Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Snelheidsmeting internetverbinding

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
    Whoooow Rubke, dat is wel erg snel zeg.
    Pas maar op dat de kabel niet te warm wordt door die hoge doorvoersnelheid .
    het was ook meer een meetfout, meterje sloeg even helemaal door..
    Fallor ergo sum

    Opmerking


    • #17
      Het is nooit verkeerd om zo nu en dan nog eens je verbindingssnelheid te testen.

      http://www.speedtest.net/ .

      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
      Thomas More

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
        Je komt met een door jouw gemeten downloadsnelheid van 1,31 Mb/s nog niet eens in de buurt van de beloofde 4 Mb/s snelheid bij een ADSL start abonnement!
        Mijn advies: snel overstappen bij die oplichters!
        .
        Overstappen is niet altijd zinvol!
        Hangt u adsl2 modem (POTS) aan een oude infrastructuur van destijds door KPN aangelegd netwerk dan blijft er een flessenhals bestaan qua snelheid en prestaties.
        Daar de oude koperlijn naar de telefoon-centrale, afstand en multiplexing, zich ook bij een andere provider kan uiten in slechte prestaties.

        Heb het zelf na verhuizing gemerkt dat met dezelfde provider de snelheid afnam en na gedegen onderzoek en navraag (ook laten doormeten) kwam xs4all tot de conclusie dat momenteel geen verbetering mogelijk was door de oude infrastructuur naar de centrale en in de patchkast van de centrale.

        Ik ben dus zelfs een stap terug gegaan in abonnement van 'basic' naar 'light' en kreeg ook restitutie van xs4all over de maanden dat het basic abonnement niet waargemaakt werd (hetgeen ook niet kon worden waargemaakt)

        KPN moet dus (als netwerk-leverancier) nog heel wat lijnen optimaliseren opdat telefonie en data providers hun abonnement echt kunnen waarmaken.
        met vriendelijke groet

        toevoeging:
        het kan zijn dat internetten via je tv-provider (dus middels coax) wel een betere keuze kan zijn. (zie de metingen van diverse heren en hun speedtest boven qua kabelprovider)
        dan stap je helemaal over op de kabelnetten van ziggo (in Maastricht)
        vraag vooral ook je buren hoe hun verbindingssnelheid is om te weten te komen of het inderdaad het oude telefoonnet is en of zij met coax van de kabelmaatschappij betere prestaties hebben.

        nog even een kleine lijst qua afstand tot je telefoon centrale indien je adsl - internet via telefoonlijn gebruikt
        een en ander na te lezen op http://userbase.be/knowledge/tutoria...efoonlijn-zelf

        Code:
        [COLOR=#993300]Line attenuation : 43 dB
           [/COLOR]Lijnverzwakking: deze is recht evenredig met de afstand tot de centrale, hoe lager hoe beter. Foute installatie van splitters, probleem in de bekabeling enz zal de verzwakking verhogen. Mag maximaal 60 dB zijn. Als vuistregeltje geldt trouwens (wanneer er geen probleem met de bekabeling is!): 
          
           < 1 km van centrale : 10 dB 
           1 - 2 km : 20 dB 
           2 - 3 km: 30 dB 
           3 - 4 km: 40 dB 
           4 - 5 km: 50 dB 
           5 - 6 km: 60 dB
        Last edited by Antonius; 21 juli 2010, 11:53.
        ik ben verguisd

        Opmerking


        • #19
          Zal de mijne ook effe erbij zetten

          Opmerking


          • #20
            Dan heb ik niet te klagen.

            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #21
              ugh hoe kom jij an 165 down ??
              zeker een foutje

              Opmerking


              • #22


                Is dit snel of langzaam? Voor ons iig snel genoeg

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                  maak ik me meer zorgen over mijn 3.63 :( zou dàt geen foutje zijn ?
                  De snelheid is afhankelijk van het soort abonnement.
                  Stel je hebt Internet Start bij XS4All.

                  Tot 8 Mbit/s download.
                  Tot 1 Mbit/s upload.

                  Maar indien je die ene aansluiting hebt verdeeld over twee computers, dan krijgt elke computer maar de helft van de hierboven opgegeven waarden.

                  En dan zijn de gemeten waarden van olijfje wel correct.
                  (Of ik moet fout gegokt hebben wat het soort abonnement betreft).
                  Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                  Thomas More

                  Opmerking


                  • #24
                    Hé, hé, je mag
                    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                      maak ik me meer zorgen over mijn 3.63 :( zou dàt geen foutje zijn ?
                      Mac's kunnen toch niet harder
                      Fallor ergo sum

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door portos Bekijk bericht
                        ugh hoe kom jij an 165 down ??
                        zeker een foutje
                        Foutje??
                        Welnee...... Je hebt hier op MO 165 Mb downloadsnelheid nodig wil je alle berichten die Olijfje dagelijks op MO zet kunnen bijhouden.....
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • #27
                          Zal ik het maar voor je doen, olijfje? Anders krijg je zo'n lamme arm.

                          Opmerking


                          • #28
                            Wij hebben iid ook twee computers waaronder een mac, die is niet sneller dan de andere. Dat hangt van je abonnement af.

                            Opmerking

                            Bezig...
                            X