Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

MestreechOnline nu ook op Facebook

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • MestreechOnline nu ook op Facebook

    Besloten MestreechOnline FB-site

    De afgelopen pakweg 2-3 maanden heb ik niet omgekeken naar mijn facebook-account.
    Nu valt er ook niet veel om te kijken naar mijn FB-account, want ik heb slechts 15 “vrienden” op FB.
    Welbeschouwd zijn dat er nog 15 te veel, want ik ontdek dat het mij totaal niet interesseert wat “mijn vrienden” posten op FB.
    Bijvoorbeeld een "vriend" liet mij 3x weten met zijn/haar oma te hebben geluncht in Maastricht.
    Doeiiii……. echt boeiend…. pffff.
    Het allerergste is nog dat die lunch door pakweg 83 personen werd geliked……
    Andere vrienden hadden wat (YouTube) filmpjes op FB gezet van (hun eigen (klein))kinderen die kennelijk iets grappigs aan het doen zijn, al ontgaat mij totaal de humor, en 4 vrienden blijken op vakantie te zijn! Als bewijsmateriaal voor “hun vrienden” hebben zij wat foto’s gepost.
    Goed dat dit even publiekelijk gedeeld wordt, niet??

    Ik heb, zoals u zult begrijpen, of misschien ook niet als u foto’s van lunchende oma’s wilt delen, niets met FB.
    Gelukkig kan ik mijn gedachten kwijt MestreechOnline.

    Nu blijkt dat MestreechOnline ook met de tijd mee wil gaan en sinds kort is er dus de (besloten) MestreechOnline FB-site.
    Als trouw MestreechOnline-lid heb ik mij dus ook aangesloten bij deze FB-site en moest ik dus weer eens mijn FB-account opstarten met bovenstaande onthullingen van mij FB-vrienden tot gevolg..

    MestreechOnline gaat op haar besloten FB-account o.a. een quiz organiseren.
    Zeg maar een warming-up voor de Eindejaarsquiz 2015.

    Natuurlijk hoop ik dat dit een succesvolle warming-up gaat worden en dat de vele “vrienden” die zich al hebben aangemeld in deze besloten FB-groep ook gauw hun weg vinden naar het wellicht grootste forum in Maastricht, MestreechOnline!
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

  • #2
    Alleen jammer voor diegenen die geen FB-account hebben en ook niet willen hebben, óók niet voor MO......
    't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
    is es Mestreechteneer te mage leve ...

    Opmerking


    • #3
      Begrijpelijk dat Pier niet gecharmeerd is van Facebook gelet op zijn subjectieve opgedane ervaringen wat betreft zijn eigen persoonlijke bladzijde. Ik zou zeggen ontvriendt de fb-vrienden die je niet bevallen en kijk eens naar de mogelijkheden van Facebook. Zelf heb ik veel ervaringen met sociale netwerken zoals FB. Net zoals bij MO "tref" je op FB een aantal mensen die vaak negatief zijn, wat schreeuwen, je doodgooien met tegeltjeswijsheden etc. Bovendien geef je - in tegenstelling tot bij MO - vrijwillig gegevens vrij voor reclame en andere doeleinden.
      Velen die op FB zijn, houden zich wel aan de zogenaamde internetetiquette. Laten we niet iedereen over een kam scheren; dat zou zeker niet terecht zijn.

      MO gaat enkel op Facebook - via een besloten en dus gemodereerde groep - om FB-gebruikers kennis te laten maken met ons forum.
      Last edited by Breur; 10 augustus 2015, 10:10.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Koeleköpke Bekijk bericht
        Alleen jammer voor diegenen die geen FB-account hebben en ook niet willen hebben, óók niet voor MO......
        Dito dito, Koeleköpke!

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
          MO gaat enkel op Facebook - via een besloten en dus gemodereerde groep - om FB-gebruikers kennis te laten maken met ons forum.
          Tja, al ben ik nog steeds mordicus tegen, ik vrees dat ik er op niet al te lange termijn ook aan moet geloven. Niet vanwege MO, maar vanwege andere contacten. En als het dan tóch moet, dan natuurlijk ook MO! Maar voordat ik zover ben wil ik eerst hom of kuit, met andere woorden: het naadje van de kous (weten). Dat zal dus wel de jaarwisseling worden. Ik ben een langzame student...

          Opmerking


          • #6
            Vooruitgang heeft altijd zijn prijs. MO heeft gekozen om op deze wijze mensen warm te laten lopen voor enerzijds ons forum en anderzijds voor de eindejaarskwis voor over vier maanden. Met name het laatste argument was doorslaggevend om het werk dat in de kwis wordt gestopt te renderen. Dit experiment is het waard. Blijkt het tegenovergestelde, geen man over boord. We keren dan terug naar onze corebusiness.
            Kompleminte

            Toller

            Opmerking


            • #7
              Inmiddels - 13 augustus 2015 - zijn 65 personen lid van deze groep.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                Inmiddels - 13 augustus 2015 - zijn 65 personen lid van deze groep.
                Mooi

                Eens kijken of deze FB-gebruikers ook de weg weten te vinden naar ons MestreechOnline-forum.
                Ik vrees het ergste, maar wil graag positief verrast worden.
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #9
                  Hallo Pier.
                  Ik denk dat mensen de weg wel weten te vinden.
                  Opvallend is de aanmelding (( Is in behandeling ))vanaf vorige week vrijdag.

                  Het enige wat voor mij interessant is ,uw mening over de Maastrichtse politiek
                  die ik met veel plezier lees.

                  Opmerking


                  • #10
                    Inmiddels bestaat deze groep uit 109 leden. In een ontspannen sfeer werkt men aan de maandquiz. Sommigen hebben ook de weg naar ons forum gevonden.

                    Click image for larger version

Name:	MO_facebook_custom_!.jpg
Views:	55
Size:	70,0 KB
ID:	98903

                    Opmerking


                    • #11
                      Inmiddels zijn we met 168 leden in deze groep en bezig met Quiz 5.

                      Opmerking

                      Bezig...
                      X