nieuwe stijl is weer open, joepie...

                              - weg is vanaf de rotonde tot kruising (Malpertuis/Pottenberg) van tweebaans naar éénbaans gegaan en de snelheid vanaf het kruispunt tot grens van 70 naar 50 (tot aan de grens en dat terwijl er geen fietspaden langs liggen), waarom in godsnaam?! Alle verkeer, ook naar Malpertuis of Pottenberg zit mekaar nu in de weg op één rijbaan.
                              - weg is zo'n 30 meter richting sportpark verschoven en sluit bij de grens weer aan op oude traject,
                              - oude rijbanen zijn weggehaald en op die plek een nieuw vrijliggend fietspad aangelegd.

                              Dankzij het stoplicht aan de kruising en de éénbaanssituatie van nu zal de file op de Via Regia almaar langer worden. Er waren twee mooie rijbanen, waarvan er nu eentje in gras en "pisblòmme" verandert is.

                              Bedankt gemeente! :(

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X