Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Storingen in bepaalde delen van Maastricht bij Ziggo/UPC

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Storingen in bepaalde delen van Maastricht bij Ziggo/UPC

    Door de warmte van gisteren (5 juni 2015) zijn er in bepaalde wijken storingen veroorzaakt door problemen bij groeps- of eindversterkers (die grijze kastjes op straat) die in verschillende wijken opgesteld staan. Door het warme weer vallen deze versterkers sneller uit en moeten ze vervangen worden. Dit werd medegedeeld door een woordvoerder van Ziggo. Deze hardware wordt blijkbaar slecht onderhouden of is van matige kwaliteit.

  • #2
    Definitief genomen besluit: afstappen van drie-in-een van Ziggo! Het is altijd wat.

    Opmerking


    • #3
      zo een stap zo een besluit zo volgt er weer iets nieuws natuurlijk
      niet enkel zijn de storingen erg ambetant
      het hoeft helemaal niet als men zich bij fusie UPC<>Ziggo zou hebben voorbereid {dat is zeker niet wegens het warme weer}

      maar dat komt ook wel weer op orde

      zelf ben ik na die introductie van nieuwe knevelcontracten en binnenkort verplichte apparatuur toch naar een hoofdrolspeler overgestapt de KPN all-in-one
      is geen reclame, ook al niet omdat het zeer zeker niet goedkoop is, maar ik ben erg tevreden.
      erg simpel te bedienen maar top beeld en geluid en service

      het heen en weer van de belangrijke providers (tv-telefoon-internet) en dus ook ziggo is voor de klant heel onbegrijpelijk
      bereidt u zelf ook voor met de vervangende dienstverlener
      - check postcode en snelheid
      - check de prijsgaranties en opzegmogelijkheden
      - check vooral of je een monteur krijgt die je tot aan het nieuwsbericht / journaal >kijken< jouw installatie prima aflevert ( oplevert )
      Last edited by Antonius; 7 juni 2015, 13:31. Reden: toevoeging
      ik ben verguisd

      Opmerking


      • #4
        Een moedig en misschien wel verstandig besluit om af te stappen van drie-in-een van Ziggo

        Of ikzelf die stap zal zetten weet ik nog niet.
        Ten eerste weerhoudt mij mijn eigen gemakzucht cq nonchalance.
        Dit is niet iets waar ik erg trots op ben, maar helaas wel de waarheid......

        Ik troost mij daarbij met de gedachte dat het maar de vraag is of de nieuw provider (KPN of Xs4all) beter cq minder storingsgevoelig zijn?

        Neemt niet weg dat mijn ergernis richting Ziggo natuurlijk een grens heeft.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #5
          Pier
          ik had een jaar geleden al gegarandeerd 50Mbps, via de VDSL2 en dus ook overstappen naar IPTV van KPN was al op voorhand gegarandeerd
          Bepaald wordt die snelheid en garantie erop, door de afstand naar de centrale in jouw woonwijk tot aan jouw Aansluiting
          De op adres aangeboden snelheid kunt u opvragen via postcodecheck
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • #6
            De infrastructuur ondergronds is nog een erfenis van de Nutsbedrijven. Neemt natuurlijk niet weg dat je tijdig preventief onderhoud dient uit te voeren. Mijn beroepshalve ervaringen met providers zijn wisselend. Technische defecten zijn er bij iedere provider. Het verschil zit in de manier waarop men storingen oplost en hoe lang de realisatie van de oplossing duurt. Wat klantvriendelijkheid betreft heb ik de beste ervaringen opgedaan met Ziggo. KPN is vaak een moeilijke vesting om in te nemen. Xs4all heeft een goede klantondersteuning. Alles blijft echter afhankelijk van degene die de "storingstelefoon" opneemt en de manier waarop de communicatie met de klant verloopt. Het is niet iedereen gegeven om rustig te blijven, heldere begrijpelijke taal te spreken e.d. Maar ook klanten maken het bond: beginnen te schelden, eisen etc. De andere kant van de medaille dus.

            Opmerking


            • #7
              go@1000jaar 't werruk weer neet

              zo iets door de telefoon brullen heeft inderdaad geen zin.

              xs4all had ik nagenoeg 12 jaar (zijn ook echt de allerduurste maar je bataald geen cent voor de apparatuur)

              overstappen naar een provider met all in one hetgeen echt de goedkoopste combinatie aanbieding is, ga je vergelijken
              kijk vooral naar wat je nodig hebt op locatie

              eigenlijk gaat alles nu en straks over "streamen" van Hoog oplossende inhoud { HD- of zelfs UHD content }

              dus per Internet aansluiting worden beeld geluid en data aangeboden...
              de beste opties zijn glasvezel in uw meterkast
              de eerst beste is 50Mbps via de koper telefoon leiding met vdsl2

              als COAX van Ziggo niet zo bedroevend presteert op dit moment, was het eigenlijk beter dan VDSL2


              ik ben verguisd

              Opmerking


              • #8
                Rest mij nog even de vraag waarom er in Maastricht geen haast wordt gemaakt met de aanleg van glasvezel?
                Nu weet ik niet of glasvezel in deze het ei van Columbus is, maar gevoelsmatig lijkt het mij beter dan de bestaande (oude) verbindingen, toch?

                Ik zal dinsdag a..s., tijdens de raadsavond, eens informeren hoe het politiek zit met de aanleg van glasvezel in Maastricht.
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #9
                  Glasvezel aanleggen is een private onderneming die ten dele al heeft plaatsgevonden. En weer stopte.

                  Je moet hem echter wel tot in je meterkast hebben liggen met de desbetreffende apparaten (routers) die 100~300Mbps waar maken.

                  Ooit kregen mijn ouders een extra rekening van Maastrichtse CAI van voor die beruchte verkoop aan @home, dat er nu Glasvezel ligt naar de CAI verdeelkast.
                  daar heb je dus nix aan.

                  Maar infrastructuur en netwerken is enkel een kostenplaatje.
                  Betalen we als consument genoeg opdat die vezels dan ook in de meterkast liggen.
                  kosten baten
                  ik ben verguisd

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                    (...)
                    Ik zal dinsdag a..s., tijdens de raadsavond, eens informeren hoe het politiek zit met de aanleg van glasvezel in Maastricht.
                    Ik heb vandaag, tijdens de zgn "infomarkt" tijdens de raadsavond, enkele raadsleden gevraagd waarom er in Maastricht geen glasvezel ligt cq er plannen zijn om dit aan te leggen.
                    Ik moet daarbij vermelden dat het willekeurige raadsleden waren en het wellicht niet hun aandachtsveld was.
                    Desalniettemin verwees mij een (D66) raadslid naar een bepaalde ambtenaar.

                    Hoewel deze ambtenaar ook overvalllen werd met deze vraag heeft hij wel mijn telefoonnummer genoteerd en is mij verzekerd dat ik morgen wordt gebeld met het (mogelijke) antwooord.

                    Wordt dus vervolgd.....
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • #11
                      ennuh?
                      geen nieuws is goed nieuws

                      ik ben verguisd

                      Opmerking


                      • #12
                        Maastricht werkt aan komst glasvezelnetwerk

                        Vandaag, maandag 15 juni 2015, werd ik gebeld door een ambtenaar van Economische Zaken van de gemeente Maastricht.
                        Via de eerder genoemde ambtenaar en via een mailtje van een wethouder had hij het verzoek gekregen contact met mij op te nemen en mij uit te leggen hoe de stand van zaken is in Maastricht betreffende het streven van de gemeente Maastricht om een moderne stad te worden met een daarbij behoren kwalitatief goede internet-infrastructuur.

                        WIFI
                        In het streven naar een moderne stad is er op en rond het Vrijthof en de Markt reeds gekozen voor gratis Wifi.
                        Dat is een initiatief i.s.m. Vodafoon, de Universiteit Maastricht en het Academisch Ziekenhuis.
                        Daarnaast heeft de gemeente geïnvesteerd, in samenwerking met Ziggo, in gratis Wifi voor iedereen op diverse pleinen en straten in Maastricht zoals o.a. het O.L.V.-plein.
                        Ziggo heeft daarvoor haar infrastructuur aangepast en ter beschikking gesteld voor deze Wifi verbinding.
                        Je hoeft dus geen klant van Ziggo te zijn om te profiteren van deze gratis wifi-verbinding.
                        Deze laatste pilot loopt overigens tot eind 2015. Daarna zal de gemeenteraad een besluit moeten nemen of deze pilot uitgebouwd gaat worden, dan wel dat deze vorm van gratis wifi-verbindingen worden beëindigd.


                        GLASVEZEL
                        De gemeente Maastricht blijkt al ongeveer anderhalf jaar in gesprek te zijn met een commerciële partij voor het aanleggen van een glasvezelnetwerk.
                        Het college van B&W heeft hierbij als eis gesteld dat kwaliteit voorop dient te staan.
                        De onderhandelingen met deze commerciële partij waren, aldus de ambtenaar, weliswaar moeizaam, maar uiteindelijk ook vruchtbaar.
                        O.a. werd onderhandeld over een vergoeding voor de gemeente per aangesloten wooneenheid (lees: een vergoeding voor de gemeente voor de uit te voeren controles en werkzaamheden),
                        de diepte waarop het glasvezelnetwerk in de grond komt (lees: hoe minder diep, hoe minder de kosten), het wel/niet aansluitingen in het zgn. "buitengebied" en wie de kosten voor herbestrating voor zijn rekening neemt.
                        Ongeveer 2 maanden geleden was de gemeente Maastricht er met de commerciële partij uit en was het contract feitelijk klaar om te tekenen.
                        Echter door een interne "herschikking" bij de commerciële partij ging men daar plotseling een andere koers varen en is het contract met de gemeente Maastricht op losse schroeven komen te staan.
                        Momenteel wordt er hard aan gewerkt om de neuzen weer in dezelfde richting te krijgen.
                        De verwachting is dat rond 1 september 2015 het college een besluit cq voorstel kan overleggen bij de gemeenteraad.

                        Kortom, afgaande op bovenstaande informatie krijgt Maastricht binnen afzienbare tijd, hoewel de aanleg minstens 1-2 jaar in beslag zal nemen, glasvezel!!!!

                        Breaking news dus!
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • #13
                          Spannend, eens kijken wie er met deze info aan de haal gaat!!
                          Kompleminte

                          Toller

                          Opmerking


                          • #14
                            anys ways
                            ziggo
                            de problemen zijn nog steeds aanwezig en per oude CAI wijkcentrale lost men dat stapsgewijs op
                            u bent spoedig de volgende

                            maar de gebruiker heeft er natuurlijk wel een behoorlijke kluif aan om alles opnieuw in te richten alsook dagenlang storing in beeld en geluid
                            voor en na de oplossing blijven er nog steeds veel storingen
                            indien je weer online bent kunt ge het ook vinden op de websites over storingen bij ziggo
                            evident dat je wel eerst weer online moet zijn om het te melden en te bekijken

                            telefoon via het netwerk is ook vaker onbruikbaar <> dat valt op als je met mensen uit Maastricht wilt of moet telefoneren.
                            ik ben verguisd

                            Opmerking


                            • #15
                              Zag dat bij mij in de buurt (St. Pieter) dat de straten stuk voor stuk werden opengebroken. Vaak aan beide zijden. Dacht; eindelijk glasvezel wordt aangelegd !
                              Even aan de uitvoerenden van een of ander infra-bedrijf gevraagd of dit inderdaad het geval was. Blijkt men de gasleidingen te vernieuwen en niets te weten van glasvezel.

                              Waarom, als men toch al de hele straat openbreekt, wordt niet meteen een glasvezelkabel aangebracht ?

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X